deling af Tiscali-forbindelse
Fra : moestrup

Dato : 03-07-03 15:13

Hej

Kan det lade sig gøre at dele en ADSL-forbindelse mellem to pc'ere.
Jeg har en 256/256 Tiscali ADSL-forbindelse og jeg har en 8 port
Planet HUB liggende.
Hvis det kan lade sig gøre at koble de to sammen, skal de så begge
være tændt for at man kan komme på nettet ? Og vil det køre med halv
hastighed??

Mvh.
Steffen

Fra : moestrup

Dato : 03-07-03 15:19

eller er det nødvendigt med en router??

Steffen

Fra : jens

Dato : 03-07-03 15:42

"moestrup" <steffmoes@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> eller er det nødvendigt med en router??

Det er ihvertfald noget nemmere og betydeligt bedre.

Mvh jens

Fra : Devast8or, work

Dato : 03-07-03 15:52

> [...]
> Hvis det kan lade sig gøre at koble de to sammen, skal de så begge
> være tændt for at man kan komme på nettet ? Og vil det køre med halv

Jeg har en Tiscali-forbindelse med Cisco 677 router, og den har jeg bare sat
til en billig switch og så har jeg et par maskiner på switchen.

Jeg mener at have læst et sted at hvis du ha deres forbindelse med
ADSL-modem kan du ikke sætte mere end én maskine på uden at sætte en router
imellem. Men du må ikke hænge mig op på det.

Hvis ikke du finder ud af noget her, så prøv i netværksgruppen der er der
helt sikkert nogen der ved noget.

Devast8or

Fra : Benjamin Blangstrup

Dato : 03-07-03 17:43

Du kan, hvis du har forstand herpå, muligvis sætte en computer op som
gateway til dit ADSL. Jeg går ud fra det er på ADSL-modem? Serveren skal så
habve et netkort forbundet til din hub hvortil resten af dine computere skal
tilsluttes.
Men som Dev foreslår, så smid et indlæg i netværksgruppen for at være
sikker.

--

/ Benjamin

"Devast8or, work" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
:
: "moestrup" <steffmoes@ofir.dk> skrev i en meddelelse
: news:tbe8gvg0ngf3bn6e7ta3or8v3406mjou0p@4ax.com...
: > Hej
: >

Fra : fox

Dato : 03-07-03 18:27

> [...]
> Hvis det kan lade sig gøre at koble de to sammen, skal de så begge
> være tændt for at man kan komme på nettet ? Og vil det køre med halv

Du skal køre over 2 natter...Det vil sige at du skal have 2 netkort i 1
maskine......fra moden og ind i netkort1 og ud af netkort2 og hen i
switch/hub hvor du kan sætte client-maskinerne til. Husk at del internet
adgangen og sig til dine clientmaskiner at de skal kobles op på en delt
net-adgang

Fra : Mette & René

Dato : 03-07-03 19:31

> [...]
> switch/hub hvor du kan sætte client-maskinerne til. Husk at del internet
> adgangen og sig til dine clientmaskiner at de skal kobles op på en delt

MEn pc´en med de 2 netkort skal vel være tændt hele tiden så?

René

Fra : fox

Dato : 03-07-03 21:55

"Mette & René" <metterene@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> MEn pc´en med de 2 netkort skal vel være tændt hele tiden så?
>
> René

Tja den skal jo fungere som Gateway

Fra : AS

Dato : 04-07-03 10:11

Du ak nogså tilkoble begge gennem hub. Jeg harnetwork på den måde med 4
pc'er.

Fra : Chipmand

Dato : 04-07-03 13:19

On Thu, 03 Jul 2003 16:12:43 +0200, moestrup <steffmoes@ofir.dk>
wrote:

> [...]
>Hvis det kan lade sig gøre at koble de to sammen, skal de så begge
>være tændt for at man kan komme på nettet ? Og vil det køre med halv

Jeg har en cisco 677 router og en switsh (5ports.). Routeren er sat i
up porten og vores 2 pc´r er sat i port 1 & 2. Har du ikke en ftp
eller en hjemmeside liggende hjemme så kan du bare sætte det hele til
også køre den netværksinstall der er i windows. Du skal regne med at
der går op til 5 min inden dine pc´r kan se hinannen. Men du kan i den
tid stadig bruge din opkobling. Det er ikke nødvendig at begge pc´r
skal stå tændt når du bruger en hub/switsh. Jeg brugte før det med at
have 2 netkort i den ene pc også et i den anden. Det bliver du træt af
i længden. For det er ikke altid man ligefrem vil have begge pc´r
stående tændt. Godt nok er det cybercity jeg bruger men alligevel kan
du bruge dette link du skal bare skifte ipadr. ud med tiscali´s.

http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl_udstyr/cisco_677/opsaetning_af_klient/tilslut_via_hub_switch/

Mvh
Chipmand

Fra : Rudi Stegen

Dato : 04-07-03 14:57

Hej Chipmand, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl_udstyr/cisco_677/opsaetning_af_klient/tilslut_via_hub_switch/

Siden kan ikke spises. Men det er formentlig denne, du mener:
<http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/cisco_677/opsaetning_af_klient/tilslut_via_hubswitch/>

Og lidt skamrosning: Det var godt, at jeg (for engangs skyld)
læste alle trådens indlæg igennem, inden jeg postede.

Forbilledligt svar.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : moestrup