TDC igen dyrest
Fra : Per

Dato : 26-06-03 10:05

CC og Tele2 kører tilbud på ADSL, men ringer man til TDC siger de blot, at
de ikke vil sænke priserne og at de jo har bedre service.

Hvis ikke det var fordi jeg snart går over på medarbejderbredbånd (2Mbit for
ca. 400-450kr/md) så havde jeg skiftet udbyder.

Fra : Kim

Dato : 26-06-03 10:17

"Per" <pzk@JEGHADERSPAMcrayon.dk> skrev i en meddelelse
> CC og Tele2 kører tilbud på ADSL, men ringer man til TDC siger de blot, at
> de ikke vil sænke priserne og at de jo har bedre service.

Bedre service hos tdc?, de har flere medarbejdere og kort svar tid på tlf,
men det er meget få af dem der kan hjælpe med noget, men jo hvis mange
uvidende medarbejdere er det samme som god service, så er det da nok
rigtig at de har bedre service

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 26-06-03 10:28

"Per" <pzk@JEGHADERSPAMcrayon.dk> writes:

>CC og Tele2 kører tilbud på ADSL, men ringer man til TDC siger de blot, at
>de ikke vil sænke priserne og at de jo har bedre service.

Det er da et udmærket argument. Der er jo ingen, der siger, at
alle udbyderne skal konkurrere om at være billigst. Nogle (som
sikkert inkluderer TDC) vil hellere konkurrere på kvalitet.

Jeg har selv haft fat i TDCs support én gang. De svarede stort
set med det samme, og de løste mit problem straks. Jeg blev
ikke stillet rundt nogen steder, og der skulle ikke oprettes
en "sag" på kaldet.

Samtidig har jeg aldrig oplevet nedetid på forbindelsen, der
ikke i forvejen har været annonceret, og jeg får mine 512 kbps
praktisk talt alle steder hen uanset tidspunktet.

Jeg er en glad mand. Det vil jeg gerne betale en smule ektra
for at være

Mvh.
   Klaus.

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-03 11:03

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> wrote in message
> [...]
> sikkert inkluderer TDC) vil hellere konkurrere på kvalitet.
>
> Jeg har selv haft fat i TDCs support én gang.

Så kan du vel heller ikke bedømme deres support?

> De svarede stort
> set med det samme, og de løste mit problem straks. Jeg blev
> ikke stillet rundt nogen steder, og der skulle ikke oprettes
> en "sag" på kaldet.

Det var da rart. Men den dag der virkelig er kludder i iden og du bliver
stillet rundt til højre og venstre, får de samme svar og aldrig nogen
løsning, ja så får du nok et andet synspunkt.

> Samtidig har jeg aldrig oplevet nedetid på forbindelsen, der
> ikke i forvejen har været annonceret, og jeg får mine 512 kbps
> praktisk talt alle steder hen uanset tidspunktet.

Kvaliteten på den fysiske forbindelse skulle meget gerne være lige så god
hos Tele2, som TDC og CC.
Det er i hvert fald sjældent jeg høre om folk der har oplevet nede tid på
deres forbindelse efterhånden. Med mindre det er noget planlagt.

> Jeg er en glad mand. Det vil jeg gerne betale en smule ektra
> for at være

Det kan jeg ikke se nogen logik i.
Vi kan vel godt blive enig om, at det kun er supporten der (efter din
mening) kan være bedre end Tele2's.

Du har kun haft brug for support én gang.
Det skal sige at du er villig til at betale ekstra for en (muligvis) bedre
support som du aldrig bruger??

Ret mig hvis jeg er gået galt.

mvh
FB
--
Er du ny på usenet? Så læs www.usenet.dk
--> www.DontDoIt.dk <-- Lidt af hvert til din mobil!

Fra : Claus O

Dato : 26-06-03 11:29

"FB" <.> wrote

> Så kan du vel heller ikke bedømme deres support?

Det er der jo nogle der kan ik´?
Nej - spøg tilside, indlægget kan ikke bruges til noget
med een TDC support erfaring. Hvem andre har ikke
prøvet at få 2 eller 3 forskellige svar på det samme
spørgsmål hos TDC og det indtil mange gange?

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-03 11:51

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote in message

> [...]

> prøvet at få 2 eller 3 forskellige svar på det samme
> spørgsmål hos TDC og det indtil mange gange?

Jeg har selv været en flittig bruger af TDC. Det eneste positive jeg helt
seriøst kan finde frem er, at det er gratis at ringe til dem.
Jeg forventer ikke at snakke med en it-guru i telefonen, men bare lidt
kendskab er vel ikke for meget forlangt.

