Forslag til ny udbyder - CC=dårlig moral
Fra : Steen Hansen

Dato : 13-07-03 18:06

Hej
Håber der er nogen som kan komme med et godt forslagt til en ny
udbyder - København.
Jeg har fået følgende mail fra CC og den forretningsmoral der gives
udtryk for er så forkastelig at jeg ikke ønsker at være kunde hos dem
mere.

"Din kollega har så været heldig at ringe ind netop på det tidspunkt
hvor tilbud blive givet.

Tilbuddet køre desværre ikke mere,selvom der også lige skal nævnes at
det ikke har været
et "tilbud",men udelukkende et wingback tilbud,dvs. til de kunder der
har haft tilsendt Cybercity
en opsigelse eller ringede ind for at opsige.

Desværre kan jeg ikke give dig samme tilbud."

At prissætte på et tilfældighedsprincip bryder jeg mig ikke om og jeg
behøver ikke at spare penge for at skifte selskab.
Jeg håber der er andre som også vil skifte fra CC så de står i en
situation at de har givet rabat for at holde på kunder, men bagefter
sender fuldt betalende kunder til andre selskaber. I øvrigt en
mærkelig form for forretning.

Steen

Fra : Cubus

Dato : 13-07-03 18:44

"Steen Hansen" <steen_hansen@eudoramail.com> skrev

> [...]
> situation at de har givet rabat for at holde på kunder, men bagefter
> sender fuldt betalende kunder til andre selskaber. I øvrigt en

Du har så ganske ret, det er under lavmålet. Jeg har ikke engang
gidet at prøve at få samme vilkår, som man har læst sig til at en
del med en telefonopringning har fået. Jeg meldte mig simpelt hen
bare til tele2adsl mens tid var, gudskelov.

Her er lidt dokumentation fra intern cybercity.xdsl-gruppe:

<UDKLIP START>

>Dokumentere det bliver jo nok lidt svært - men jeg er idag af cc-support
>blevet
>lovet en 2024/512 for 590,-/md og det er ikke kun for 3 eller 6 måneder.
>Skulle blive opgraderet senere idag eller imorgen.
>
>Dorph

få dsl som vinden blæser må vi vist nøjes med kalde det indtil vidre !
for du kan få 2Mbit/512 til 590 og jeg til 595(dog er det først den
2-7 det skulle træde i kraft)hvor du skriver din træder i kraft idag.

###

> Det er for sent for mig. Jeg har allerede afbestilt den ene linie og
> bestilt den anden. Efter at have skrevet med CC, fik jeg afvide at der
> ikke var nogen planer om parmanent prisnedsættelse.

Jeg har nu, efter henvendelse hos CC, fået et tilbud på en 2Mbit/512
linie til 595 kr pr. mdr., og da jeg er typen som helst ikke vil ændre
på noget når det virker, har jeg valgt at acceptere dette tilbud. Det er
godt nok 65 kr dyrre end Tele2ADSL på samme hastighed, men jeg er ikke
sikker på Tele2 - der er et eller andet inden i mig som er uroligt.

Så i slipper ikke for mig i denne omgang!

/Anders

###

> Tip: Ring til Kundeservice.

Tak - så lykkedes det også for mig at få opgraderet...

Hygge,

Tony

###

Her er hvad de skriver, jeg har fjernet navnet på den pågældende medjarbejder:

*****************************'

Kære Claus,

Mange tak for din mail.

Ja det er rigtig, hvis du sender mig dit brugernavn og skriver hvilken
hastighed du er intresseret
i så skal jeg hjælpe dig.

Hvis jeg i øvrigt kan være dig behjælpelig, er du velkommen til enten at
kontakte mig telefonisk på
+45 33983398 eller på min e-mailadresse

Med venlig hilsen

xxxxxxxxx(fjernet af mig)
Cybercity kundeservice

Esplanaden 6-8
1263 København K
Tlf: 33983398
Fax: 33983348
www.cybercity.dk

venligst reply denne e-mail

---Herefter følger den besvarede e-mail---

Cybercity' Kundeservice

Jeg har i dag erfaret, at flere CC kunder angiveligvis har modtaget tilbud
om, at man nu kan få en 2mbit linje til et tilsvarende beløb, som Tele2
annoncere med, altså omkring kr. 590,-

Er dette korrekt?

