Tele2 adsl leveret til tiden.
Fra : Frank

Dato : 13-07-03 01:27

Hejsa

Efter alle de indlæg hvor tele2 har fået smæk, vil jeg bare sige at her
virker det bare... de har leveret til tiden og overholdt alle deres
aftaler, ved ikke om jeg bare har været heldig eller om det er meningen
at man kun skal skrive negative ting i denne gruppe :). Jeg kan kun
takke CC for den prisnedsættelse de ikke ville give mig da jeg ringede,
for lige umiddelbart kører det meget bedre end hos CC. Jeg har 5
maskiner kørende næsten i døgndrift og det virkede bare fra første
sekund der blev sat strøm til..... men lad os nu se hvor længe det
holder hehe

Mvh Frank, Frb.

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 13-07-03 01:56

"Frank" <nebula@quake.dk> wrote in message
> [...]
> maskiner kørende næsten i døgndrift og det virkede bare fra første
> sekund der blev sat strøm til..... men lad os nu se hvor længe det

Gætter på du har fast IP - hvornår/hvordan fik du den oplyst ?

Jørn

Fra : Frank

Dato : 13-07-03 02:54

Ja jeg har fået en fast ip adresse. Den fik jeg oplyst kort tid efter
jeg havde bestilt hos Tele2. Alle maskinerne kører op mod en zywall 1,
sikkert ikke den bedste firewall/router der findes, men den er nem at
sætte op og den fungerer upåklageligt.

Mvh Frank, Frb.

Fra : Kim Nielsen

Dato : 13-07-03 06:40

"Frank" <nebula@quake.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> maskiner kørende næsten i døgndrift og det virkede bare fra første
> sekund der blev sat strøm til..... men lad os nu se hvor længe det

Det er da dejligt at høre.

Da det (næsten) altid var TDC's skyld at Tele2 blev
forsinket/forhindret - så er det vel også TDC's skyld at der leveres til
tiden - eller hvad ??

Så nu kan vi klappe i vores små hænder.
- § - Kim Nielsen - § -

Fra : Hans Henrik Andersen

Dato : 13-07-03 09:24

Hej

det er rart med en enkelt solstråle historie ud af så mange negative indlæg
:-/
jeg håber at jeg så er lige så heldig som dig men jeg tvivler alt tyder
på at jeg kommer til at vente i længre tid end de 5 uger pt er jeg
Cybercity kunde indtil den 27/7 derefter står den måske på gprs 33,6 indtil
at tele2 får mit adsl op at køre

Hans Henrik Andersen

Fra : Andreas Jensen

Dato : 13-07-03 12:01

> det er rart med en enkelt solstråle historie ud af så mange negative
indlæg
> :-/

Jeg kan da så bidrage med en mere - fik oplyst min ip 1-2 uger før og
forbindelsen blev sat op den dag jeg havde bedt om (1/7) og alt har kørt
upåklageligt siden, bortset fra et lille problem, som skyldtes en gammel
dhcp-klient hos mig.

/Andreas

Fra : ea

Dato : 13-07-03 12:52

> [...]
>forbindelsen blev sat op den dag jeg havde bedt om (1/7) og alt har kørt
>upåklageligt siden, bortset fra et lille problem, som skyldtes en gammel

det er rart at høre. Alle klagerne hidtil har gået på at de er blevet
fanget på sengen mht TDC og antallet af nye kunder..ingen klager på
kvaliteten af deres forbindelse. hvis der i værste fald går en måned
uden internet så kan jeg leve med det, det er trods alt sommer

Fra : MN

Dato : 14-07-03 09:38

"Hans Henrik Andersen" <zepo@mobilixnet.dk> wrote in message
> [...]
> på at jeg kommer til at vente i længre tid end de 5 uger pt er jeg
> Cybercity kunde indtil den 27/7 derefter står den måske på gprs 33,6

Det er skam ikke en enkelt.

Jeg havde en dato der sagde 14/7 og kl. 9.45 i dag var linjen klar.

Ingen ting at klage over ang. Tele2

Mogens

PS. En kolega fik det som bestilt d. 7/7. Heller ikke probler der.

Fra : Master Of Nothing

Dato : 13-07-03 15:30

Hej

> [...]
> maskiner kørende næsten i døgndrift og det virkede bare fra første
> sekund der blev sat strøm til..... men lad os nu se hvor længe det

Jaa, jeg kan nu heller ikke kende de problemer der er beskrevet i
tidligere indlæg.

