Tiscali - suk
Fra : Kim N. Jensen

Dato : 11-07-03 09:27

Her er min kedelige Tiscali historie....
Det hele starter med at, jeg for 1 år siden modtager en defekt router.
Efter *mange* timers venten i "support", lykkes det, at få Tiscali til
at anerkende, at det rent faktisk var routeren, der ikke virkede.

Jeg skrev et brev til Tiscali, hvor jeg spurgte, om de ville fratrække
forsendelsesomkostningerne på næste regning, men jeg fik aldrig et svar.

Jeg burde have været advaret nu. Men jeg var åbenbart for naiv..

Den nye router kom, men hastigheden var forkert.. Jeg havde bestilt en
386/128 linie, men fik en 256/128.
Jeg ringede men kunne ikke komme igennem. Derfor skrev jeg flere
e-mails, som enten ikke blev besvaret eller besvaret med, at jeg skulle
henvende mig til en anden afdeling. Grineren var, da afdeling 1 henviste
til afdeling 2 der igen henviste til afdeling 1...
Efter knap 1 uge fik jeg fat i en venlig tekniker, der løste problemet.

Så kørte det hele også godt, lige indtil jeg skulle opsige min adsl.

Jeg fandt opsigelsesformularen på nettet, underskrev den og postede den
med Post Danmark 3/6-2003. (Formularen er tåbelig, de kræver 3 unikke
ref. numre som de har sendt forskellige breve... Kundenumret er ikke nok)

Tiscali svarede ikke på brevet, så derfor sendte jeg 2 e-mails til dem,
som de heller ikke har svaret på... Tiden var nu knap, da den nye
regning skulle betales 1/7.

3/7 lykkes det at komme igennem på telefonen til Tiscali, men de påstod,
at de ikke havde modtaget min opsigelse. Jeg spurgte så til mine
e-mails, hvortil de svarede at en opsigelse ikke kunne sendes pr.
e-mail. (Jeg rykkede blot for svar i disse e-mails.)

"Kan du ikke faxe din opsigelse til os" spurgte Tiscali så, hvilket jeg
gjorde. Jeg sagde det selvfølgelig hastede, da jeg ikke var interesseret
i at skulle betale for næste kvartal. Belært af tidligere erfaringer med
Tiscali, ringede jeg, for at hører, om de havde modtaget min fax. Svaret
var "Der går knap 1 dag, før vi modtager faxen elektronisk".

Dagen efter ringer jeg igen, og får bekræftet at faxen er modtaget.
MEN de vil ikke anerkende min opsigelse før denne dato, da de jo "ikke
har modtaget min opsigelse før nu."

Jeg bliver nu sur, og siger det da ikke kan være rigtigt. Jeg har jo
sendt et brev plus e-mails, og dem har de ikke svaret på, så de kan da
ikke bare sætte en ny dato. Men de er hverken til at hugge eller stikke
i. Jeg foreslår så, at de sende en ny regning svarende til 1 ekstra md.,
men det vil Tiscali ikke. De siger jeg skal betale for hele næste
kvartal... Jeg vil få et evt. restbeløb refunderet senere.

I dag d. 11/7 har jeg stadig ikke modtaget noget svar på nogle af mine
henvendelser. D 7/7, da jeg sidst talte med dem, sagde de, at der kunne
gå 3 uger før jeg hørte noget.

Min teori med Tiscali er, at de gør dette med vilje. Det giver dem
betaling for mindst 1 md. ekstra, og metoden er jo ganske let. De påstår
blot, at de ikke har modtaget opsigelsen.

Til sidst vil jeg blot nævne, at en af min venner har haft samme
opsigelses-historie med Tiscali. Han havde en fax-kvitteringen(som sagde
ok), men Tiscali påstod, at de ikke havde modtaget faxen....

Med venlig hilsen
Kim

PS: Konklusionen er, hold jer fra dette fusker firma!

Fra : Claus O

Dato : 11-07-03 10:09

"Kim N. Jensen" <kjensenDK@netscape.net> wrote

> PS: Konklusionen er, hold jer fra dette fusker firma!

Ja, det er lige netop det bedst råd.
Post derfor også din historie på www.lortetiscali.dk

Tror faktisk Tele2 er ved at udvikle sig stille og roligt
til Tiscali nr. 2, de har ihvertilfælde ikke styr på en skid
og er også fulde af løgn (hårde ord, men desværre sande)

Fra : MN

Dato : 11-07-03 17:59

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote in message
> [...]
> til Tiscali nr. 2, de har ihvertilfælde ikke styr på en skid
> og er også fulde af løgn (hårde ord, men desværre sande)

Og det samme med Cybershitty. De har heller ikke styr på en skid.

