adsl på landet...
Fra : Jeppe Kahl Jepsen

Dato : 29-06-03 21:59

Hejsa.. jeg har nu haft adsl hos tdc i c. 2 år.. og fik 256/128kb i tidernes
morgen da jeg bor landet og kvalitetet falder.. bor ca. 2-3 km fra
centralen...
er det stadig sådan.? har boet et år i England og ikke fyldt med herhjemme..
men er det realistisk at jeg nu kan få 2 mb? eller bare 512kb?
VH Jeppe

Fra : Jesper Skriver

Dato : 29-06-03 22:09

On Sun, 29 Jun 2003 22:59:12 +0200, Jeppe Kahl Jepsen wrote:
> [...]
> er det stadig sådan.? har boet et år i England og ikke fyldt med herhjemme..
> men er det realistisk at jeg nu kan få 2 mb? eller bare 512kb?

Kablerne er naeppe blevet bedre, saa hvis linien max kunne klare
256/128 dengang kan den naeppe klare mere i dag.

Hilsen fra en anden emmigrant

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer
Alfa Romeo 156, 2.0TS

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 30-06-03 07:10

On 29 Jun 2003 21:09:02 GMT, Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> wrote:

>Kablerne er naeppe blevet bedre, saa hvis linien max kunne klare
>256/128 dengang kan den naeppe klare mere i dag.

Hvis jeg har forstået det ret, hænger det alene på
upstream-hastigheden?

D.v.s., hvis man kan få 256/128, så burde man også kunne få 512/128.
--
Lars J. Helbo
lars@salldata.dk

Fra : Martin Krogh Pederse~

Dato : 30-06-03 22:03

snip

"Lars J. Helbo" <lars@salldata.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis jeg har forstået det ret, hænger det alene på
> upstream-hastigheden?
>
> D.v.s., hvis man kan få 256/128, så burde man også kunne få 512/128.

korrekt

/Martin Krogh Pedersen

Fra : Claus O

Dato : 30-06-03 08:23

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote

> Kablerne er naeppe blevet bedre, saa hvis linien max kunne klare
> 256/128 dengang kan den naeppe klare mere i dag.

Efter hvad jeg har fået at vide af en tdc tekniker forholder det sig lidt
modsat: de nyere installationer kan række længere ud og de
5km. havde han været godt ud over, ved at skrue hastigheden
på forbindelsen op samtidig. Så det bliver hele tiden bedre iflg. ham.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 30-06-03 08:40

Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> wrote in

> Kablerne er naeppe blevet bedre, saa hvis linien max kunne klare
> 256/128 dengang kan den naeppe klare mere i dag.
>
> Hilsen fra en anden emmigrant

TDC nedsatte støjkravene grundet bedre udstyr for en del måneder siden. Alt
efter hvor længe han har været væk, så selvom kablerne næppe har ændret
sig, så kan det godt være linjen kan klare en højere hastighed i dag end
det var tilfældet da han rejste.

Mvh.
Flemming

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-06-03 23:34

"Jeppe Kahl Jepsen" <kahl@mail.dk> wrote in message
> [...]
herhjemme..
> men er det realistisk at jeg nu kan få 2 mb? eller bare 512kb?

Nej du for ikke mere ud af kablerne når det stadig er ADSL...

Men der er da andet end ADSL.. Der er fx Sonofon FWA... Trådløs bredbånd...
der kan man sagtens på 2Mbit hvis deres sendemast kan ses... På landet
plejer der jo at være god fri sigt.. Så det er en mulighed..

Det kan findes under Sonofons Erhvers sider