adsl, ventetid efter klik på adresse
Fra : Ole Larsen

Dato : 17-07-03 22:00

Hejsa.
Jeg har lige install. adsl (tiscali) og har det problem, at når jeg har
klikket på en adresse (URL, link) kan der gå lang tid (op til 30 sek.) før
kommandoen effektueres. En supporter hos tiscali mente at der skulle
afkrydses et eller andet a la
" log on ( på netværk ?) v. Windows start
W98SE
IE 6.0
OE6.0
Hvad er løsningen, jeg har ikke kunnet finde nævnte afkrydsningssted.

--
Mvh,
Ole

Fra : Thomas Madsen

Dato : 17-07-03 22:08

Ole Larsen skrev:

> En supporter hos tiscali mente at der skulle afkrydses et eller
> andet a la " log on ( på netværk ?) v. Windows start

'Log på netværket', hvis det er den supporteren tænker på, har
ikke noget med Windows start at gøre. Det findes under egenskaber
for selve opkaldsforbindelsen inde i Netværk via Modem i fanebladet
'Servertype', men er din ADSL-forbindelse en forbindelse hvor der
skal ringes op først via Netværk via Modem?

Madsen.

Fra : Ole Larsen

Dato : 17-07-03 22:46

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke noget med Windows start at gøre. Det findes under egenskaber
> for selve opkaldsforbindelsen inde i Netværk via Modem i fanebladet
Det prøver jeg
>men er din ADSL-forbindelse en forbindelse hvor der
> skal ringes op først via Netværk via Modem?
Med skam at melde, jeg er i tvivl, hvordan ser jeg det

Fra : Thomas Madsen

Dato : 17-07-03 22:51

Ole Larsen skrev:

> Med skam at melde, jeg er i tvivl, hvordan ser jeg det

Hvis din forbindelse til Tiscali befinder sig ind i Kontrolpanel >
Netværk via Modem, så er det en opkaldsforbindelse hvor der skal
ringes op og kontrolleres brugernavn og adgangskode hver gang du
skal på internettet.

Hvad hedder det ADSL-abonnement du har købt helt præcist? Tiscali
har opsætningsvejledninger inde på deres hjemmeside. Hvis det er
den der hedder Bredbånd Plus, så kan du finde opsætningsvejledninger
her: <http://www.tiscali.dk/help/adslplus/connection/>.

Madsen.

Fra : Ole Larsen

Dato : 17-07-03 23:04

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse > Hvis din
> [...]
> Netværk via Modem, så er det en opkaldsforbindelse hvor der skal
> ringes op og kontrolleres brugernavn og adgangskode hver gang du

Og det er det så

> [...]
> har opsætningsvejledninger inde på deres hjemmeside. Hvis det er
> den der hedder Bredbånd Plus, så kan du finde opsætningsvejledninger

Det er alm. adsl privat, og der er ikke den vejledning, du nævner under
adslplus

Fra : Thomas Madsen

Dato : 17-07-03 23:13

Ole Larsen skrev:

[Netværk via Modem-forbindelse].

> Og det er det så

Ok.

> Det er alm. adsl privat, og der er ikke den vejledning, du nævner
> under adslplus

Jeg kan ikke finde noget som hedder ADSL Privat inde på Tiscalis
hjemmeside. Der er noget der hedder bredbånd, men tilsyneladende
så er der ingen opsætningsvejledning til det, så på det område er
jeg blank.

Måske har du større chance for hjælp i Tiscalis interne grupper,
for egentlig så tror jeg ikke at det er et browser-problem.
Det er snarere et opsætningsproblem af din internetforbindelse.

Madsen.

Fra : Ole Larsen

Dato : 18-07-03 18:26

> [...]
> for egentlig så tror jeg ikke at det er et browser-problem.
> Det er snarere et opsætningsproblem af din internetforbindelse.

Korrekt hedder det
privat
bredbånd
Hvis du med tiscalis interne grupper mener tiscali support, jeg har ikke
fundet andet, har jeg prøvet og min erfaring opfordrer ikke til forsøg igen.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 19-07-03 12:38

Ole Larsen skrev:

> Hvis du med tiscalis interne grupper mener tiscali support, jeg
> har ikke fundet andet, har jeg prøvet og min erfaring opfordrer
> ikke til forsøg igen.