De smider faktura ud der blev betalt for et år siden.

Mogens

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 11-07-03 11:28

"Kim N. Jensen" <kjensenDK@netscape.net> wrote in message

> [...]
> men det vil Tiscali ikke. De siger jeg skal betale for hele næste
> kvartal... Jeg vil få et evt. restbeløb refunderet senere.

Pas på med det !
Det er noget farligt bøwl at få det beløb refunderet (been there, done that)

/Dennis

Fra : Rudi Stegen

Dato : 11-07-03 13:20

Hej Kim N. Jensen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Her er min kedelige Tiscali historie....

Der er en ondskabsfuld satan, som misbruger din linje til at spamme
med: <news:3f0e9972$0$76118$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>

Og dit indlæg i denne her gruppe:

Jeg var så dum at svare førstnævnte, da jeg åbnede den gruppe før denne
her.

XFUT dk.admin.netikette

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : John Doe

Dato : 11-07-03 14:11

Hej Rudi
Jeg forstår ikke, hvad du mener/skriver?

/Kim

Fra : Rudi Stegen

Dato : 11-07-03 15:11

Hej John Doe, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Hej Rudi
> Jeg forstår ikke, hvad du mener/skriver?

Uden sarkasme: Hvis du partout skal poste præcis det samme i flere
grupper, bør du dels krydsposte og sætte et FUT til en af grupperne.
(Se fx <http://usenet.dk/netikette/crosspost.html>)

Dels bør du anvende samme navn/nick, når du poster, da det ellers
virker noget skummelt. Dette er selvfølgelig uundgåeligt at poste
under samme navn/nick, hvis man krydsposter, hvilket måske er årsagen
til, du poster separat?

XFUT dk.admin.netikette

(som du bedes undlade at ændre igen, da indlægget her ligesom
eventuelle svar ikke hører hjemme i udbydergrupperne)

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Claus O

Dato : 11-07-03 17:37

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote

> (som du bedes undlade at ændre igen, da indlægget her ligesom
> eventuelle svar ikke hører hjemme i udbydergrupperne)

Vi ved vist alle godt du har en stor aktiebeholdning/
familiemedlemmer ansat og adsl hos Tisfirmaet etc.etc.
men da firmaet har så ringe en service overfor næsten
alle andre end dig (kom nu frem I andre 2 tilfreds tis-kunder..)
er det vel meget passende at gøre evt. kommende tis-kunder
opmærksom på hvad der evt. venter dem.........

Fra : Lars Christensen

Dato : 11-07-03 17:46

On Fri, 11 Jul 2003 18:37:22 +0200, "Claus O"
> [...]

>er det vel meget passende at gøre evt. kommende tis-kunder
>opmærksom på hvad der evt. venter dem.........

Jamen så må jeg jo også sige at jeg også er tilfreds
Har aldrig haft problemer med dem (med undtagelse af en flytning af
ADSL som gik lidt i ged)
Har aldrig haft fejl på mine regninger. God service når jeg har ringet
til support og kundeservice. Og nej jeg er ikke ansat hos Tiscali og
har aldrig været det.

--
/LC
thousands of lives at Hiroshima could have been saved if they had known to 'Duck and Cover'

Fra : Karsten Andersen

Dato : 11-07-03 20:47

Fri, 11 Jul 2003 18:45:31 +0200, skrev Lars Christensen, på 26 linier,
i <b7qtgvk2guii1oe7mj4a63klbj55vhpfl6@4ax.com>, :

>Har aldrig haft fejl på mine regninger. God service når jeg har ringet
>til support og kundeservice. Og nej jeg er ikke ansat hos Tiscali og
>har aldrig været det.

Jeg har nu heller aldrig haft problemer der ikke let kunne løses.

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 11-07-03 19:08

In article <bemp41$7j9$1@sunsite.dk>, Claus O wrote:

> Vi ved vist alle godt du har en stor aktiebeholdning/
> familiemedlemmer ansat og adsl hos Tisfirmaet etc.etc.

Claus; du er en idiot.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Great acts are made up of small deeds.

Fra : Claus O

Dato : 11-07-03 20:20

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote

> Claus; du er en idiot.

Andreas (som arbejder hos Telia) -
hvad er Telia´s Bogholderi så?

KÆMPE IDIOTER
(og det kan endda dokumenteres)

Fra : Allan Joergensen

Dato : 11-07-03 20:23

Claus O <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote:

> Andreas (som arbejder hos Telia) -
> hvad er Telia´s Bogholderi så?
> KÆMPE IDIOTER
> (og det kan endda dokumenteres)

Jeg tvivler på du kan dokumentere at de er nogle idioter, du kan nok
sagtens dokumentere fejl og mangler i deres procedurer, men næppe noget
der dokumenterer noget hos personerne, der arbejder der.

