Erfaringer med skillefilter
Fra : NB

Dato : 23-06-03 10:56

i forbindelse med bestilling af tele2 adsl, kan jeg se de bruger
skillefilter løsningen, er der nogen der ved hvilket skillefilter de bruger,
samt kender dimensionerne (fysisk) på det, samt om der er "blinkende lamper"
eller udsender høj frekevnte lyde?

Måske et lidt underligt spørgsmål, men som jeg kan forstå skal det sidde i
forbindelse med telefonstikket, og da det p.t er i stuen og en kæmpe mindre
pæn boks ikke just er det kønneste man kan have stående er jeg lidt urolig
for hvad jeg kan forvente.

Derfor, kan boksen gemmes væk, er der forstyrende blinkende lamper eller
unødig støj ifb. med brug af skillefilter, skal der strømforsyning til?

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 23-06-03 16:43

NB (nbryde@image.dk) skrev:

> [...]
> bruger, samt kender dimensionerne (fysisk) på det, samt om der er
> "blinkende lamper" eller udsender høj frekevnte lyde?

Det som vi har fra TDC er meget lille (ca. 10x7 cm.) og er uden lamper,
samt ingen støj.
Tror ikke skillefiltre som sådan larmer.

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk

Fra : Steen Garbers Enevol~

Dato : 23-06-03 16:51

Skillefiltre er rent passive konstruktioner (spoler, modstande,
kondensatorer), så der er hverken noget der kan blinke eller noget der kan
larme.

I teorien kunne en spole selvfølgelig "larme" i det øjeblik hvor der er
ringing signaler (~100V_RMS sinus) på linien, men jeg har aldrig hørt om det
og tvivler på at det kan ske. Og under alle omstændigheder vil det jo nok
blive overdøvet af telefonen der jo vil ringe i det øjeblik.

- Steen

Fra : Pedersen

Dato : 23-06-03 17:29

Hvor skal dette skillefilter sidde.

Hvis man montere det i stuen hvor man f.eks. har sin tlf. indgang. Hvis man
skal på nettet i et andet lokale hvor der også er tlf. stik hvordan fungere
det så. Skla der så trækker ledning ?

Virker alle telefoner i hele huset eller skal der købes ekstraudstyr.

Mvh Tim
"Steen Garbers Enevoldsen" <steen@garbers.ingenspam.dk> skrev i en
meddelelse news:3ef721e2$1_8@news.athenanews.com...

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 23-06-03 17:40

Pedersen (t@t.de) skrev:

> [...]
> Hvis man skal på nettet i et andet lokale hvor der også er tlf. stik
> hvordan fungere det så. Skla der så trækker ledning ?

Ja.

> Virker alle telefoner i hele huset eller skal der købes ekstraudstyr.

Der skal trækkes ledning eller investeres i trådløse tlf.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 23-06-03 19:45

Hej Fischer & Døssing, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Der skal trækkes ledning eller investeres i trådløse tlf.

Eller man kan ofre de sølle ca. 500 kr. [1] for at få en TDC-montør
bestilt via Tele2 til at sætte skillefilteret op. Så virker alle
telefonstik ganske som ellers.

[1] Der står så vidt jeg husker noget på Tele2's site om det

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Pedersen

Dato : 23-06-03 21:37

Ja men så er besparelsen væk.. jeg har Cybercity nu til 395 kr. for 512/128
det koster 340 kr. ved Tele2.. men der skal nogle måneder til at for udligne
det... nå jeg tror jeg kører videre som altid.. så må vi se om der kommer
flere lign. tilbud..

Mvh Tim

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 23-06-03 17:44

Steen Garbers Enevoldsen wrote:
> Skillefiltre er rent passive konstruktioner (spoler, modstande,
> kondensatorer), så der er hverken noget der kan blinke eller noget
> der kan larme.

Jeg har et netkort til min bærbare computer. Den hyler når jeg benytter
det....Svjv er der heller ikke andet en spoler, modstande, kondensatorer og
en sjat silicium i den.

--
MVH Thomas Eg Jørgensen

** OE Quotefix: http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/ **
** Kandu.dk-brugere betragtes som useriøse og ignoreres! **

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 23-06-03 18:35

"Thomas Eg Jørgensen" <thomas@kontorbutikken.dk> wrote:

>Jeg har et netkort til min bærbare computer. Den hyler når jeg benytter
>det....Svjv er der heller ikke andet en spoler, modstande, kondensatorer og
>en sjat silicium i den.

Der er sikkert den "sjat silicium" der bliver brugt til en Switch Mode
strømforsyning. Hvis spolen/tranformatoren til den slags ikke er støbt ind, er
der fare/chance for at de larmer.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Steen Garbers Enevol~

Dato : 23-06-03 18:36

Njae, der kan f.eks. være DC/DC convertere, der laver step-up til
udgangsspændingen på netkablet.

De består basalt af en svingningskreds, en transistor samt en spole. Her
tændes og slukkes der skiftevis for strømmen gennem spolen med en frekvens,
der typisk ligger fra 10kHz til flere hundrede kHz. Det er en af de
klassiske "lydgivere".

Tænk på frekvensen (og strømmen) i skillefilteret!

Det eneste signal af betydelig amplitude er ringing, som er ved 100Hz, altså
en brummen og ikke en hylen. Og jeg tror at spolen skal være af en meget
betragtelig størrelse for at kunne "gå i resonans" ved en så lav frekvens.

Mvh Steen

Fra : Hans

Dato : 24-06-03 09:00

"NB" <nbryde@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Derfor, kan boksen gemmes væk, er der forstyrende blinkende lamper eller
> unødig støj ifb. med brug af skillefilter, skal der strømforsyning til?

Ved siden af skillefilteret får du også et adsl-modem som er noget større,
og det har kontrollamper. Hvis det er Speedstream modemet du får, så mener
jeg at lan-lampen blinker ved aktivitet.

/ Hans