Det der irreterer mig mest af de mange ligefrem dumme svar man ofte får.
Altså, hvis man spørger om noget teknisk og ikke en fejl på regningen.

Jeg regner dog ikke med at det er bedre hos Tele2, men at blive hos TDC for
den 'gode' service fatter jeg simpelthen ikke.
Det er penge ud af vinduet, specielt en som Klaus som har været heldig og
kun haft brug for supporten én gang.

Ja, Tele2 har en del store problemer lige nu, de har ikke styr på meget for
at sige det godt lige ud.
Det afholder mig dog ikke fra at skifte.

De har lige fået mange tusinde nye kunder og det giver kaos.
Det ville det også gøre selv for TDC.

Mvh
FB

Fra : Allan Joergensen

Dato : 26-06-03 12:02

FB <> wrote:

> De har lige fået mange tusinde nye kunder og det giver kaos.
> Det ville det også gøre selv for TDC.

Nej, det tror jeg faktisk ikke.

--
Allan Joergensen

"Tractor them, Commander." Janeway

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-03 12:08

"Allan Joergensen" <allan@nowhere.dk> wrote in message

> Nej, det tror jeg faktisk ikke.

Så er vi jo uenige på det punkt.

Mvh
FB

Fra : Allan Joergensen

Dato : 26-06-03 12:21

FB <> wrote:

> Så er vi jo uenige på det punkt.

Hvorfor mener du ikke TDC skulle kunne klare en stor kundetilgang? Det
har de jo haft de sidste tre år.

Allan Joergensen

"Artoo, I have a bad feeling about this." - C-3PO

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-03 12:28

> Hvorfor mener du ikke TDC skulle kunne klare en stor kundetilgang? Det
> har de jo haft de sidste tre år.

Hvis vi nu siger en 15.000 - 20.000 kunder?
Nej, desværre, det tror jeg ikke.

Måske lidt bedre end Tele2, men uden lidt kaos kunne jeg umuligt forstille
mig.
Ikke at det betyder noget, da jeg tror at Tele2 kommer på rette køl efter
'stormen' har lagt sig.

Men det bliver spændende at se. Nogle mener det står helt til hulens ved hos
Tele2.
Hvornår var det nu CC ville tilbyde 8Mbit til private? Håber på en ordenligt
priskrig fra alle selskaber.

Mvh
FB

Fra : Allan Joergensen

Dato : 26-06-03 13:23

FB <> wrote:

> Hvornår var det nu CC ville tilbyde 8Mbit til private? Håber på en ordenligt
> priskrig fra alle selskaber.

Hvorfor?

Der er ingen der siger at kunderne automatisk vinder på lang sigt bare
fordi nogen dumper markedet.

Allan Joergensen

"Sam! Ziggy says you've been assimilated!" "Oh boy!":(

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-03 21:01

> Hvorfor?
>
> Der er ingen der siger at kunderne automatisk vinder på lang sigt bare
> fordi nogen dumper markedet.

Tror du det interreserer mig personligt?
Tror du _jeg_ vil se en priskrig for andres skyld?

Det burde da være åbenlyst hvorfor jeg vil gerne have det.

mvh
FB
--
Er du ny på usenet? Så læs lidt på www.usenet.dk
--> www.DontDoIt.dk <-- Lidt af hvert til din mobil!

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 26-06-03 21:21

"FB" <.> writes:

>Tror du det interreserer mig personligt?
>Tror du _jeg_ vil se en priskrig for andres skyld?

Allan hentyder mere til, at prisdumpninger nu kan få følger ude
i fremtiden. Hvis de laver kampagner, der giver underskud, er
der kun ét sted, pengene kan komme ind igen...

Mvh.
   Klaus.

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-03 21:33

> Allan hentyder mere til, at prisdumpninger nu kan få følger ude
> i fremtiden. Hvis de laver kampagner, der giver underskud, er
> der kun ét sted, pengene kan komme ind igen...

Hej Klaus.

Jeg må have misforstået Allans indlæg.
Tak for oplysningen.

mvh
FB

Fra : Ivar Madsen

Dato : 26-06-03 22:27

Klaus Ellegaard skrev Torsdag den 26. juni 2003 22:20 i
dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Allan hentyder mere til, at prisdumpninger nu kan få følger ude
> i fremtiden. Hvis de laver kampagner, der giver underskud, er
> der kun ét sted, pengene kan komme ind igen...