--
Allan Joergensen

"May I join you, Doctor?" Odo "By all means." Bashir

Fra : Lars Christensen

Dato : 11-07-03 20:34

On Fri, 11 Jul 2003 21:19:45 +0200, "Claus O"
<ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote:

>KÆMPE IDIOTER
>(og det kan endda dokumenteres)

Ja nu kan man jo ikke tage dig særlig seriøst længere. Gå væk troll.

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-03 20:18

Andreas Plesner Jacobsen skrev:

> Claus; du er en idiot.

One big one endda.

Fut et eller andet sted

--
/Gevaldi
Har du mere end 4 linier i din signatur så læs her:

Fra : Karsten Andersen

Dato : 11-07-03 21:30

Fri, 11 Jul 2003 18:07:38 +0000 (UTC), skrev Andreas Plesner Jacobsen,
på 13 linier, i <slrnbgtv7a.49a.apj@slartibartfast.nerd.dk>, :

"Far" hvad mener du med det?

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Claus O

Dato : 12-07-03 11:07

"Karsten Andersen" <1234@jyde.cc> wrote

> "Far" hvad mener du med det?

MIN søn Morten og MIN søns far
www.jyde.dk mener såment bare at Far Andreas
kan ikke lide et dårligt ord om hans gamle
venner fra hans gamle arbejdsplads
Tis og Pisfirmaet. Længere er den ikke.

Fra : Karsten Andersen

Dato : 12-07-03 17:38

Sat, 12 Jul 2003 12:06:59 +0200, skrev Claus O, på 12 linier, i
<beomjs$clo$1@sunsite.dk>, :

Ok fætter Claus

EOD

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 12-07-03 12:49

"Kim N. Jensen" <kjensenDK@netscape.net> skrev i en meddelelse

> Efter knap 1 uge fik jeg fat i en venlig tekniker, der løste problemet.

Så var det problem jo løst :)

> Så kørte det hele også godt, lige indtil jeg skulle opsige min adsl.

Nåja, men så længe du var Tiscali kunde kørte det jo fint.

Jeg nærer ingen illusioner om at visse dele af Tiscalis admistration er
tunge at danse med, men en ting er sikkert. Den tekniske del fungerer bare.

Er man Tiscali kunde så behøves man ikke at bekymre sig om noget som helst,
ihvertfald ikke før man ønsker at skifte til et andet selvskab. Men det
burde da overskygge den positive del da man ikke forventes at oprette en
linie hos et firma med henblik på at nedlægge den igen.

Og videre, når først man har nedlagt sin linie hos sin udbyder kan man være
ret ligeglad med eventuelt mærkelige breve, da man ikke længere har noget
udestående med firmaet.

Fra : Mikki

Dato : 13-07-03 00:34

"Kim N. Jensen" <kjensenDK@netscape.net> wrote in news:3f0e74d5$0$76119
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> PS: Konklusionen er, hold jer fra dette fusker firma!

glimrende beskrivelse. Alle der læser NG'er ved efterhånden at Tiscali
aldrig svarer på deres egne mailformular eller på telefon. Jeg blev så træt
af det at jeg flyttede over 15 af deres kunder for over et år siden.
Tiscali skal man bare ignorere og glemme indtil de sover helt ind

Tele2 testede jeg ved at tilskrive deres support samt at ringe til dem. Fik
ingen svar og kunne ikke komme igennem. Det mistede de over 20 tilmeldinger
på og jeg har efter at have læst om dem her, konkluderet at de er ligesom
Tiscali.

Så er der TDC. Deres "sælgere" er ligeså inkompetente som Tele2´s men man
kan altid komme igennem på telefonen og før eller siden (efter 3-5
omstillinger) får man fat i nogen af de meget dygtige og problemerne løses.
Det er nok årsagen til at TDC ikke hænges ud på NG og på hadesider.

To ting irriterer mig med TDC: Prisen og at USENET downlaodhastigheden
neddrosles selvom man har betalt for en hurtig linie.
Ellers kører det bare hos TDC.

Cybercity bruges af mange professionelle, da de er ordholdne og kompetence
har jeg hørt, dog uden selv at have erfaring med dem.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 13-07-03 08:57

Mikki <_@_.-> skrev:

> To ting irriterer mig med TDC: Prisen og at USENET
> downlaodhastigheden neddrosles selvom man har betalt for en hurtig
> linie. Ellers kører det bare hos TDC.

