ADSL uden tlf linje
Fra : Mette & René

Dato : 01-07-03 19:07

Halløjsa NG

Kan man det, få adsl uden man har en fastnet tlf?

René

Fra : Hien Quoc Do

Dato : 01-07-03 19:11

Sagtens, bare via kabeltv. Se www.webspeed.dk eller www.stofanet.dk

--
Mvh,
Hien

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-07-03 19:19

"Hien Quoc Do" <hien@FJERNDETTE-hien.dk> skrev :

>Sagtens, bare via kabeltv. Se www.webspeed.dk eller www.stofanet.dk

Hvad har det med adsl at gøre?

Og hvorfor spørger Mette & René i tre nyhedsgrupper, når det
havde været nok at spørge i den rigtige?

Tiscali og Cybercity kan levere adsl uden fastnettelefon.

--
Knud

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 01-07-03 19:32

In news:s1k3gvc942nrjbvj59fd0o4tvl938gd1dv@dtext.news.tele.dk ,
Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> typed:

> Tiscali og Cybercity kan levere adsl uden fastnettelefon.
Tillader mig lige at bryde ind :)

Hvordan !?
Nu står jeg og skal til og flytte, og jeg gider ikke betale for en
fastnetftelefon, da min mobil er nok. Og jeg har lige bestilt Stofas'
kabeltv og deres "billigste" flatrate internet til 299 kr om måneden for
256/128..

--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Rudi Stegen

Dato : 01-07-03 20:51

Hej Bjarke Ravn-Jonsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Tillader mig lige at bryde ind :)
> Hvordan !?

Ved at bruge et selvstændigt kobberpar. Fx har jeg fastnettelefon (TDC,
oprindelige Jydsk Telefon A/S) og ADSL (Tiscali, oprindelig World
Online), men det kører på hvert sit kobberpar.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Holger

Dato : 01-07-03 19:37

De fleste, der siger ADSL, mener sikkert en "højhastighedsforbindelse", og
er sikkert lige glade med, hvordan bittene bliver transporteret.

Fra : Mette & René

Dato : 01-07-03 19:36

> De fleste, der siger ADSL, mener sikkert en "højhastighedsforbindelse", og
> er sikkert lige glade med, hvordan bittene bliver transporteret.

Det vil skal have er adsl, og vi gider ikke have fastnet da mobil´en er
nok

René

Fra : Hien Quoc Do

Dato : 01-07-03 20:28

"Holger" <Holger@d.y> wrote in message
> De fleste, der siger ADSL, mener sikkert en "højhastighedsforbindelse", og
> er sikkert lige glade med, hvordan bittene bliver transporteret.

Netop det jeg gik ud fra da jeg smed mit svar...

Fra : Mette & René

Dato : 01-07-03 19:34

> Og hvorfor spørger Mette & René i tre nyhedsgrupper, når det
> havde været nok at spørge i den rigtige?

Det kunne være at lige de personer der ved det, ikke er i den jeg lige netop
spørger

René

Fra : kdcon

Dato : 02-07-03 23:15

> "Hien Quoc Do" <hien@FJERNDETTE-hien.dk> skrev :
>

> Tiscali og Cybercity kan levere adsl uden fastnettelefon.
Sludder!! Der er ingen garanti for at de kan levere uden fastnet telefon..
Kun hvis og hvis etc.!!!!

Fra : Jakob Munck

Dato : 03-07-03 10:02

> Tiscali og Cybercity kan levere adsl uden fastnettelefon.
>
> --

Ja, men er forudsætningen for disse abonnementer ikke at man i forvejen har
et telefonabonnement hos TDC eller en anden udbyder, således at man altså
alligevel ikke kan spare penge ved at have adsl hos de nævnte udbydere?

v.h.
Jakob

Fra : Rune Manscher

Dato : 03-07-03 10:10

"Jakob Munck" <jakob.munck@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
altså
> alligevel ikke kan spare penge ved at have adsl hos de nævnte

Nej, ikke såfremt de (Tiscali eller Cybercity) er repræsenteret på
centralen, og der er et ledigt kobberpar på adressen. Er der ikke ledigt
kobber, kræves der TDC-telefonabonnement for at levere via delt kobber.
Såfremt Cybercity ikke selv har udstyr, kan de levere via TDC's udstyr
(i stil med fx. Tele2), og der kræver det også et abonnement hos TDC. Om
Tiscali kan levere på denne måde ved jeg ikke.

*Rune

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 03-07-03 11:54

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev
> "Hien Quoc Do" <hien@FJERNDETTE-hien.dk> skrev :

> Tiscali og Cybercity kan levere adsl uden fastnettelefon.

Det kan de andre udbydere også. Fælles for dem alle er dog, at det kræver
telefon-forsyning i ejendommen. Men det er der naturligvis også de fleste
steder.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 03-07-03 11:56

In article <be11v7$7rp$1@sunsite.dk>, Kevin Edelvang wrote:

> Det kan de andre udbydere også. Fælles for dem alle er dog, at det kræver
> telefon-forsyning i ejendommen. Men det er der naturligvis også de fleste
> steder.

Det kræver Tiscali og Cybercity ikke, hvis de har eget udstyr på din
lokale central, så kan de blot levere på "rå kobber"

--
Andreas Plesner Jacobsen | 42

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 08-07-03 16:48

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Tiscali og Cybercity kan levere adsl uden fastnettelefon.

Ja, men skal man så ikke have en fastnet telefon hos et andet selskab?

Er det muligt _kun_ at have en mobiltelefon og en adsl fordindelse?