Og det er ejeren/ejerne's lommer?

Ivar Madsen

Fra : Allan Joergensen

Dato : 27-06-03 07:11

Ivar Madsen <news-@milli.dk> wrote:

> Og det er ejeren/ejerne's lommer?

Jeg forstår ikke helt hvad du mener, men ..

ISP'erne er ikke velgørenhedsorganisationer, de har kun én formål,
nemlig at tjene penge til deres aktionærer.

--
Allan Joergensen

"This is not the kind of guy to wack a kid." - Joe Dawson

Fra : Ivar Madsen

Dato : 27-06-03 18:46

Allan Joergensen skrev Fredag den 27. juni 2003 08:11 i
dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Jeg forstår ikke helt hvad du mener, men ..

Hvis en virksomhed giver underskud, så er der kun et sted at tage
dette underskud fra, og det er egenkapitalen, der er ejernes.

> ISP'erne er ikke velgørenhedsorganisationer, de har kun én formål,
> nemlig at tjene penge til deres aktionærer.

Det er hovedeformålet med de fleste virksomheder,,,
Men hvis den køre med underskud så er der kun et sted at ejerens lommer
i første omgang egenkapitalen i sidste ved at ejeren(e) putter flere
penge i virksomheden.
Det jeg læste mellem linierne, var at det var kunderne der skulle
spøtte i kassen, hvis der er underskud, og det er jeg ikke enig i.

Ivar Madsen

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 27-06-03 18:51

Ivar Madsen <news-@milli.dk> writes:

>Det jeg læste mellem linierne, var at det var kunderne der skulle
>spøtte i kassen, hvis der er underskud, og det er jeg ikke enig i.

Ehm... hvor længe vil ejerne blive ved med at spytte i kassen,
hvis virksomheden giver underskud?

Nej, medmindre man kan krydssubsidiere sig ud af det, er man
nok nødt til at lade indtægterne svare (mindst) til udgifterne.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 27-06-03 20:32

Klaus Ellegaard skrev Fredag den 27. juni 2003 19:51 i
dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Ehm... hvor længe vil ejerne blive ved med at spytte i kassen,
> hvis virksomheden giver underskud?

Nogen gange undres man over at de bliver ved og ved og ved og ved og
ved og ,,,
Se bare Orange, har de nogen sinde haft andet end underskud her til
lands?

> Nej, medmindre man kan krydssubsidiere sig ud af det, er man
> nok nødt til at lade indtægterne svare (mindst) til udgifterne.

Helt klart, det er dødens vej ikke at sørge for at der er indtægter til
at betale for udgifterne.

Ivar Madsen

Fra : Allan Olesen

Dato : 28-06-03 08:22

Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> wrote:

>Ehm... hvor længe vil ejerne blive ved med at spytte i kassen,
>hvis virksomheden giver underskud?

Man maa antage, at firmaet til enhver tid vaelger den
prissaetning, der giver maksimalt overskud. Det hjaelper ikke
noget at oege prisen i forhold til denne optimale pris, da det
vil foere til _faldende_ overskud. Derfor er der i praksis kun
ejerne til at betale, hvis man ikke kan finde ud af at drive
forretning.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 28-06-03 09:26

Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> writes:

>Man maa antage, at firmaet til enhver tid vaelger den
>prissaetning, der giver maksimalt overskud. Det hjaelper ikke
>noget at oege prisen i forhold til denne optimale pris, da det
>vil foere til _faldende_ overskud.

....men visse elementer her vil mene, at eneste vej frem er at
dumpe priserne på ADSL...

Mvh.
   Klaus.

Fra : Allan Olesen

Dato : 28-06-03 12:23

Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> wrote:

>...men visse elementer her vil mene, at eneste vej frem er at
>dumpe priserne på ADSL...

Nu skrev jeg "til enhver tid". Det er ikke sikkert, at den
prissaetning, der er optimal i dag, er optimal i morgen. Det
afhaenger jo ogsaa af f.eks. konkurrenternes prissaetning.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 26-06-03 20:02

On Thu, 26 Jun 2003 13:27:46 +0200, FB wrote:

> "Allan Joergensen" <allan@nowhere.dk> wrote in message
>
> Hvis vi nu siger en 15.000 - 20.000 kunder?
> Nej, desværre, det tror jeg ikke.