Med venlig hilsen

Claus Tersgov

###

Så fik jeg ved hjælp af en opringning en fordobling fra 1024/256 -
2056/512 for samme pris (595.-). Skulle træde i kraft i næste uge. Hun
meddelte mig desuden at det ikke var officielle priser.

Underlig forretningsmetode....!?

<UDKLIP SLUT>

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 13-07-03 19:57

> At prissætte på et tilfældighedsprincip bryder jeg mig ikke om og jeg
> behøver ikke at spare penge for at skifte selskab.

Kan det tænkes at det netop ikke er udfra et tilfældigshedsprincip at de
giver tilbuddene. Hvad nu hvis de kigger på kundernes hidtige forbrug og
giver tilbud herudfra ?
Egentlig er ADSLprissætningen i Danmark lidt mærkelig: Alle betaler næsten
det samme uanset hvor meget de bruger. Jeg er ikke sikker på at den
prisstruktur holder i længden. Muligvis ender vi i noget ligesom ved
bilforsikringer: Man starter i dyreste gruppe og kan så komme i billigere
grupper, hvis man ikke belaster systemet for meget. Kan CCs tilbud være
starten på dette ?

Niels Dybdahl

Fra : Cubus

Dato : 13-07-03 20:12

"Niels Dybdahl" <Niels@Dybdahl.dk> skrev

> [...]
> bilforsikringer: Man starter i dyreste gruppe og kan så komme i billigere
> grupper, hvis man ikke belaster systemet for meget. Kan CCs tilbud være

Næppe.

Tilsyneladende skulle der følgende til:

* Man skulle have en linje i den dyrere ende af skalaen.
* Man skulle sende en opsigelse eller true med at opsige linjen.
* Formentlig skulle man også have haft linjen i mere end 6 md.

Vupti, så kunne prisen forhandles på niveau med tele2adsl's tilbud.

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk

Fra : Steen Hansen

Dato : 14-07-03 00:13

"Niels Dybdahl" <Niels@Dybdahl.dk> wrote in message news:<3f11ab7c$0$76134$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> [...]
> bilforsikringer: Man starter i dyreste gruppe og kan så komme i billigere
> grupper, hvis man ikke belaster systemet for meget. Kan CCs tilbud være

Det kan godt være at der kommer en ny struktur på priser, men jeg vil
da tilføje at jeg har været kunde hos CC i flere år og bestemt været
tilfreds. Min linie er en 1024/256, så hvis det er den model de vil
over til, så rammer de forkert her hos mig.
Nu har jeg brugt lidt tid på at læse om oplevelser med andre udbydere
og det eneste alternativ til CC er vist TDC. Nå, men TDC tyder på at
have en bedre forretningsmoral for tiden, så det bliver sikkert dem
jeg skifter til. Nu vil jeg ikke gå efter at spare penge, for jeg vil
have en linie som virker og gider ikke besvær for at spare et par
kroner, men jeg vil stadig ikke acceptere den måde CC har handlet på.
Hvis der er andre forslag end TDC vil jeg stadig gerne høre om det.

Steen

Fra : Benjamin Blangstrup

Dato : 15-07-03 14:12

:
: Kan det tænkes at det netop ikke er udfra et tilfældigshedsprincip at de
: giver tilbuddene. Hvad nu hvis de kigger på kundernes hidtige forbrug og
: giver tilbud herudfra ?

Jeg har selv benyttet mig af CCs "tilbud" og fået opgraderet, og har
selvfølgelig fortalt alle jeg kendte om det. Men min første opkald blev pure
afvist, så jeg ventede nogle dage og ringede igen. ingen problemer.

Selv min bror med 512/128 fik 512/512 til en pris jeg ikke kender (men
fordelagtig).

Så det er ikke kun dem i "den dyre ende".

/ Benjamin

Fra : Jakob Wolffhechel

Dato : 13-07-03 23:37

"Steen Hansen" <steen_hansen@eudoramail.com> wrote in message

> et "tilbud",men udelukkende et wingback tilbud,dvs. til de kunder der

flot.

mon ikke der menes win back?

/j