--
/kenne
En klog mand sagde engang, at statistik var som en bikini.

Fra : Lars Christensen

Dato : 08-07-03 16:59

On Tue, 08 Jul 2003 17:47:52 +0200, Kenneth Kristensen
<kenne@IDontLikeSpam.control.auc.dk> wrote:

>Ja, men skal man så ikke have en fastnet telefon hos et andet selskab?
>
>Er det muligt _kun_ at have en mobiltelefon og en adsl fordindelse?

Hvis der er kobber kan både Tiscali og Cybercity levere ADSL hvis du
_kun_ har mobiltelefon. Har en kammerat som ikke har fastnettelefon og
han har ADSL hos Tiscali. Og før det havde han hos Cybercity.

--
/LC
thousands of lives at Hiroshima could have been saved if they had known to 'Duck and Cover'

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-07-03 17:22

Lars Christensen <spamtrap@zunzhine.dk> skrev :

>Hvis der er kobber kan både Tiscali og Cybercity levere ADSL hvis du
>_kun_ har mobiltelefon

Vel også, hvis man slet ingen telfon har
--
Knud

Fra : Lars Christensen

Dato : 08-07-03 20:45

On Tue, 08 Jul 2003 18:22:01 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Vel også, hvis man slet ingen telfon har

Selvfølgelig

Fra : Anders Karkov

Dato : 19-07-03 23:45

hey alle sammen

det er sq ikke jer alle der fatter det med "rå kobber"

taget fra cybercitys hjemmeside

Forudsætninger for at kunne få DSL?

Linjen etableres af vores underleverandør Tele Danmark Communications. TDC
undersøger på forhånd, om der er ledigt rå kobber på den pågældende adresse
til at etablere den nye linje. Der kan være tilfælde, hvor de fysiske
omstændigheder på adressen gør, at en etablering ikke er mulig. ADSL-linjen
er separat/uafhængig af andre linjer(telefonlinjer) og etableres på et
ekstra kobberpar på adressen.

Så hvis der er et telefonstik på din bopæl, som du ikke bruger dvs. du har
ikke fastnettelefon, så er der rå kobber fra din bopæl til centralen. De
fysiske omstændigheder er så at kablet kan være af dårlig kvalitet (for stor
ohms modstand). Længden kan også være afgørende da jo længere kablet er jo
mere ohms modstand er der i kablet.

Så med mindre i bor langt ude på landet eller at den central som er i den
anden ende af kablet ikke er forsynet med i dette tilfælde cybercitys adsl
udstyr eller hele eller dele af kablet er gammelt eller har mange dårlige
samlinger så den ohms modstand bliver for stor, skulle der ikke være noget i
vejen for at få adsl.

Alle nyere (kan ikke sætte årstal på det) huse har faktisk 2 sæt rå kobber
trukket til det første stik ude på "væggen", hvoraf det normalt kun er det
ene sæt der er trukket videre ind i huset til telefonstikket/telefonstikne

Dette er beskrivelsen for rå kobber lige meget hvilket selskab i vælger, så
det er kun fordi nogle selskaber skal tømme vores lommer ,så de kan give os
noget vi ikke har brug for, for at kunne give os det vi vil have

mht bestillingen skal man indtaste ens telefon nummer, for at finde ud af om
centralen er "klar" til adsl. Her kan man hvis der ikke er for langt til
naboen indtaste hans telefon nummer (find det på krak.dk degulesider.dk
eller slå det op i telefonbogen) , og finde ud af om den central man er
tilknyttet er klar til ADSL. Hvis den er det, så RING og bestil adsl og
opgiv din adresse til dem så vil de bede TDC undersøge om kvaliteten er god
nok, de vil så meddele dig om resultatet og om installeringen kan fortsætte.

Det jeg har beskrevet her er cybercitys fremgangsmåde, jeg skal ikke kunne
sige om de andre selskaber gør noget andet, jeg ved heller ikke om de VIL
levere adsl uden fastnettelefon, men jeg ved cybercity gør og at TDC ikke
gør.

Håber at dette var et svar i kunne bruge til noget, jeg har selv haft adsl
gennem cybercity i et par år, og jeg kan godt anbefale dem.

Den kvikke bruger vil så kunne se at jeg nu har adsl gennem tdc, der er kun
fordi jeg lige er flyttet og at der var internet her i forvejen.
--
Med Venlig Hilsen
Anders Karkov Carstensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-07-03 11:51

"Anders Karkov" <a-k-c@SPAMa-k-c.dk> skrev i en meddelelse
> Så hvis der er et telefonstik på din bopæl, som du ikke bruger dvs. du
har
> ikke fastnettelefon, så er der rå kobber fra din bopæl til centralen.

Ja, men ikke nødvendigvis et CC kan leje.

> Alle nyere (kan ikke sætte årstal på det) huse har faktisk 2 sæt rå
kobber
> trukket til det første stik ude på "væggen"

Kilde?

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : Jesper Skriver

Dato : 22-07-03 12:53

On Sun, 20 Jul 2003 00:45:21 +0200, Anders Karkov wrote:
> Alle nyere (kan ikke sætte årstal på det) huse har faktisk 2 sæt rå kobber
> trukket til det første stik ude på "væggen"

Nej, der er 2 eller flere par fra MSP (monopol skille punkt i huset) til
naermeste fordeler, som typisk er et lille gadeskab, fra dette er der
et antal par til naeste fordeler, osv. videre til centralen, men dette
antal er mindre end summen af par fra gadeskabet til huse i omraadet.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer
Alfa Romeo 156, 2.0TS