Hvad angår prisen så er det ikke så underligt. Service koster. Man kan
dog overveje om den forholdsvis lille merpris ikke til fulde
retfærdiggøres af, at man kan nøjes med at vente højst nogle få
minutter i telefonen fremfor i timer. Prøv at sammenlign med en normal
timeløn.

Tilgengæld er livet for kort til TDCs newsserver. Hastigheden er nok
hovedsaligt et problem ved de binære grupper men jeg har også oplevet,
at sende et indlæg, der først kunne ses efter 10 minutter på serveren.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : John Doe

Dato : 14-07-03 11:42

Kim N. Jensen wrote:
> [...]
> men det vil Tiscali ikke. De siger jeg skal betale for hele næste
> kvartal... Jeg vil få et evt. restbeløb refunderet senere.

Så lykkes det. Jeg kom ud!
Jeg mødte personligt op hos Tiscali og fik opsagt linien.
De accepterede (krævede nogen overtagelse), at sende en kreditnota,
således, at jeg kun skal betale for rest-perioden.

puha

/Kim
PS: Mens jeg "forhandlede" kom 4 andre kunder ind og klagede over
rykkere og lign....

Fra : Claus O

Dato : 14-07-03 14:38

"John Doe" <noone@nowhere.no> wrote

> De accepterede (krævede nogen overtagelse), at sende en kreditnota,
> således, at jeg kun skal betale for rest-perioden.

Mon ikke hele gruppen beder for dig at du nu også får denne kreditnota
om et par år )

> PS: Mens jeg "forhandlede" kom 4 andre kunder ind og klagede over
> rykkere og lign....

Tænk hvor meget andet "business" de kunne tage sig af hvis de har styr på
det mest elementære..........

Fra : Hans Majlinder

Dato : 15-07-03 11:04

On Mon, 14 Jul 2003 15:38:22 +0200, "Claus O"
<ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote:

>"John Doe" <noone@nowhere.no> wrote

>Mon ikke hele gruppen beder for dig at du nu også får denne kreditnota
>om et par år )

Den næste bøn må så være, at han får sine penge......

Min kreditnota er nu 7 måneder gammel og Tiscali påstår at de ikke har
registreret nogle henvendelser fra mig før midt i juni, hvor så alle
mine andre breve, e-mails, fax og opkald er registreret vides ikke.

Pt.er jeg endnu en gang mere blevet lovet at mine penge nok skal
komme, denne gang sidst i denne uge. Håbet er jo lysegrønt.

Hans.

Fra : Claus O

Dato : 15-07-03 11:58

"Hans Majlinder" <majlinder@ofir.dk> wrote

> [...]
>
> Pt.er jeg endnu en gang mere blevet lovet at mine penge nok skal
> komme, denne gang sidst i denne uge. Håbet er jo lysegrønt.

Hvis man står med en så gammel kreditnota og har penge tilgode,
hvad koster det i grunden at sende en stævning?
Jeg mener hvis nogle stykker med en lignende sag, gik sammen
og sendte en stævning imod Tis&Pisfirmaets direktør Lis Lysholm,
så kan det være der går et lys op for hende om hvad kunderne finder
sig i og hvad de ikke gør.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 15-07-03 13:22

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> skrev:

> Hvis man står med en så gammel kreditnota og har penge tilgode,
> hvad koster det i grunden at sende en stævning?

Omkostningerne kommer Tiscali til at betale når de taber.

> [...]
> og sendte en stævning imod Tis&Pisfirmaets direktør Lis Lysholm,
> så kan det være der går et lys op for hende om hvad kunderne finder

Lad dog bare Tiscali fortsætte som de gør, så kan det kun ende på en
måde.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Claus O

Dato : 15-07-03 16:21

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote

> Omkostningerne kommer Tiscali til at betale når de taber.

Ja, men det skal vist betales først og ser ud som det p.t. er
500 kr. og jeg ved ikke om retsgebyr på 300 kr. også
kommer på i første omgang? Kan man mon få retten til,
på baggrund af en ikke udbetalt 7 måneder gammel kreditnota
til at sende en stævning, uden at bruge en dyr advokat?

> Lad dog bare Tiscali fortsætte som de gør, så kan det kun ende på en
> måde.

Jo før jo bedre, men tilskudene fra Italien forsinker måske sagen.........
FUT: dk.videnskab.jura

Fra : Hans Majlinder

Dato : 16-07-03 10:36

On Tue, 15 Jul 2003 12:57:57 +0200, "Claus O"
<ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote:

>"Hans Majlinder" <majlinder@ofir.dk> wrote

Miraklet er sket...........

Tiscali har efter 7 måneder og 3 dage givet mig mine penge.

Dvs. at de kan udmattes ved utallige henvendelser af forskellig art,
når de så er tilstrækkelig møre, sker der så måske noget.

Hans.