Opera 6/7
Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 13-07-03 16:29

Hej alle.

Jeg opdager lige, at Opera 6.05 og 7.11 tilsyneladende fortolker
skriftstørrelser ret forskellige, selv om begge er indstillet til at
bruge sidens skrifttyper.

Samme side fremtræder med noget større typer i 6 end i 7.

Er det tilsigtet?
Kan det indstilles?
Hvorfor er det sådan?

En dansk gennemgang af Hamsterens opsætning:
http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-07-03 20:25

Kaj Svenningsen skrev:

> Jeg opdager lige, at Opera 6.05 og 7.11 tilsyneladende
> fortolker skriftstørrelser ret forskellige, selv om begge er
> indstillet til at bruge sidens skrifttyper.
>
> Samme side fremtræder med noget større typer i 6 end i 7.

Er det en specifik side (i så fald: må vi se den?)

--
Jens Gyldenkærne Clausen
Velkommen hen til Paris International!

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 13-07-03 22:37

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

>Er det en specifik side (i så fald: må vi se den?)

Egentlig ikke. Det er vist sider med CSS tror jeg nok. F.eks.

http://www.aner.dk/caroline/fam001.shtml

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 13-07-03 23:23

Kaj Svenningsen wrote:

> Egentlig ikke. Det er vist sider med CSS tror jeg nok. F.eks.
>
> http://www.aner.dk/caroline/fam001.shtml

Hvis du kigger nøje efter kan du se at størrelsen på teksten i menuen er
identisk, og at det "kun" er indholdet som ændres. Teksten i menuen er
defineret, mens indholdet af <pre> ikke er defineret. Så forskellen må ligge
i at Opera6.05 har en anden standart størrelse for <pre> end Opera7.11.

men dette ses kun da den person som har lavet siden ikke har defineret en
skrifttype for indholdet.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 14-07-03 02:08

Soeren Nielsen skrev:

>men dette ses kun da den person som har lavet siden ikke har defineret en
>skrifttype for indholdet.

Det har du da ret i.
Jeg har givet den klovn en opsang.
Tak.