Hvordan tror du at TDC har opnaaet det antal kunder de har i dag ?
Mellem os kan jeg godt sige at >10k kunder om maaneden ikke var
usaedvanligt i perioder.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer
Alfa Romeo 156, 2.0TS

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-03 20:08

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message
> Hvordan tror du at TDC har opnaaet det antal kunder de har i dag ?
> Mellem os kan jeg godt sige at >10k kunder om maaneden ikke var
> usaedvanligt i perioder.

Kan godt være.
Tror ikke jeg var kunde dengang de opsnappede 10.000 kunder om måneden.

Men skal nok passe, jeg tager nok fejl.

Mvh
FB

Fra : Rudi Stegen

Dato : 26-06-03 20:17

Hej Jesper Skriver, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Mellem os kan jeg godt sige at >10k kunder om maaneden ikke var
> usaedvanligt i perioder.

Satans da også! Jeg kom til at læse det. Men jeg skal nok holde det for
mig selv, så hvis nogen udover os tre får noget at vide, er det ikke
mig, der har lækket det.

FUT

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Allan Joergensen

Dato : 26-06-03 20:37

Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> wrote:

> Hvordan tror du at TDC har opnaaet det antal kunder de har i dag ?
> Mellem os kan jeg godt sige at >10k kunder om maaneden ikke var
> usaedvanligt i perioder.

Ah, godt der var nogen med indsigt der skrev det, jeg mente nemlig nok
at Dyremose sidste år engang snakkede om op mod 3000 nye kunder om ugen.

--
Allan Joergensen

"Off with her head!" shouted the Queen.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 26-06-03 21:14

Jesper Skriver skrev Torsdag den 26. juni 2003 21:02 i
dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Hvordan tror du at TDC har opnaaet det antal kunder de har i dag ?
> Mellem os kan jeg godt sige at >10k kunder om maaneden ikke var
> usaedvanligt i perioder.

Hvis man har 2-3 millionner kunder, så er det ikke så stor en tilgang,
at få 10.000 kunder mere. Og slet ikke, hvis det er noget der forgår
løbende gennem længer tid.
Men hvis du kun har 5.000 kunder, så er en tilgang på 10.000 noget der
virkelig kan give problemmer.

Dermed ikke sagt at TDC har 2-3 millioner kunder (selvom jeg tror det
må være noget i den størelsorden, hvis ikke det er flere), og dermed
ikke sagt at Tele2 kun har 5.000 kunder, jeg tror at de har flere
gange flere)

Ivar Madsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-06-03 08:55

In dk.edb.internet.udbydere.xdsl, Ivar Madsen <news-@milli.dk> says...
> Hvis man har 2-3 millionner kunder, så er det ikke så stor en tilgang,
> at få 10.000 kunder mere. Og slet ikke, hvis det er noget der forgår

Der er jo tale om kunder på nye områder.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 30-06-03 20:46

Jesper G. Poulsen skrev Mandag den 30. juni 2003 09:55 i
dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Der er jo tale om kunder på nye områder.

Ja, men har man 2-3 millionner kunder, så har man styrke til at afsætte
det nødvendige personale, og uddanne dette til de nye områder, og til
at invistere i edb (såvel HW som SW). Men hvis man skal fordoble sin
kundebase fra 10.000 til 20.000 kunder, så er det ikke sikkert at man
er så velkonsolderet at man kan klare det, og så vil kundetilgangen
halte.

Ivar Madsen

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 26-06-03 13:43

"FB" <.> writes:

>Så kan du vel heller ikke bedømme deres support?

Hvor meget skal der da til, før man kan det?

1000 opkald?

>Kvaliteten på den fysiske forbindelse skulle meget gerne være lige så god
>hos Tele2, som TDC og CC.

Skulle. Bevares, det skulle den da gerne. Men er det et halvt
års besvær værd at skifte, når det, man har, virker fint?

>Det kan jeg ikke se nogen logik i.
>Vi kan vel godt blive enig om, at det kun er supporten der (efter din
>mening) kan være bedre end Tele2's.

