Hvilken router til Tele2 ?
Fra : Thomas H.

Dato : 29-06-03 18:16

Hey,

Jeg får snart min tele2 forbindelse, og så skal jeg jo have
købt mig en router.
Jeg har set en langt nede i denne gruppe, anbefale denne:
http://www.xdata.dk/servlet/VisVare?vareID=67818

Jeg har to computere på, den jeg sidder og skriver på
her, og så en server, vil ovennævnte router fungere som
den skal med den konfiguration? Jeg skal selvfølgelig
kunne komme i kontakt med serveren.

Er alle porte egentlig lukket i sådan en router/firewall,
og så skal man selv åbne dem der er brug for ?

Jeg har ikke så meget forstand på det, så jeg håber
ikke jeg spørger alt for dumt

Mvh
Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Andreas Jensen

Dato : 29-06-03 20:56

> Jeg får snart min tele2 forbindelse, og så skal jeg jo have
> købt mig en router.
> Jeg har set en langt nede i denne gruppe, anbefale denne:
> http://www.xdata.dk/servlet/VisVare?vareID=67818

Du må ikke komme og banke mig i hovedet hvis den ikke gør. Men jeg kan sige
at jeg lige har fået udstyret til Tele2-forbindelsen med posten - afsendt
fra TDC. Og routeren der er den TDC sælger/udlejer til sine kunder.. Min
bror har selv købt en 8-ports udgave af den og det kører bare, uden nogen
form for konfiguration eller noget.

> Jeg har to computere på, den jeg sidder og skriver på
> her, og så en server, vil ovennævnte router fungere som
> den skal med den konfiguration? Jeg skal selvfølgelig
> kunne komme i kontakt med serveren.

Du skal selv sætte det op i routeren. Der er et web-interface til det.

> Er alle porte egentlig lukket i sådan en router/firewall,
> og så skal man selv åbne dem der er brug for ?

Det hele er vist lukket i standardopsætningen, men se hellere efter i
manualen.

/Andreas

Fra : Claus O

Dato : 29-06-03 21:22

"Andreas Jensen" <andreas@fjerndettejensen.net> wrote

> [...]
> fra TDC. Og routeren der er den TDC sælger/udlejer til sine kunder.. Min

Har du fået router med til nyt Tele2 abb.? og da præcis hvilken?

Fra : Andreas Jensen

Dato : 02-07-03 15:44

> Har du fået router med til nyt Tele2 abb.? og da præcis hvilken?
Nej, et meget lille skillefilter og et speedstream 5100 adsl modem, som jeg
kobler direkte til min server og sætter den til at fange en ip med dhcp.

/Andreas

Fra : Thomas H.

Dato : 30-06-03 08:50

"Andreas Jensen" <andreas@fjerndettejensen.net> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Du skal selv sætte det op i routeren. Der er et web-interface til det.

> Det hele er vist lukket i standardopsætningen, men se hellere efter i

Ok, jeg prøver sgu.
Tak for hjælpen

Thomas

Fra : Benjamin Blangstrup

Dato : 30-06-03 16:25

: >
[...]
:

Jeg kan dertil føje, at Tele2 har lukket for port 25 men selvfølgelig kører
en mailrelay server hvis man er interesseret i at opsætte sin egen
mailserver.

--

/ Benjamin

:
: Ok, jeg prøver sgu.
: Tak for hjælpen
:
: Thomas
:
:

Fra : Andreas Jensen

Dato : 02-07-03 15:45

> Jeg kan dertil føje, at Tele2 har lukket for port 25 men selvfølgelig
kører
> en mailrelay server hvis man er interesseret i at opsætte sin egen
> mailserver.
Og så kan jeg tilføje at det ser ud til at fungere fint. Mailen bliver op
til 30 secs. forsinket, men hvem kan ikke leve med det?

/Andreas