8mbit ADSL, 100mbit Nasa
Fra : Charbax

Dato : 02-07-03 01:42

så sker der måske snart lidt?

CyberCity vil tilbyde 8mbit/s adsl for 1200kroner, Nesa tilbyder
100mbit/s fiber-forbindelse for 15000kroner..

Det er lidt okay..

Selvfølgelig er TDC nu bevist nogle ravhuller, når det jo nu siges
"Grænsen i dag på to Mbit/s er sat for at undgå for meget støj i TDC's
kobbernet, men forsøg viser, at forstyrrelsen på telefonlinierne ikke
er særlig store ved højere datahastigheder."

TAK! Mr. TDC! Tak fordi vi skulle vente 3 år for at få lov at bruge
ADSL teknologi'en.

Også SHDSL der "snart tilbydes med hastigheder op til fire Mbit/s ved
både download og upload"..

TAK! Hr. TDC! Giv mig 4mbit/4mbit forbindelser!

Bemærk paul som på computerworld siger "Det koster omkring 15.000
kroner per husstand at lægge optiske fiberkabler ind".
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=19324

Nu er 15 tusind kroner tættere på de penge som vil gøre det totaalt
logisk at skifte alle de gamle TDC-kabler i Danmark ud med nye fiber
optiske 100mbit kabler og stik. Venligst smid den gamle TDC-telefon og
telefonsvarer ud også, til fordel for Video-ON-Demand set-top-box med
maskine-gevær.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 02-07-03 07:27

> CyberCity vil tilbyde 8mbit/s adsl for 1200kroner

Hvor ser du det henne?

--
Mvh. Jesper

Fra : S@ndman

Dato : 02-07-03 07:36

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor ser du det henne?
>
> --
Dette er hvad CC tilbyder:

De vejledende priser er som følgende:
ADSL 4096/768 1520 kr. pr. måned

ADSL 6144/768 2280 kr. pr. måned

ADSL 8032/768 3040 kr. pr. måned

S@ndman

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-07-03 11:24

"S@ndman" <sandman@ofir.dk> wrote in message

> Dette er hvad CC tilbyder:
>
> De vejledende priser er som følgende:
> ADSL 4096/768 1520 kr. pr. måned
>
> ADSL 6144/768 2280 kr. pr. måned
>
> ADSL 8032/768 3040 kr. pr. måned

Ja, og så skal i jo ogsp lige huske momsen...

4 Mbit/768 Kbit/s* 1520 kr. +25% = 1900,-
6 Mbit/768 Kbit/s* 2280 kr. +25% = 2820,-
8 Mbit/768 Kbit/s* 3040 kr.+25% = 3800,-

Men mon ikke bare det er priser til at starte med? Ligesom det i starten
kostede noget med 2500,- for 64/64Kbit adsl hos CC?

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 02-07-03 07:52

charbax@happyidiot.com (Charbax) writes:

>CyberCity vil tilbyde 8mbit/s adsl for 1200kroner, Nesa tilbyder
>100mbit/s fiber-forbindelse for 15000kroner..

Sidstnævnte i *installation*. Hvad koster månedsabonnementet på
100 Mbps?

>Det er lidt okay..

Det er okay, at ingen har råd til at betale for det? Tjah, der
er jo heller ingen, der har brug for det, så det har du nok ret
i.

> [...]
>optiske 100mbit kabler og stik. Venligst smid den gamle TDC-telefon og
>telefonsvarer ud også, til fordel for Video-ON-Demand set-top-box med

Hvad koster termineringen af fiber, centraludstyr og forbruget på
den?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Steen Garbers Enevol~

Dato : 02-07-03 07:57

Charbax wrote:
> [...]
> kobbernet, men forsøg viser, at forstyrrelsen på telefonlinierne ikke
> er særlig store ved højere datahastigheder."

Jeg siger ikke at det ikke kan lade sig gøre at have højere bit rates end 2
Mbps,
men der er altså en ganske fysisk sammenhæng mellem den effekt som der
transmitteres
med på en linie og den resulterende crosstalk det giver i kabel parrene i
samme binder.

Den øgede bitloading som er påkrævet ved en øget data rate kræver en højere
SNR margin
på subcarrier'ne som kan opnås enten ved at reducere støjen eller ved at
"råbe højere". Og
da støjen jo ikke umiddelbart kan reduceres, så vil der altså som en
konsekvens af en
højere bit rate transmitteres med en højere effekt, hvilket VIL give mere
crosstalk.

Altså er TDC's argument teknisk gyldigt!

Hvor meget crosstalk der er akceptabelt er en mere kompliceret diskussion,
men det er et uomtvisteligt faktum at med en given transmissionsteknologi er
"Større data rate = Mere støj"!

.... Og så er det jo også et spørgsmål om at maksimere indtjeningen, hvilket
vel egentligt ikke er så mærkeligt at et privat firma kunne tænke sig?

> Også SHDSL der "snart tilbydes med hastigheder op til fire Mbit/s ved
> både download og upload"..

4 Mbps symmetrisk på SHDSL kan i teknologiens nuværende form kun tilbydes i
en 4-wire løsning, altså skal du have 2 kobberpar i brug.

ESHDSL eller SHDSL.bis hvor der tales om en udvidelse af frekvensspektret
vil kunne tilbyde i omegnen af 4 Mbps på et par, men denne teknologi er ikke
blevet standardiseret endnu. Der er
modstand imod denne teknologi, da udvidelsen af frekvensspektret vil give
bl.a. ADSL problemer pga. near-end crosstalk!

Mvh Steen

Fra : Tim Christensen

Dato : 02-07-03 10:17

Charbax wrote:
> så sker der måske snart lidt?
>

> CyberCity vil tilbyde 8mbit/s adsl for 1200kroner,

Nej, CC tilbyder 8Mbit ADSL for 3800,- pr. måned, temmeligt langt fra
1200,-.

> Nesa tilbyder
> 100mbit/s fiber-forbindelse for 15000kroner..

Nej, det er kun instalation af fiberet.

> Det er lidt okay..

Bortset fra at du selv finder på alt hvad du skriver selv om det intet
har at gøre med virkeligheden.

> [...]
> kobbernet, men forsøg viser, at forstyrrelsen på telefonlinierne ikke
> er særlig store ved højere datahastigheder."

Ja, det skulle jo lige køre forsøgene først.

> Også SHDSL der "snart tilbydes med hastigheder op til fire Mbit/s ved
> både download og upload"..

Nonsens SHDSL understøtter kun godt 2 Mbit på et kobberpar.

> TAK! Hr. TDC! Giv mig 4mbit/4mbit forbindelser!

Desvære er det ikke teknisk muligt.

> Bemærk paul som på computerworld siger "Det koster omkring 15.000
> kroner per husstand at lægge optiske fiberkabler ind".
> http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=19324

Ja, men hvad vil du bruge til at sende data igennem linjen med? En
lommelygte? Det åbenlyst at du ikke regner den største udgiftpost med,
nemmelig udstyret.

> [...]
> optiske 100mbit kabler og stik. Venligst smid den gamle TDC-telefon og
> telefonsvarer ud også, til fordel for Video-ON-Demand set-top-box med

For de femten tusind har du et nedgravet kabel intet andet, ingen
telefon, ingen internet før du får det skal der først investeres et
stort beløb oveni.

Mvh

Tim