Hvis jeg skal skifte, vil jeg have en garanti for, at produktet,
jeg skifter til, er mindst lige så godt som det eksisterende.
Det er nok svært at få - og hvorfor så skifte?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Why

Dato : 26-06-03 14:20

On Thu, 26 Jun 2003 12:42:56 +0000 (UTC), Klaus Ellegaard
<klausellegaard@msn.com> wrote:

Klip-en-masse

>Hvis jeg skal skifte, vil jeg have en garanti for, at produktet,
>jeg skifter til, er mindst lige så godt som det eksisterende.
>Det er nok svært at få - og hvorfor så skifte?
ved ik om det her ik burde give et rimligt billede af en af de ISP'er
der er i DK
ISP-Cybercity A/S
har været kunde der i over 6år og har haft alt lige fra modem til dsl
kørt først modem via ISDN så 1Megmodem og nu dsl med router
og har på de sidste 4 år kun haft en nede tid på 9 timer sammenlagt
som ik har været anonceret først.
Der udover har jeg endnu til gode at oplevet en for dårlig support fra
CC side af.
hvad bygger jeg så det på jo ser i være gang jeg har ringet har jeg
valgt en af 4 muligheder nemlig kundenservice, og har ik ventet i kø
mere en 1-2min max vis jeg da overhoved har ventet i kø.
og det eneste jeg har oplyst ved kontakt er mit dsl nummer og så står
jeg på deres monitor og sagen klares hurtig og nemt.

der udover kan jeg så oplyse at de også er til at handle med
har haft 1Mbit/512 til 695/md nu i et par år men da Tele2 jo er kommet
med noget af et tilbud for en 2Mbit linje.
jeg kontakter så min ISP og siger hej hvordan ser det ud med og få
lavet min grund aftale om, da jeg har set en anden ISP som tilbyder
mere bw til mindre penge end jeg giver pt for min linje, men da jeg
har været meget tilfreds med den service og linje som jeg har haft
endtil nu hos jer, vil jeg gerne forsætte med beholde jer men det
kræver desvære i kan give mig en bedre pris/bw ? CC:jo ser du vi kan
tilbyde dig en 2Mbit/512 til 595 alså en fordobling af min DL bw og
spare 100kr/md vis det ikke er en god service og en go ISP ved jeg ski
ik.
derudover har jeg fået en Cisco router stillet tilrådighed fra CC og
kan configurer den som jeg vil og har feks. ik det minus jeg skal
betale for få den om configureret som feks. man skal ved TDC.

Just my 2cent
Mvh.
MCP
P-M Olsen
Ps.et lille plus mere kunne jo være CC's Boost som træde i kraft 30sek
efter du har bed om den

Fra : Tobias Nielsen

Dato : 26-06-03 14:34

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse
> "FB" <.> writes:
>

> Hvis jeg skal skifte, vil jeg have en garanti for, at produktet,
> jeg skifter til, er mindst lige så godt som det eksisterende.
> Det er nok svært at få - og hvorfor så skifte?

FB med flere hører nok til de "prisfølsomme kunder", hvilket da også er helt
OK. Man kan bare ikke få både i pose og i sæk. Synes lidt for meget
holdningen har tendens til at man vil have det hele for det halve....

Jeg har nu haft ADSL fra TDC i flere år, helt fra starten med Netexpres med
ATM kort og nu en Pro@ccess (eller hvad den nu hedder i dag)

Mit net har aldrig været nede, så der skal altså en del til før jeg skifter.
Jeg vil langt hellere betale mere for et produkt, hvor jeg ikke behøver at
få fat på supporten. Ej heller vil jeg skifte til et firma der tydeligvis
har rod i sagerne og have holdningen; at det går jo nok over i løbet af et
halvt års tid...men sådan er vi jo så forskellige

Jeg skal ikke sidde og forsvare TDC's support, men fra egen erfaring i en
supportafdeling ved at det altså en gang imellem er kunder der ringer ind
med underlige(tekniske) problemer og ikke altid forstår at formulere sig på
almindelig dansk, måske dette til tider kan resultere i svingende
forklaringer fra en supportafdelings side.

Jeg går ud fra at supporten hos TDC er "gearet" til primært det de segmenter
der er størst, hvilket i dette tilfælde nok er "Hr. og Fru Hakkebøf" rundt
omkring i Danmark, der måske ikke lige har den store forståelse for
installation og opsætning af netværk mm. De skal altså have hjælp til simple
ting, som for os andre måske virker enkle, og som vi ikke vil kontakte en
support afdeling for.

Jeg er ret overbevist om, at hvis du undersøger hvilken af de største
udbydere der modtager mindst klager per kunde i gennemsnit, vil TDC dukke
op.

Med venlig hilsen
Tobias

Fra : Claus O

Dato : 26-06-03 15:06

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> wrote

> Hvor meget skal der da til, før man kan det?
>
> 1000 opkald?

Den lader vi lige stå et øjeblik..........
(kan du slet ikke selv se hvor dumt første og sidste linie virker?)

