Har nogen rent faktisk fået Tele2 ADSL end~
Fra : Per

Dato : 01-07-03 07:58

Min bror bestilte for en del uger siden og opsagde hans TDC "bredbånd" pr 1.
juli men han har ikke fået nogen forbindelse fra Tele2 endnu. Er der nogen
der rent faktisk har fået deres op og køre?

Fra : Master Of Nothing

Dato : 01-07-03 08:15

Hej Per

"Per" <pzk@JEGHADERSPAMcrayon.dk> wrote in message
> [...]
> juli men han har ikke fået nogen forbindelse fra Tele2 endnu. Er der nogen
> der rent faktisk har fået deres op og køre?

Jeg har endnu ikke fået min tlf forbindelse konventeret men det skulle der
blive idag inden kl 16

Vh
Rasmus

Fra : BoS.

Dato : 01-07-03 09:27

Per wrote:
> [...]
> "bredbånd" pr 1. juli men han har ikke fået nogen forbindelse fra
> Tele2 endnu. Er der nogen der rent faktisk har fået deres op og køre?

Jeg har samme problem. Min ADSL fra TDC ophører i morgen d. 2. juli, men jeg
har endnu ikke modtaget et nyt modem fra Tele2... Sidder i kø på 15. minut
til deres telefonsupport.

Jeg kan sgu ikke undvære min adsl. Grrrr...!

Er der andre, der har fået deres op at køre???

--
mvh Bo

Fra : BoS.

Dato : 01-07-03 10:13

> [...]
> på 15. minut til deres telefonsupport.
>
> Jeg kan sgu ikke undvære min adsl. Grrrr...!
>
> Er der andre, der har fået deres op at køre???

Nå. Nu kom jeg igennem til kundeservice.
Manden sagde, at Post Danmark var bagud med udstyret. Og at jeg sagtens
kunne bruge TDCs udstyr indtil mit eget kom (som burde komme idag eller
imorgen)

Så det er lige til øllet!!!

mvh Bo

Fra : Tobias Nielsen

Dato : 01-07-03 10:19

"BoS." <elskak@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Manden sagde, at Post Danmark var bagud med udstyret.

aha...

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 01-07-03 10:54

"BoS." <elskak@hotmail.com> skrev:

> Nå. Nu kom jeg igennem til kundeservice.
> Manden sagde, at Post Danmark var bagud med udstyret.

Hmmm det er en ret dårlig undskyldning som du nok bør læse som, at
Tele2 er bagud med udstyret. Hvis Tele2 indleverer en pakke til
omdeling hos PostDK vil pakken blive omdelt den efterfølgende hverdag.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 01-07-03 11:04

On 1 Jul 2003 09:53:35 GMT, "Morten Bjergstrøm"
<nospam01@miljokemi.dk> wrote:

>Hvis Tele2 indleverer en pakke til
>omdeling hos PostDK vil pakken blive omdelt den efterfølgende hverdag.

Er du bekendt med om hvorvidt Tele2 har bedt PostDanmark være deres
lager og pakkerileverandør eller ej?

--
Morten!

Fra : BoS.

Dato : 01-07-03 11:13

> Er du bekendt med om hvorvidt Tele2 har bedt PostDanmark være deres
> lager og pakkerileverandør eller ej?

Ja, det kan lyde som en dårlig undskyldning at skyde skylden på Post
Danmark.

Men jeg vælger at tro på dem. Ham jeg snakkede med derinde, havde også lige
fået Tele2 adsl i går. Han fik sit udstyr i lørdags. Måske når det at komme
imorgen - tirsdag.

Jeg skal nok skrive her i gruppen hvad der sker...

Han sagde i hvert fald, at der ikke var nogen problemer emd mit nummer, og
at jeg sagtens kunne bruge mit gamle udstyr indtil mit nye kom.

--
mvh Bo

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-07-03 11:28

"BoS." <elskak@hotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Han sagde i hvert fald, at der ikke var nogen problemer emd mit nummer, og
> at jeg sagtens kunne bruge mit gamle udstyr indtil mit nye kom.

