Fast offentligt IP-nummer ?
Fra : kim

Dato : 02-07-03 19:45

Jeg er på kabelnettet.dk hvor vi lige har fået et brev
om jeg ønsker Fast offentligt IP-nummer som tilvalg
eller Dynamisk offentligt IP-nummer som standard.
Hvad er fordele og ulemerne ved begge ?

Den ene koster penge og kabelnettet.dk skriver også
at det har noget at gøre med en ny lovgivning fra
Justitsministeriet til efteråret om logningspligt ?

Det står intet på deres hjemmeside ( bl.a. under "priser" )
så hvad mener I man skal vælge ?

Mvh Kim

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-07-03 20:35

"kim" <no@spam.dk> skrev :

>Jeg er på kabelnettet.dk hvor vi lige har fået et brev
>om jeg ønsker Fast offentligt IP-nummer som tilvalg
>eller Dynamisk offentligt IP-nummer som standard.
>Hvad er fordele og ulemerne ved begge ?

Læs venligst <http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html>
Tak.
--
Knud

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-07-03 21:16

Knud Gert Ellentoft skrev:

>Læs venligst <http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html>

Hvorfor skal han det?

Det er irriterende bare at få slynget sådan et link ud - også for
mig når jeg ikke aner hvad det skal gøre godt for.

Xfut dk.admin.netikette
(svar sendes til den gruppe og kan kun læses dér)

--
Bertel   http://bertel.lundhansen.dk/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-07-03 21:17

kim skrev:

>Jeg er på kabelnettet.dk hvor vi lige har fået et brev
>om jeg ønsker Fast offentligt IP-nummer som tilvalg
>eller Dynamisk offentligt IP-nummer som standard.
>Hvad er fordele og ulemerne ved begge ?

Hvis du ikke ved hvad du skal vælge, så opdager du ikke
forskellen. Tag det billigste.

--
Bertel

Fra : ea

Dato : 02-07-03 23:25

> [...]
>at det har noget at gøre med en ny lovgivning fra
>Justitsministeriet til efteråret om logningspligt ?

Med et fast IP kan du købe et domæne og sætte en webserver op. Det er
det hele.

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 03-07-03 12:18

"ea" <eba_fjerndette_@hush.com> skrev

> Med et fast IP kan du købe et domæne og sætte en webserver op. Det er
> det hele.

Njaa... Hvis man har brug for at få adgang til sin pc fra andre steder er
det nu også smart ikke at skulle køre ipconfig hver gang, man tager
hjemmefra...

Mvh Kevin Edelvang

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 03-07-03 20:22

"ea" <eba_fjerndette_@hush.com> wrote in message

> Med et fast IP kan du købe et domæne og sætte en webserver op. Det er
> det hele.

Jeg har tidligere kørt egen mail, web, ftp server på dynamisk IP - ingen
problemer der. Der er selvfølgelig risiko for at serveren ikke er
tilgængelig i 10-20 minutter, når den en gang hver anden måned fik tildelt
ny IP.

Jørn