Fra : Thomas Corell

Dato : 26-06-03 15:10

Claus O wrote:
> "Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> wrote

> Den lader vi lige stå et øjeblik..........
> (kan du slet ikke selv se hvor dumt første og sidste linie virker?)

Nej. Kan du ikke forklare det ?

--
Don't waste space

Fra : Claus O

Dato : 26-06-03 15:14

"Thomas Corell" <intheNOSPAMnews@corell.dk> wrote

> Nej. Kan du ikke forklare det ?

Nu er jeg ikke typen der gider at sidde og forklare/diskuttere sådanne
ting i dagevis, så derfor nej, det må du selv finde ud af...........
EOD

Fra : Peter Brodersen

Dato : 26-06-03 17:54

On Thu, 26 Jun 2003 16:13:49 +0200, "Claus O"

For nu at blive i samme ånd:

Du tager fejl.
EOD.

--
- Peter Brodersen

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-03 15:33

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> wrote in message
> Hvor meget skal der da til, før man kan det?

Indtil du oplever noget negativt med supporten selvfølgelig.

> 1000 opkald?

Vil jeg ikke kommentere.

> Skulle. Bevares, det skulle den da gerne. Men er det et halvt
> års besvær værd at skifte, når det, man har, virker fint?

Hvilket besvær? Jeg mente alt kørte åh så godt?

> Hvis jeg skal skifte, vil jeg have en garanti for, at produktet,
> jeg skifter til, er mindst lige så godt som det eksisterende.
> Det er nok svært at få - og hvorfor så skifte?

Hvis du glad som du har det så fint med mig.
Jeg synes bare TDC er de forkerte til at sige; "Vi vil ikke sænke priserne,
vores kunder bliver pga af den gode service".

Det burde være dem der sank priserne.
Den gode service forstår jeg så slet ikke noget af.

Men lad det nu ligge.

Fortsat god dag.
mvh
FB

Fra : Thomas Corell

Dato : 26-06-03 15:40

FB wrote:
> "Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> wrote in message
>
> Indtil du oplever noget negativt med supporten selvfølgelig.

Og hvis man vil påvise det modsatte, ringer man op indtil man oplever
noget positivt ?

--
Don't waste space

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-03 19:02

"Thomas Corell" <intheNOSPAMnews@corell.dk> wrote in message
> Og hvis man vil påvise det modsatte, ringer man op indtil man oplever
> noget positivt ?

Kære Thomas. Prøv nu lige at læse imellem linjerne.
Jeg hentyder ganske enkelt til, at folk der har ringet 2-3 gange til
supporten, og spurgt hvorfor regningen er 300kr. dyrer end hvad den burde
har sikkert fået god service.

Så snart man kommer over i noget teknisk går det galt for dem.

Mvh
FB

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 26-06-03 16:27

"FB" <.> writes:

>Indtil du oplever noget negativt med supporten selvfølgelig.

Så hvis ét ud af 50 opkald giver en negativ oplevelse, så er
hele TDCs kundeservice dårlig? I don't think so.

>Hvilket besvær? Jeg mente alt kørte åh så godt?

Præcis. Og hvis det ikke kører godt hos den nye udbyder, er du
bundet i et halvt år hos dem. Ergo skal du have besvær med en
dårligere udbyder i et halvt år, før du kan komme tilbage til
den gode.

>Hvis du glad som du har det så fint med mig.
>Jeg synes bare TDC er de forkerte til at sige; "Vi vil ikke sænke priserne,
>vores kunder bliver pga af den gode service".

I mit tilfælde passer udtalelsen jo helt perfekt. Men vi kan
jo snakke om det, når Telestyrelsens næste halvårsrapport
kommer. Hvis TDC ikke har mistet alle kunderne, må deres
udtalelse jo passe.

Selvfølgelig er der dårlige oplevelser nu og da. Men jeg har
været kunde hos TDC i over 10 år (med mange forskellige typer
produkter og tjenester), og jeg har aldrig oplevet noget som
helst at klage over hos dem.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-03 19:04

> "FB" <.> writes:
> Så hvis ét ud af 50 opkald giver en negativ oplevelse, så er
> hele TDCs kundeservice dårlig? I don't think so.

Læs mit svar til Thomas. Jeg troede det stod klart.
Min fejl vel.

> [...]
> bundet i et halvt år hos dem. Ergo skal du have besvær med en
> dårligere udbyder i et halvt år, før du kan komme tilbage til

Du har 14 dages fuld returret, hvor TDC giver mig 45dage fra
opsigelsedatoen.
Hvis forbindelse ikke lever op til sine krav kan du kvit og frit sige dit
nye abonnement op selv efter en måned.