Men det , skal jo lige være varsom med... For hvis du ikke tilbage levere
dit TDC udstyr i den "vendekasse" du skulle have fået inden 4 dage, ja så
for du efterfølgende en regning.

Fra : BoS.

Dato : 01-07-03 12:11

> Men det , skal jo lige være varsom med... For hvis du ikke tilbage
> levere dit TDC udstyr i den "vendekasse" du skulle have fået inden 4
> dage, ja så for du efterfølgende en regning.

Ps. tidsfristen er 14 dage - det var vel også det du mente
Men meget godt du lige fik mig til at bladre lidt i papirene - ellers havde
det der udstyr nok ligget lidt længere, inden man fik sig taget sammen til
at gå på posthuset. *

Vendekassen kommer fra TDC. Og de har heller ikke sendt nogen kasse endnu.

* Hvis Tele2 sender 2000 pakker ud, som bliver forsinket hos Post DK. Så må
der jo skulle lige så mange pakker med gammelt udstyr retur. Mon de også
bliver forsinket?!

--
Mvh Bo

Fra : kdcon

Dato : 08-07-03 22:49

> [...]

> dit TDC udstyr i den "vendekasse" du skulle have fået inden 4 dage, ja så

Den regning får du sandsynligvis alligevel, hvis ikke jeg tager meget
fejl!!! Du vil så ringe og forklare, de vil have pakke stregkoden i tele
dk.og du får en KREDITNOTA Grrrr. jeg har prøvet det sååå
tttiiittttt......De er i den grad nogle skod skum bananer i TELEDANMARK det
kan ikke råbes højt nok!!!!!!

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 01-07-03 11:45

Morten Kjaer Nielsen <nospam.13juni2002@gummiand.dk> skrev:

> Er du bekendt med om hvorvidt Tele2 har bedt PostDanmark være deres
> lager og pakkerileverandør eller ej?

Næh men undskyldningen er stadig dårlig. Du kan jo overveje at kigge på
statistikken for PostDKs rettidighed.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 01-07-03 11:58

On 1 Jul 2003 10:45:18 GMT, "Morten Bjergstrøm"
<nospam01@miljokemi.dk> wrote:

>Næh

Hvorfor udtaler du dig så?

> men undskyldningen er stadig dårlig.

Det behøves den ikke være, men det er ikke noget dig eller mig ved
noget om.

>Du kan jo overveje at kigge på
>statistikken for PostDKs rettidighed.

Hvorfor, det her handler sandsynligvis ikke om levering, men om
pakning.

--
Morten!

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 01-07-03 16:10

> Hvorfor udtaler du dig så?

Hvorfor blander du dig?

> Det behøves den ikke være, men det er ikke noget dig eller mig ved
> noget om.

En gang til: Undskyldningen er dårlig. Hvilket endda underbygges
yderligere af, at skylden også skydes på TDC.

> Hvorfor, det her handler sandsynligvis ikke om levering, men om
> pakning.

Ja så.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 02-07-03 00:24

On 1 Jul 2003 15:09:38 GMT, "Morten Bjergstrøm"

>Hvorfor blander du dig?

Fordi det her er usenet, og vi fører en dialog om et emne.

(Det var dog det mest underlige spørgsmål jeg har læst længe).

>En gang til: Undskyldningen er dårlig.

Det er muligt at den er dålig, men vi ved ikke om det er sandt (jeg
har set en anden artikel hvor oplevelsen var at pakken ville blive
udsendt fra TDCs pakkeri).

>Ja så.

Jeg tyder dit svar således at du ikke er enig med mig, hvad får dig
til at mene anderledes, udfra de oplysninger der er os givne?

--
Morten!

Fra : Martin Schultz

Dato : 01-07-03 11:09

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> writes:

> Hmmm det er en ret dårlig undskyldning som du nok bør læse som, at
> Tele2 er bagud med udstyret. Hvis Tele2 indleverer en pakke til
> omdeling hos PostDK vil pakken blive omdelt den efterfølgende hverdag.

Du har aldrig hørt om postDK er blevet forsinket?

