Tele2 public IP ?
Fra : John

Dato : 07-07-03 09:48

Kan I der allerede har fået Tele2 fortælle om den faste IP der følger med,
er en ægte public IP adresse ?

Fra : Andreas Jensen

Dato : 07-07-03 10:29

> Kan I der allerede har fået Tele2 fortælle om den faste IP der følger med,
> er en ægte public IP adresse ?
Det er det. De har dog sat deres dhcp forkert op så vidt jeg kan se:
fxp1: flags=8843<UP,BROADCAST,RUNNING,SIMPLEX,MULTICAST> mtu 1500
inet6 fe80::290:27ff:fe3d:4f6f%fxp1 prefixlen 64 scopeid 0x2
inet 129.142.197.204 netmask 0xffff0000 broadcast 129.142.255.255
ether 00:90:27:3d:4f:6f
media: Ethernet autoselect (100baseTX <full-duplex>)
status: active

Jeg kan ikke se DR's hjemmeside bla. - den ligger jo på en 129.142.-adresse.
Har skrevet til deres support.. men de har vist travlt.

/Andreas

Fra : Andreas Jensen

Dato : 07-07-03 11:23

> Jeg kan ikke se DR's hjemmeside bla. - den ligger jo på en
129.142.-adresse.
> Har skrevet til deres support.. men de har vist travlt.

Hehe... Det var faktisk her fejlen var. Da jeg prøvede med en nyere
dhcp-klient fik jeg de rigtige indstillinger.

/Andreas

Fra : BoS.

Dato : 07-07-03 14:27

> [...]
> inet 129.142.197.204 netmask 0xffff0000 broadcast
> 129.142.255.255 ether 00:90:27:3d:4f:6f
> media: Ethernet autoselect (100baseTX <full-duplex>)

Hej Andreas

Hvad skriver den når du skriver "ipconfig"? (Se min tidligere tråd dd.)

mvh Bo

Fra : Andreas Jensen

Dato : 08-07-03 17:31

> Hvad skriver den når du skriver "ipconfig"? (Se min tidligere tråd dd.)

-bash: ipconfig: command not found

Maskinen kører FreeBSD - det jeg postede er nok det nærmeste du kommer på
ipconfig.

Hvis du er i tvivl om hvor du er koblet op gennem så se http://myip.dk - om
der står noget med tele.dk eller tele2adsl.dk.

/Andreas

Fra : John Doe

Dato : 07-07-03 23:06

"Andreas Jensen" <andreas@fjerndettejensen.net> wrote in

Da jeg SKAL være 100% sikker, og der er forskel på public og private
statisk IP adresser:

Vil den IP man får fra Tele2 kunne konfigureres i enhver NAT router man
SELV tilslutter, således at man kan køre VPN og IPSEC ?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-07-03 07:18

John Doe wrote:
> [...]
> Vil den IP man får fra Tele2 kunne konfigureres i enhver NAT router man
> SELV tilslutter, således at man kan køre VPN og IPSEC ?

Det er en public addresse du får .. jeg har lige fået brev igår om
at min faste ipaddresse bliver 129.noget.noget.noget (jeg husker
ikke andet end at den startede med 129;)

// Hans
--
Support the Demo Scene: http://se2k.dk
Scene Event 2003 - Dude you're getting a demo

Fra : Andreas Jensen

Dato : 08-07-03 17:37

> Da jeg SKAL være 100% sikker, og der er forskel på public og private
> statisk IP adresser:

Du får en public adresse direkte på dit netkort, eller på din router hvis du
kobler sådan en på. Min hedder fx. 129.142.197.204 som du også kan se i
headeren. Adresserne deles ud via dhcp - jeg prøvede at sætte det op
manuelt, men den går altså ikke. (Jeg kan godt finde ud af at sætte det
rigtigt op.)

> Vil den IP man får fra Tele2 kunne konfigureres i enhver NAT router man
> SELV tilslutter, således at man kan køre VPN og IPSEC ?

Alle gyldige ip-adresser kan vel konfigureres i enhver router? Om du kan
køre det ene eller det andet afhænger kun af den router du selv kobler på.
Ud over en lukket smtp-port er der mig bekendt ingen begrænsninger på
forbindelsen.

/Andreas

Fra : Tine Müller

Dato : 07-07-03 13:26

Jeg har endelig fået besked på at jeg får ADSL fra Tele 2 den 8.8.

Er det ikke smartest at få en fast IP-adresse, da jeg kun har den ene
computer og jeg er glad for at bruge VNC til at betjene min computer udefra?

KH
Tine Müller

e-mail: tinem@email.dk
homepage: http://tine_muller.homepage.dk/

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 07-07-03 13:27

"Tine Müller" <tinem@email.dk> writes:

>Er det ikke smartest at få en fast IP-adresse, da jeg kun har den ene
>computer og jeg er glad for at bruge VNC til at betjene min computer udefra?

Jo, så snart du har noget som helst, der skal køre som en service,
er fast IP smart. Ellers aner du ikke hvilken IP, du skal snakke
med

Mvh.
   Klaus.