Derfor har jeg intet at miste.

> [...]
> været kunde hos TDC i over 10 år (med mange forskellige typer
> produkter og tjenester), og jeg har aldrig oplevet noget som

Det er da rart at høre.
Jeg har også gode, men desværre flere ikke så gode.

mvh
FB

Fra : Rudi Stegen

Dato : 26-06-03 17:09

Hej FB, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Jeg synes bare TDC er de forkerte til at sige; "Vi vil ikke sænke
> priserne, vores kunder bliver pga af den gode service".

Jeg ser det som noget positivt. En ISP dumper pludselig priserne til et
niveau, hvor næppe nogen med kendskab til området har fantasi til at
forestille sig andet, end det giver et vildt underskud gennem i hvert
fald et halvt års tid.

Det er da betryggende at se, nogen har is i maven og holder sig fra
gambleriet [1].

Faktisk er min agt for Cybercity - som jeg ellers altid har respekteret
- skvattet en godt stykke ned, efter de tilsyneladende [2] er begyndt
at ryste på hænderne og indgår besynderlige særaftaler med
enkeltkunder, der ellers vil skifte ISP.

[1] Ja, TDC er selvfølgelig i en speciel situation er godt rustet til
"is i maven". Muligvis giver det endda en bedre bundlinje hos dem pga.
de kunder, der skifter til Tele2.

[2] "Tilsyneladende" fordi jeg jo ikke véd, om CC faktisk gør det. Men
jeg har ingen grund til at betvivle flere af dem, der har skrevet om
deres førstehåndserfaringer hér, hvorfor jeg er personlig overbevist.
(Hvilket ikke er det samme som at vide, derfor forbeholdet).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Ivar Madsen

Dato : 26-06-03 19:15

"FB" <.> skrev Torsdag den 26. juni 2003 12:02 i
> [...]

> Det er i hvert fald sjældent jeg høre om folk der har oplevet nede
> tid på deres forbindelse efterhånden. Med mindre det er noget

TDC ADSL var nede i flere timer her den anden aften på store dele af
Sjæland. Og det var ikke planlagt.

Ivar Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-03 20:09

"Ivar Madsen" <news-@milli.dk> wrote in message

> TDC ADSL var nede i flere timer her den anden aften på store dele af
> Sjæland. Og det var ikke planlagt.

Ja det var så TDC. Uheld kan ske, det sagde jeg ikke. Jeg sagde at
kvaliteten på den fysiske linje er den samme hos de forskellige udbydere.

mvh
FB

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-06-03 20:17

Ivar Madsen <news-@milli.dk> skrev :

>TDC ADSL var nede i flere timer her den anden aften på store dele af
>Sjæland. Og det var ikke planlagt.

Hvem kan gardere sig imod at en entrepenør graver et kabel over?
--
Knud

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 26-06-03 20:26

In article <ckhmfvgn201l8jnaahdch1lviuv50nqqbl@dtext.news.tele.dk>, Knud Gert Ellentoft wrote:

> Hvem kan gardere sig imod at en entrepenør graver et kabel over?

Dem med mere end et kabel?

--
Andreas Plesner Jacobsen | Revenge is a meal best served cold.

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-03 20:32

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message
> Dem med mere end et kabel?

Begynder vi ikke være rimelig langt ude?
Hvad bliver det næste?

Mvh
FB

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 26-06-03 20:32

"FB" <.> writes:

>Begynder vi ikke være rimelig langt ude?
>Hvad bliver det næste?

Det ved Charbax.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 26-06-03 21:18

Andreas Plesner Jacobsen skrev Torsdag den 26. juni 2003 21:25 i
dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Dem med mere end et kabel?

Og så er du stadig ikke gaderet mod nedetid pga. kabelfejl.

Jylandsposten har (havde thivertifald for år tilbage) et fjerntrykkeri
i Helsingør, og overførte avisen elektronisk via ISDN, de havde to
linier på hver sin central, for at minimere problemmer med TDC, men
aligevel kunne de få overført avisen til trykning.

Ivar Madsen

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 26-06-03 21:55

In article <1600615.bJyQzkiRpW@news.milli.dk>, Ivar Madsen wrote:

> Og så er du stadig ikke gaderet mod nedetid pga. kabelfejl.

Jo, men ikke nødvendigvis pga. udstyrsfejl.