Har også fået min forbindelse på første dagen (af de 3 der skulle vælges)
nemlig 1/7 eneste jeg endnu ikke har set er en regning fra dem. (crap,
skulle nok ikke skriver det )

/Rasmus

Fra : Juma Søndergård

Dato : 14-07-03 10:34

Jeg fik også mit ADSL fra Tele2 til tiden (d. 11/7).
IP Adressen kom længe før med instruktioner til opsætning m.m. Og få dage
før leveringsdatoen modtog jeg Modem m.m. og satte det hele til aftenen før.
Næste morgen kl. 10 var der lys i ADSL lampen og det hele spillede gennem
min Linksys router så jeg kan have flere maskiner på.

Eneste minus er at jeg oplever nogen "flowstop" i dataen et par gange i
timen. Jeg ved ikke om det er routeren eller forbindelsen eller noget helt
tredje der er skyld i det endnu.

Men alt i alt har det hele forløbet smertefrit indtil videre. Er dog spændt
på at se om det fortsætter sådan når regninerne begynder at komme ind ad
døren

- Juma Søndergård

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 14-07-03 15:47

"Juma Søndergård" <juma@juma.dk> wrote in message

> Eneste minus er at jeg oplever nogen "flowstop" i dataen et par gange i
> timen. Jeg ved ikke om det er routeren eller forbindelsen eller noget helt
> tredje der er skyld i det endnu.

Disse flowstop - resultere de i at du mister din session (f.eks. ftp) ?

Jørn

Fra : Juma Søndergård

Dato : 15-07-03 07:50

> Disse flowstop - resultere de i at du mister din session (f.eks. ftp) ?

Det er jeg ikke helt klar over endnu da det er begrænset hvad jeg har
overført af store mængder data via. ftp - men jeg vil prøve at sende en stor
fil hjem idag og se om det går galt. Indtil videre har jeg kun oplevet det i
spil hvor man pludselig "fryser" i et par sekunder til stor irritation.

- Juma

Fra : Andreas Jensen

Dato : 14-07-03 20:31

> Eneste minus er at jeg oplever nogen "flowstop" i dataen et par gange i
> timen. Jeg ved ikke om det er routeren eller forbindelsen eller noget helt
> tredje der er skyld i det endnu.
Hvis det er så tit, så prøv om det også er der uden routeren. Hvis det er,
så fejlmeld til Tele2.
Min erfaring er at det er bedst at ringe til dem - emails klarer de ikke så
godt.

/Andreas

Fra : Master Of Nothing

Dato : 15-07-03 00:49

Hej Andreas

> Hvis det er så tit, så prøv om det også er der uden routeren. Hvis det er,
> så fejlmeld til Tele2.

Hvordan vil du dokumenter disse Flowstops ?

For jeg tror jeg har sammen problem

Vh
Rasmus

Fra : Andreas Jensen

Dato : 15-07-03 07:36

> Hvordan vil du dokumenter disse Flowstops ?
> For jeg tror jeg har sammen problem

Det er ikke en retssag - fejlmeld til Tele2 (DU er DERES kunde) og se hvad
der kommer ud af det.
Gør det via telefonen, emails tager det lang tid før de læser
tilsyneladende.

/Andreas

Fra : Brian Andersen

Dato : 15-07-03 08:40

"Andreas Jensen" <andreas@fjerndettejensen.net> skrev i en meddelelse

> Gør det via telefonen, emails tager det lang tid før de læser
> tilsyneladende.
>
> /Andreas

Hvis de overhovedet svarer. Jeg har sendt en mail til adressen angivet på
deres hjemmeside, men får den tilbage med en melding om ukendt adresse. Ikke
videre smart at have en ugyldig support adresse på deres hjemmeside.

Med venlig hilsen
Brian Andersen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 15-07-03 13:22

Hej Andreas Jensen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Gør det via telefonen, emails tager det lang tid før de læser
> tilsyneladende.

Der er jo mange meget gode grunde til dette. Nogle af dem er:

1. Det tager væsentlig længere tid at læse og skrive mails end blot at
høre og svare i en telefon.

2. Der mangler ofte de nødvendige oplysninger i en mail. Så skal man
til at efterspørge dem, vente på kunden får svaret, muligvis
efterspørge noget mere, fordi kunden misforstår, udtrykker sig
tvetydigt, blander nye/andre problemer ind, hvor der mangler nødvendige
oplysninger om disse... etc.
Tilmed skal man holde styr på de 739 forskellige brugere, har den slags
"Hvad mener du med? Og har du tjekket..?"-sager kørende.
I en telefon kører tovejskommunikationen i realtid.

3. Du har sikkert også set brugere på news skrive noget a la: "Ja, og
nu har jeg fandeme sendt 18 mails om problemet i dag, men har kun fået
autosvar med 18 forskellige sagsnumre!" (Som regel er der naturligvis
langt flere udråbstegn).
Resultatet er et voldsomt tidsforbrug for supportafdelingen, da disse
jo ikke umiddelbart ved, at de 18 sager er den samme.

4. Fortsæt selv listen.

--
Hygge fra Århus - Rudi