Browser
stl_s 3840
arlet 2470
hvordan åbner jeg en DMG-fil
Fra : rasmus

Dato : 04-07-03 10:32

Hej NGs

Jeg har netop downloadet Apples browser "Safari", men den er gemt som en
DMG-fil. Hvordan åbner jeg sådan en fætter (jeg har pc - ikke Mac)??

Mvh Rasmus

Fra : Jonas Voss

Dato : 04-07-03 10:44

rasmus wrote:

> Jeg har netop downloadet Apples browser "Safari", men den er gemt som en
> DMG-fil. Hvordan åbner jeg sådan en fætter (jeg har pc - ikke Mac)??

Det kan du ikke. .dmg er en mac-ting.

Hvad vil du med Safari på en PC?

Here was something that Ford felt he could speak about with
authority. "Life," he said, "is like a grapefruit."

Fra : Storm

Dato : 04-07-03 10:50

rasmus <rtm79@tiscali.dk> wrote:

> Hej NGs
>
> Jeg har netop downloadet Apples browser "Safari", men den er gemt som en
> DMG-fil. Hvordan åbner jeg sådan en fætter (jeg har pc - ikke Mac)??

Ctrl-klik og Open with Disc Copy - det mounter "et drev" på skrivebordet
som du kan åbne, eller som åbner lige i hovedet på dig.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Jonas Voss

Dato : 04-07-03 10:51

Storm wrote:

> Ctrl-klik og Open with Disc Copy - det mounter "et drev" på skrivebordet
> som du kan åbne, eller som åbner lige i hovedet på dig.

På en PC?

"Ford, you're turning into a penguin. Stop it!"

Fra : Storm

Dato : 04-07-03 10:55

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> På en PC?

Ups! Den så jeg ikke.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 04-07-03 11:18

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Ups! Den så jeg ikke.

....astværk er ...astværk

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Martin Edlich

Dato : 04-07-03 11:16

On Fri, 4 Jul 2003 11:32:16 +0200, "rasmus" <rtm79@tiscali.dk> wrote:

>Jeg har netop downloadet Apples browser "Safari", men den er gemt som en
>DMG-fil. Hvordan åbner jeg sådan en fætter (jeg har pc - ikke Mac)?

Du skal have en Mac med OS X for at kunne åbne både dmg.filen og
Safari.

Fra : rasmus

Dato : 04-07-03 20:02

Tak for svarene. Jeg har vist været lidt for hurtig I øvrigt skal jeg
nok være lidt mere påpasselig næste gang jeg krydsposter og huske FUT.

/rasmus

Fra : Stig Nygaard

Dato : 04-07-03 23:56

Hej Rasmus

rasmus wrote:
> Jeg har netop downloadet Apples browser "Safari", men den er gemt som en
> DMG-fil. Hvordan åbner jeg sådan en fætter (jeg har pc - ikke Mac)??

Som mange andre har påpeget, så kan du ikke køre Safari på en PC
alligevel. Men hvis formålet er at teste om dine websider ser rigtig ud
i Safari, så kan du komme tæt på ved at checke dine sider i Konqueror.
Konqueror er en browser til Linux, og for at køre Linux/Konqueror på en
PC har du to muligheder:

1) Installer Linux med desktoppen KDE på en seperat partition eller
harddisk og brug en bootmanager til at vælge mellem Linux og Windows når
du starter op (jeg formoder du er Windows bruger og ikke ønsker at
droppe din Windows helt).

2) Prøv Knoppix eller anden Linux med KDE som kan boote og køre direkte
fra dit CDROM drev (du kan også bruge en bootdiskette til at boote, og
så køre resten fra CDROM-drevet).

Hvis du synes det sidste lyder interessant, så se evt.
http://www.rockland.dk/show.asp?post=62 .

Safari bygger på en videreudvikling af den motor der lå i Konqueror
3.0.2 (KHTML 3.0.2). Seneste udgave af Konqueror/KHTML er 3.1.2 som
indeholder nogle af tingene der er udviklet til Safari og nogle ting
selv videreudviklet af Konqueror teamet, men ikke *alle* ting udviklet
til Safari endnu. Så Safari og Konqueror er ikke 100% ens selvom planen
vist er at de i fremtiden skal have en fælles kodebase. Men hvis dine
sider virker og ser rigtige ud i Konqueror er chancen for at de
ligeledes gør i Safari nok ret stor.

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : David Blangstrup

Dato : 04-07-03 15:33

> [...]

> Jeg har netop downloadet Apples browser "Safari", men den er gemt som en
> DMG-fil. Hvordan åbner jeg sådan en fætter (jeg har pc - ikke Mac)??

Du har crosspostet til en masse grupper. Hvad vil en pc dog her?

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på