--
Andreas Plesner Jacobsen | He who foresees calamities suffers them twice over.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 26-06-03 22:25

Andreas Plesner Jacobsen skrev Torsdag den 26. juni 2003 22:55 i
dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Jo, men ikke nødvendigvis pga. udstyrsfejl.

En simpel kabelfejl ja, men hvis det er et centralt kabel, så kan du
godt blive ramt aligevel.

Ivar Madsen

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 27-06-03 09:33

In article <1610354.G33jxAjauj@news.milli.dk>, Ivar Madsen wrote:

> En simpel kabelfejl ja, men hvis det er et centralt kabel, så kan du
> godt blive ramt aligevel.

Ikke hvis man har redundante kabler på den strækning, det var det der
var hele pointen med mit indlæg.

--
Andreas Plesner Jacobsen | People don't change; they only become more so.

Fra : Kasper Bergh

Dato : 28-06-03 14:24

> Ikke hvis man har redundante kabler på den strækning, det var det der
> var hele pointen med mit indlæg.

Så du siger at man på alle kabelstrækninger skal lægge total redundans. Alle
kabler der lægges skal dobles og alle centraler skal have dobbelt og
uafhængigt udstyr til disse kabler således at ingen enkelt fejl kan afbryde
nogen forbindelse? Det er nok IMHO en lettere utopisk tanke og så snakker vi
ikke engang om diverse andre fejl - brand på centralen, strømkabel der går i
stykker etc.

mvh
/Kasper Bergh

Fra : Jesper Skriver

Dato : 28-06-03 14:29

On Sat, 28 Jun 2003 15:24:18 +0200, Kasper Bergh wrote:

> [...]
> utopisk tanke og så snakker vi ikke engang om diverse andre fejl -
> brand på centralen, strømkabel der går i stykker etc.

Den ISP jeg kender bedst har fuldt alternative forbindelser, dubleret
udstyr etc. paa de stoerste ~20 lokation i DK + de internationale sites,
og de alternative forbindelser er dimensioneret til at kunne baere hele
trafikken i tilfaelde af fejl paa den primaere.

Det er dyrt - men giver en oeget tilgaengelighed.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 28-06-03 14:40

In article <3efd9703$0$83042$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, Kasper Bergh wrote:

> Så du siger at man på alle kabelstrækninger skal lægge total
> redundans.

Nej, jeg svarede på, hvordan man undgik en bestemt type fejl, jeg siger
ikke at "man" skal noget.

--
Andreas Plesner Jacobsen | A song in time is worth a dime.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-06-03 08:47

In dk.edb.internet.udbydere.xdsl, Klaus Ellegaard
<klausellegaard@msn.com> says...
> Jeg har selv haft fat i TDCs support én gang. De svarede stort

Jeg ar også kun gode oplevelser med TDC's support. Her sidst fik jeg
resat min DHCP-lease pga. routerskift. Det var effektueret efter 15 min.

> Jeg er en glad mand. Det vil jeg gerne betale en smule ektra
> for at være

Me too.

Fra : Thomas H.

Dato : 26-06-03 14:43

> [...]
for
> ca. 400-450kr/md) så havde jeg skiftet udbyder.

Hvad tuder du så over ?

/Thomas H.

Fra : Kim Nielsen

Dato : 27-06-03 00:15

> [...]
(2Mbit for
> ca. 400-450kr/md) så havde jeg skiftet udbyder.

Hvordan skal indlægget læses/forståes ?

Du kan ikke få skatte begunstiget (dvs. alle vi andre er med til at
betale !) med arbejder bredbånd (2Mbit for> ca. 400-450kr/md) hos CC og
Tele2.

Hvem skal du lægge sag an mod ?! - CC og Tele2. eller TDC ?

Hvem skal jeg lægge sag an mod for ikke via skatte at begunstiget dig
og andre i tilsvarende situation. (dvs. alt det vi andre er med til at
betale !)

- § - Kim Nielsen - § -

Fra : TBC

Dato : 27-06-03 01:47

> [...]
for
> ca. 400-450kr/md) så havde jeg skiftet udbyder.

TDC er da vel ikke de eneste der tilbyder medarbejderbredbånd ?

TBC

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-03 21:32

> TDC er da vel ikke de eneste der tilbyder medarbejderbredbånd ?
>
> TBC

Nej, Det er firmaet der vil tilbyde det til sine medarbejdere, der frit
bestemmer hvilken udbyder de vil have !!
Det er en Skatteregel der gør det muligt. Det er ikke et produkt som sådan
at TDC tilbyder.
Cybercity annoncerer endda med medarbejderbredbånd på deres forside

-Morten