ADSL uden skillefiler?
Fra : Ronni

Dato : 25-06-03 14:31

Hej

Jeg har haft ADSL hos Tiscali i snart 3 år, og har været godt tilfreds med
dem.
Jeg har haft en løsning uden skillefiler, altså hvor man har et separat ADSL
stik til ADSLen. Nu tilbyder Tiscali desværre ikke længere den type løsning
på min central. De tilbød mig i stedet en løsning med skillefilter. Men
desværre kan min normale telefonlinje ikke klare ADSL! Så jeg må vinke
farvel til skillefilter løsningen.

I øjeblikket står jeg så uden ADSL pga. min alm. telefonlinje ikke er god
nok til ADSL. Jeg har dog stadig mit separate ADSL stik, som jeg ved virker.
Problemet er nu bare, at jeg ikke kan finde en udbyder, der kan tilbyde en
løsning uden skillefilter.

Er der nogen her, der kender til en udbyder, der tilbyder ADSL uden
skillefilter?

Håber I kan hjælpe mig.

Med venlig hilsen
Ronni

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-06-03 15:00

"Ronni" <Pernille@nitro.dk> wrote in message

> [...]
ADSL
> stik til ADSLen. Nu tilbyder Tiscali desværre ikke længere den type

Åbenbart fordi der ikke er nok kunder på den....

De tilbød mig i stedet en løsning med skillefilter.

Ja, så er det billigere at købe forbindelsen af TDC, som har dustyr på alle
centraler.

> Men
> desværre kan min normale telefonlinje ikke klare ADSL! Så jeg må vinke
> farvel til skillefilter løsningen.

Har du hørt om de vil måle på din linie? Jeg synes at have hørt om, at i
tvivlstilfælde kan der måles på linien om det alligevel kan lade sig gøre..
TDC har jo en del størrer margen, for at de kan garantere at linien virker..

> [...]
> løsning uden skillefilter.
>
> Er der nogen her, der kender til en udbyder, der tilbyder ADSL uden

Ja, så er der Cybercity...

Men hvad med fx Sonofon FWA? Du kan evt også prøve at bestille linien hos
tele2, og så kan det godt være du bliver "godkendt"

Fra : Lars H. Fischer

Dato : 25-06-03 15:08

"Ronni" <Pernille@nitro.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
tilbyde en
> løsning uden skillefilter.
>
> Er der nogen her, der kender til en udbyder, der tilbyder ADSL uden

Der skulle vist ikke være nogen problemer i, at flytte telefonien over
på det kobber du pt. har Tiscali ADSL på og dermed kunne få en
skillefilterløsning i håb om, at liniekvaliteten er bedre på dit "ADSL
kobber" forbindelse (håber ikke det er total sort snak....).

Hilsen
Lars H. Fischer

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-06-03 15:13

"Lars H. Fischer" <newsgroup@nospam.dk> wrote in message

> [...]
> skillefilterløsning i håb om, at liniekvaliteten er bedre på dit "ADSL
> kobber" forbindelse (håber ikke det er total sort snak....).

Jeg mener faktiske også i de første bekengørelser omkring ADSL levering.. at
der står at hvis anden kobberlinie er tilstede, vil der prøves at etableres
på denne accesslinie istedet, hvis den opringelige er for dårlig.. Men tror
næppe kan se nogen forretning i denne form for forksning i liniekvalitet,
istedet for at enten at sige JA, eller NEJ

Fra : Why

Dato : 25-06-03 15:38

On Wed, 25 Jun 2003 15:31:02 +0200, "Ronni" <Pernille@nitro.dk> wrote:

klip en masse om linje/skille halo

>Er der nogen her, der kender til en udbyder, der tilbyder ADSL uden
>skillefilter?
Prøv da og ring til Cybercity og høre om ik du kan lade dem overtag
dit Rå kobber og så køre du jo vidre som du plejer
>Håber I kan hjælpe mig.
Håber det kan hjælpe dig
>Med venlig hilsen
>Ronni