Snyder TDC med 256/256?
Fra : Preben Mikael Bohn

Dato : 06-07-03 14:08

Hej NG, jeg har en 256/256 ADSL-forbindelse hos TDC.

Når jeg tester min forbindelseshastighed - som beskrevet på
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?id=36788&dogtag=tdco-bb#ol_upload

- finder jeg (har testet en del gange) at min download hastighed er max
213 kbps og min upload hastighed er max 142 kbps (overhead ikke
indberegnet). De 213 kbps kan jeg godt gå med til skulle være pga.
overhead, men de 142 kbps virker meget lidt i forhold til de lovede 256
kbps.

Er der nogen der har tilsvarende problemer? Kan man tillade sig at
brokke sig over det til TDC?

Med venlig hilsen Preben

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-07-03 14:13

"Preben Mikael Bohn" <nospam@nospam.com> wrote in message
> [...]
> kbps.
>
> Er der nogen der har tilsvarende problemer? Kan man tillade sig at

Du kan da godt tillade dig at ringe til kundeservice, og høre om du ikke er
sat til en 256/128 istedet...

For de hastigheder du snakker om her, passer meget godt ind i min 256/128...
Uploadet er nemlig lidt bedre end de 128

Fra : Søren Andersen

Dato : 06-07-03 15:02

> [...]
> kbps.
>
> Er der nogen der har tilsvarende problemer? Kan man tillade sig at

Brokke sig kan man jo altid gøre, men det er begrænset hvor meget man får ud
af det.
Ta hellere at ringe til 80808017 og få dem til at ta et kig på din linie. De
kan se med hvilken hastighed dit modem er "signed on" til centralen, samt
hvilken hastighed din linie er konfigureret til at køre.
Men først bør du selvfølgelig sikre dig at det ikke er en omgang software på
din PC der sætter begrænsningen. Sørg for at ALT hvad der kunne tænkes at
bruge båndbredde er afsluttet. Hvis du har flere PCere koblet til
forbindelsen, så pil alle på nær den du kører selve testen fra.
Kør eventuelt den "rå" test, som findes på
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=art_5090_379

Fra : Preben Mikael Bohn

Dato : 06-07-03 18:11

Søren Andersen wrote:
> [...]
> forbindelsen, så pil alle på nær den du kører selve testen fra.
> Kør eventuelt den "rå" test, som findes på

Det var såmænd også det jeg gjorde.

Jeg havde også tænkt mig at ringe til dem, ville blot høre om det var
normalt eller ej...

Med venlig hilsen Preben

Fra : Kim

Dato : 06-07-03 22:56

Hejsa
Jeg har osse fået dårligere tider på min adsl fra TDC, men hvis du ringer
til kundeservice sender de dig et link hvor du kan teste din linie. Det link
er mere rigtigt end de overbelastede test du kan lave andre steder. Med TDC
egen testlinie kører jeg normalt+
mvh
Kim

Fra : Flemming Joensson

Dato : 06-07-03 23:11

"Kim" <removeXkim@cybercode.dk> wrote in

> [...]
> linie. Det link er mere rigtigt end de overbelastede test du kan lave
> andre steder. Med TDC egen testlinie kører jeg normalt+

Prøv eventuelt at ftp til TDC's ftp-server der er sat op til at sende og
modtage filer. Det plejer at være et rimeligt præcist resultat man får der.

Jeg kan desværre ikke huske navnet, men prøv eventuelt inde i TDC's interne
grupper der relaterer til ADSL.

Flemming

Fra : Rudi Stegen

Dato : 07-07-03 02:06

Hej Flemming Joensson, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
> resultat man får der.
>
> Jeg kan desværre ikke huske navnet, men prøv eventuelt inde i
> TDC's interne grupper der relaterer til ADSL.

Formentlig <ftp://ftptest1.tele.dk/pub/> (?)

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Flemming Joensson

Dato : 07-07-03 22:18

Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote in

> Formentlig <ftp://ftptest1.tele.dk/pub/> (?)

Det lyder rigtigt :)

Flemming

Fra : Preben Mikael Bohn

Dato : 07-07-03 06:51

Flemming Joensson wrote:
> Prøv eventuelt at ftp til TDC's ftp-server der er sat op til at sende og
> modtage filer. Det plejer at være et rimeligt præcist resultat man får der.

Som indirekte beskrevet (i det link jeg satte ind) i mit oprindelige
indlæg er det præcis dette jeg har gjort.

Med venlig hilsen Preben

Fra : Flemming Joensson

Dato : 07-07-03 22:19

> Som indirekte beskrevet (i det link jeg satte ind) i mit oprindelige
> indlæg er det præcis dette jeg har gjort.
>
> Med venlig hilsen Preben

Ahh - havde ikke lige fulgt dit link :)

Beklager gentagelsen
Mvh.