Martin

--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider
til ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Per

Dato : 01-07-03 11:31

> Du har aldrig hørt om postDK er blevet forsinket?
>
> Martin

Det har jeg, men sjovt nok kun når det kunne bruges som undskyldning ;)

Fra : Simon - [8230]

Dato : 01-07-03 11:38

I starten af juni fik jeg besked på at min adsl ved TDC er opsagt pr. 3
..juli... idag har jeg modtaget et brev fra Tele2, at de sørger for at min
adsl linie bliver holdt åben ved TDC indtil konverteringen er på plads... :-
D (en sten faldt fra hjertet)....
Tele2 skriver at det er TDC der er bagud med konverteringerne...
Dvs. det ikk KUN er PostDanmarks skyld...men også TDC's... hehe

Simon

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 01-07-03 11:47

"Simon - [8230]" <handel@FJERNDETMEDSTORTzimon.dk> skrev:

> Tele2 skriver at det er TDC der er bagud med konverteringerne...
> Dvs. det ikk KUN er PostDanmarks skyld...men også TDC's... hehe

Ja det har naturligvis absolut intet med Tele2 selv at gøre - det er
altid de andres skyld

Ikke at jeg har spor i mod Tele2, jeg kender masser af tilfredse Tele2
kunder.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 01-07-03 11:49

Martin Schultz <di020172@NO.SPAM.diku.dk> skrev:

> Du har aldrig hørt om postDK er blevet forsinket?

I hvilken forbindelse? En del, ca. 5%, af de forsendelser der befordres
med PostDK forsinkes en dag og nogle lidt mere. Men at, et stort antal
pakker fra lige netop Tele2 skulle være blevet forsinket lyder mest af
alt som en dårlig undskyldning fordi det tilbud man har givet har
medført en større kundetilgang end forventet.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jesper Sloth

Dato : 01-07-03 12:42

> [...]
> alt som en dårlig undskyldning fordi det tilbud man har givet har
> medført en større kundetilgang end forventet.

Jeg kan hermed lige orienterer om at jeg modtog mit udstyr igår og at det
kommer fra TDC's returlager i Tranbjerg ved Århus så det er TDC der sender
udstyret ud for Tele2, det er nøjagtig magen til det man får ved TDC, så jer
der har TDC "hvorfor kunne i ikke bare beholde det i har??" det havde da
været nemmere. Så det er vel bare en lille bytte forretning mellem brugerne,
som Tele2 formidler igennem TDC )

Mvh

Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 01-07-03 13:25

Jesper Sloth skrev:

> [...]
> det i har??" det havde da været nemmere. Så det er vel bare en lille
> bytte forretning mellem brugerne, som Tele2 formidler igennem TDC )

Ja, det er da en molbo historie og de
eneste der tjener på er er Post Danmark.

--
/Gevaldi
Har du mere end 4 linier i din signatur så læs her:

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 01-07-03 13:34

"Gevaldi" <georg_valdi (at) hotmail.com> writes:

>Ja, det er da en molbo historie og de
>eneste der tjener på er er Post Danmark.

Det er jo et spørgsmål om, hvem der ejer udstyret.

Hvis et modem har siddet hos kunden i tre år, skulle Tele2 så
betale fuld pris for det - når levetiden på elektronik generelt
ikke er så meget højere end det?

Hvorfor skulle TDC ønske at sælge det til under fuld pris, når
man i stedet kan få fuld pris for et nyt modem, man sælger til
Tele2 og sender til kunden?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Peter Larsen

Dato : 01-07-03 15:15

Morten Bjergstrøm wrote:

> lyder mest af alt som en dårlig undskyldning fordi det tilbud man har
> givet har medført en større kundetilgang end forventet.

mon ikke vi kunne kalde det "dårlig logistik" ?

--
regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk

Fra : Andreas Jensen

Dato : 02-07-03 07:36

> Hmmm det er en ret dårlig undskyldning som du nok bør læse som, at
> Tele2 er bagud med udstyret. Hvis Tele2 indleverer en pakke til
> omdeling hos PostDK vil pakken blive omdelt den efterfølgende hverdag.

Mit udstyr var sendt fra TDC.
Linien virker i øvrigt fint.

/Andreas

Fra : Master Of Nothing

Dato : 01-07-03 19:02

Hej Per

> [...]
> juli men han har ikke fået nogen forbindelse fra Tele2 endnu. Er der nogen
> der rent faktisk har fået deres op og køre?

