Undgå medleveret ADSL modem?
Fra : Jesper Honig Spring

Dato : 03-07-03 22:16

Er der nogen som ved om man rent teknisk kan (og må) koble sin ADSL router
direkte på den der ADSL splitter, og dermed undgå at bruge det ADSL modem,
som TDC leverer? Splitteren har et RJ-11 stik, mens min router har et RJ-45,
men jeg har dog vistnok læst at der findes RJ-11/RJ-45 kabler, men om de kan
bruges til at springe et ADSL modem over vides ikke.

Mange hilsner,

Jesper

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 03-07-03 22:21

"Jesper Honig Spring" <news@honig-spring.dk> writes:

>Er der nogen som ved om man rent teknisk kan (og må) koble sin ADSL router
>direkte på den der ADSL splitter, og dermed undgå at bruge det ADSL modem,
>som TDC leverer?

Din router har brug for et Ethernet-signal. Det er det, modemet
omsætter telesignalet til.

Uden modem har du altså ikke noget Ethernet-snit, og derfor vil
det ikke virke.

Nogle routere har dog indbyggede modems, men så virker de ikke
med det RJ45-kabel, der kommer ud af modemet.

Så det korte svar er altså: nej.

Mvh.
   Klaus.

Fra : CyberDyne

Dato : 03-07-03 23:16

"Jesper Honig Spring" <news@honig-spring.dk> wrote in message
> [...]
kan
> bruges til at springe et ADSL modem over vides ikke.

Hvorfor dog det ?
Er der ADSL modem i din router ?
ADSL signalet skal jo termineres og konverteres et sted. Jeg ved en del
CISCO routere kan finde ud af det. Så fortæl os lige hvilken "ADSL router"
du har.
Men i og med du siger der kun er RJ-45 i din router, så tvivler jeg meget på
der er indbygget modem i den.

Fra : JuNi

Dato : 04-07-03 07:45

Desværre har jeg måtte erfare at det med stik ikke er entydig, og man dermed
kan se ud fra stikket om der er en indbygget modem eller ikke. Eksempelvis
har Zyxel på deres 650R på de tidlige modeller R11 stik for forbindelsen til
splitter, men senere er vekslet til RJ45, uden at specifikationerne har
ændret sig.
Det er dog således at man godt kan snyde systemet lidt ved at stikke et RJ11
stik i, der anvendes nemlig kun forbindelser på de fire midterste
forbindelser, dette var i det mindste tilfældet i min situation.

M.v.h.
Ole