Erfaring med Struernet.dk
Fra : Jesper Lundorf Thusg~

Dato : 02-07-03 17:17

Hej.

Er der nogen der har erfaring med www.Struer.net det lyder som et godt
alternativ til TDC, men er det for godt?

1024/256 Kbit/s ADSL Bredbånd 396,00 Dkr 300,00 Dkr

Jeg kan ikke se at der er news service eller mail i tilbudet, men jeg har i
forvejen min egen mail server og en anden kilde til news, så det går nok.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-07-03 17:26

"Jesper Lundorf Thusgaard" <jespernospam@thusgaard.com> wrote in message
> Hej.
>
> Er der nogen der har erfaring med www.Struer.net det lyder som et godt
> alternativ til TDC, men er det for godt?

Ja det lyder da meget godt.... Men hvordan de kan få 1024 Kbit i Upload på
deres produkter, lyder nu lidt for godt... Da adsl max kan tage 768Kbit i
Upload

Fra : Master Of Nothing

Dato : 02-07-03 17:35

> Ja det lyder da meget godt.... Men hvordan de kan få 1024 Kbit i Upload på
> deres produkter, lyder nu lidt for godt... Da adsl max kan tage 768Kbit i
> Upload

hmm kan være det er via antennekabel? (men ok så hedder det sq ikke
ADSL)

btw. alle priser på deres sider er excl moms. det står der i
salgsbetingelserne. men stadig er det billigt

Vh
Rasmus

Fra : Steen Garbers Enevol~

Dato : 02-07-03 21:32

Bjarke Hansen wrote:
> Ja det lyder da meget godt.... Men hvordan de kan få 1024 Kbit i
> Upload på deres produkter, lyder nu lidt for godt... Da adsl max kan
> tage 768Kbit i Upload

ADSL understøtter 1024 kbps upstream data rate. Det gælder både for den
"gamle" ANSI T1.413 og for ITU-T G992.1 standarderne. Dog i begge tilfælde
er det optional at understøtte upstream bitrates højere end 640 kbps.

Selv det gode gamle HM220dp fra Ericsson som TDC bl.a. anvender understøtter
1024 kbps upstream (og iøvrigt 10Mbps downstream mod DSLAMer som
understøtter S=0.5)!

Mvh Steen

Fra : Thomas H.

Dato : 02-07-03 22:11

"Steen Garbers Enevoldsen" <steen@garbers.ingenspam.dk> skrev i en
meddelelse news:3f034143_8@news.athenanews.com...

> [...]
understøtter
> 1024 kbps upstream (og iøvrigt 10Mbps downstream mod DSLAMer som

Har du noget dokumentation på det ?

/Thomas H.

Fra : Steen Garbers Enevol~

Dato : 02-07-03 22:31

Thomas H. wrote:
> "Steen Garbers Enevoldsen" <steen@garbers.ingenspam.dk> skrev i en
> meddelelse news:3f034143_8@news.athenanews.com...

> Har du noget dokumentation på det ?

Det skrev jeg sådan set i posten!

Læs de nævnte standarder - Det er dem som ADSL er baseret på! Jeg ved ikke
om de er offentligt tilgængelige, eller om du skal betale for dem. Men kig
http://www.itu.org
og http://www.ansi.org.

Ellers kan vi jo lave en lille sjusberegning på hvad der teoretisk er
muligt:

For annex A (ADSL over POTS) er der ca 32-8 subcarriers til rådighed for
upstream transmission. Den maksimale loading er 15 bit per subcarrier og
symbolraten er 4kbaud.

Altså: 24*15*4e3 = 1440kbps

I praksis er 15 bits/bin ikke muligt for samtlige 24 toner pga. den
ikke-perfekte analoge front-end samt sidelobe effekterne fra filtrene som
sørger for PSD shapingen samt sepereringen mellem up- og downstream
(non-overlapped implementering som udgangspunkt).

Derudover er der framing overhead som mindst er 32 kbps, og så har de fleste
chipset leverandører valgt at "begrænse" upstream til de 1024 kbps. Nogle
enkelte har ikke indlagt den begrænsning men det giver erfaringsmæssigt
ustabile links på meget korte loops.

Jeg har aldrig set et chipset som ikke understøtter mindst 992 kbps, og
langt de fleste understøtter 1024 kbps upstream ved en 6dB margin.

Mvh Steen

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 02-07-03 18:09

> [...]
> alternativ til TDC, men er det for godt?
>
> 1024/256 Kbit/s ADSL Bredbånd 396,00 Dkr 300,00 Dkr

Kan du også klare:

> Bredbåndsforbindelser kan leveres til kunder der er koblet til Viborg
central eller Struer central

Jørn

Fra : Per

Dato : 03-07-03 12:43

625,- er sgu billigt for en 2/1Mbit!

Fra : Jesper Lundorf Thusg~

Dato : 03-07-03 16:12

Der var altså ingen der havde erfaring med StruerNet!

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 04-07-03 01:44

Jesper Lundorf Thusgaard skrev:

> Der var altså ingen der havde erfaring med StruerNet!

Næh, der er vel ikke mange fra usenet der bor i nærheden af de centra-
ler de er på.

Fra : Jacob Andersen

Dato : 04-07-03 10:49

"Jesper Lundorf Thusgaard" <jespernospam@thusgaard.com> wrote in message
> Der var altså ingen der havde erfaring med StruerNet!

Det er et helt nyt produkt.