Har fået det i dag og det spille 500 forlæns. .-)

Vh
Rasmus

Fra : René Løweneck

Dato : 02-07-03 22:08

Hej Rasmus !

"Master Of Nothing" <nothingofmaster@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Har fået det i dag og det spille 500 forlæns. .-)

Tilykke med det

I hvor god tid i forvejen, får man sin nye faste IP adresse oplyst ?
Og hvornår får man mx-backup oplyst ?

René Løweneck
www.lowesite.dk
LøweSite CMS - Enkel, funktionel og brugervenlig styring af din
hjemmeside, - til en fornuftig pris !

Fra : Claus O

Dato : 03-07-03 08:40

"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> wrote

> Og hvornår får man mx-backup oplyst ?

Nu:
mail-relay.tele2adsl.dk

Fra : Andreas Jensen

Dato : 03-07-03 11:01

> I hvor god tid i forvejen, får man sin nye faste IP adresse oplyst ?
> Og hvornår får man mx-backup oplyst ?
De har skrevet et brev til mig 17/6 hvor den står. Og min forbindelse blev
sat op 1/7.

/Andreas

Fra : Master Of Nothing

Dato : 03-07-03 13:40

> I hvor god tid i forvejen, får man sin nye faste IP adresse oplyst ?
> Og hvornår får man mx-backup oplyst ?

ca 14dage, kan se i denne tråd at den er blevet oplyst sammen med
bekræftelse af installationsdatoen. Hvor min også var den 17/6, hvor jeg
også fik forbindelsen den 1/7.

Det er dog også det eneste der står på den intet om mx-backup så hvis du
har noget der skal kører 100% vil jeg nok ringe ind til dem fra at få
oplysningerne.

Vh
Rasmus

Fra : Bernhard Ege

Dato : 01-07-03 21:19

> [...]
nogen
> der rent faktisk har fået deres op og køre?

Jeg modtog et brev idag der forklarede situationen som værende at TDC
har kapacitetsproblemer med at oprette Tele2ADSL i TDC's netværk.
Samtidig skriver Tele2 at de sørger for at TDC ADSL ikke tages ned før
Tele2ADSL kan komme op og køre. Jeg skulle derfor se bort fra den
opsigelsedato som TDC har meddelt (og det var på fredag, øv). Jeg skal
vente på endnu et brev fra Tele2 med en korrigeret oprettelsesdato.

Det var den nogenlunde korte udgave af brevet...

Jeg har ikke modtaget vendekasse fra TDC og heller ikke udstyr fra
Tele2.

mvh Bernhard

Fra : Henrik Schytte

Dato : 02-07-03 14:06

"Bernhard Ege" <bernhard.ege@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det var den nogenlunde korte udgave af brevet...
>
> Jeg har ikke modtaget vendekasse fra TDC og heller ikke udstyr fra

Du er ikke alene, Bernhard - jeg er i samme situation som dig

Fra : mikkel

Dato : 02-07-03 15:27

"Henrik Schytte" <Hschytte@NOSPAMmail.dk> skrev i en meddelelse
> "Bernhard Ege" <bernhard.ege@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Du er ikke alene, Bernhard - jeg er i samme situation som dig

Gad vide hvad der så sker hvis man er opkoblet hos Cybercity ?? bliver det
så heller ikke taget ned før man har fået Tele 2

Fra : Rudi Stegen

Dato : 02-07-03 15:37

Hej mikkel, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Gad vide hvad der så sker hvis man er opkoblet hos Cybercity ??
> bliver det så heller ikke taget ned før man har fået Tele 2

Det er en noget anden situation. Tele2 køber og lejer jo så at sige
TDC's ADSL-udstyr på centralerne (og vejen til et eller flere steder i
landet, hvor Tele2 så selv overtager trafikken). CC har deres eget
udstyr på centralerne (minus mig bekendt dog nogle få mindre), hvorfor
deres opkoblinger er langt mere uafhængige end Tele2's af TDC.

Jeg ville i din situation førsst og fremmest spørge Tele2.

--
Hygge fra Århus - Rudi