Jeg mener de nyhedsgrupper som kun Tiscali fører. Du kan se hvad
de hedder her: <http://support.tiscali.dk/nyhedsgrupper.php>.

Madsen.

Fra : Ole Larsen

Dato : 19-07-03 14:41

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:Xns93BD8AA3E2B5A.thomas@madsen.tdcadsl.dk...
> Jeg mener de nyhedsgrupper som kun Tiscali fører. Du kan se hvad
> de hedder her: <http://support.tiscali.dk/nyhedsgrupper.php>.

Jeps. Det viser sig at de grupper ligger på news.worldonline.dk, der ikke vil lukke mig ind.
Access denied, tiscali-customers only.
Og det er jo lige hvad jeg er (endnu), selvom min adsl opkobling måske er overført til TDC.
Og så skulle jeg lige finde dit link på tiscalis site. Det kunne jeg ikke. Tror ikke det er på
www.tiscali.dk
Er det et gl. link?

Fra : Thomas Madsen

Dato : 19-07-03 15:10

Ole Larsen skrev:

> [...]
> der ikke vil lukke mig ind. Access denied, tiscali-customers only.
> Og det er jo lige hvad jeg er (endnu), selvom min adsl opkobling

Ja du sender jo da via TDC lige nu og vil ikke kunne få adgang til
Tiscalis grupper via den forbindelse.

> Og så skulle jeg lige finde dit link på tiscalis site. Det kunne
> jeg ikke. Tror ikke det er på www.tiscali.dk Er det et gl. link?

Hvilket link tænker du på?

<http://support.tiscali.dk/nyhedsgrupper.php> eller
<http://www.tiscali.dk/help/adslplus/connection/> ?

Begge links fungerer fint her.

Madsen.

Fra : Ole Larsen

Dato : 19-07-03 17:26

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:Xns93BDA45FCF372.thomas@madsen.tdcadsl.dk...

> Ja du sender jo da via TDC lige nu og vil ikke kunne få adgang til
> Tiscalis grupper via den forbindelse.

Det er det besynderlige. Det er bestilt og købt hos tiscali. Min e-mail adresse og server er
tiscalis. Min NG server er måske en TDC, men den hedder news.tiscalinews.dk

Ja, også her men supporten finder jeg ikke på www.tiscali.dk, og det undrede mig blot

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-07-03 19:19

"Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> skrev :

>Det er det besynderlige. Det er bestilt og købt hos tiscali. Min e-mail adresse og server er
>tiscalis. Min NG server er måske en TDC, men den hedder news.tiscalinews.dk

Det er Tiscali, der videresælger TDC-opkoblinger og det er sådan
en du har.

Af en eller anden grund har de ikke valgt, at de f.eks. skal have
deres eget ip-range.
--
Knud

Fra : Thomas Madsen

Dato : 19-07-03 17:55

Ole Larsen skrev:

> Det er det besynderlige. Det er bestilt og købt hos tiscali. Min
> e-mail adresse og server er tiscalis. Min NG server er måske en
> TDC, men den hedder news.tiscalinews.dk

Ja, det forstår jeg så heller intet af. Du sender pt. igennem
dread11 hos TDC.
Din IP-adresse (80.162.84.215) tilhører TDC NetExpress.

Madsen.

Fra : Michael H. Madsen

Dato : 07-12-03 06:01

Jeg har samme problem, har også tiscali... Samme opsætning. Pis...

Michael.

Fra : Michael H. Madsen

Dato : 07-12-03 06:47

Har prøvet at lave om på opsætningen, ser ud til at problemet er løst.

Du kan evt. skrive til mig hvis du stadig har problemer.

Michael.

Fra : Majbritt Sørensen

Dato : 13-12-03 21:01

"Michael H. Madsen" <usenet@micxen.com> skrev i en meddelelse
> Har prøvet at lave om på opsætningen, ser ud til at problemet er løst.
>
> Du kan evt. skrive til mig hvis du stadig har problemer.
>
> Michael.

> før

Hej Michael

Jeg har også adsl fra tiscali, døjer faktisk også med det problem.
Du skriver,at du har lavet om på opsætningen ?? vil du prøve
at forklare hvad du har gjort.

Mvh Jens