IRQ problemer
Fra : Kristian

Dato : 18-07-03 21:36

Mellem lyd og internt modem. de har begge IRQ 17.

Jeg kan ikke skifte nogle af dem, da jeg ikke kan fjerne fluebenet i
afkrydsningsboksen.

Har prøvet at flytte lidt rundt på de forskellige kort, hjalp ikke.

Hvad gør jeg ?

Fra : René Nielsen

Dato : 18-07-03 23:42

Hej Kristian
Dit spm. er forkert. Du har "kun" 16 IRQ kanaler (0-15). I øvrigt skal du
bruge Enhedshåndtering til at løse HW ressource konflikter, disse vises med
et gult udråbstegn ved enheden. Jeg vil anbefale dig, at bruge COM 2 / 4
(IRQ 3) ELLER COM 1 / 3 (IRQ 4) til dit interne modem. Selv om dit modem
er internt, bruger det STADIGVÆK en ressource (nøjagtig som havde det været
et externt modem). Følgende IRQ er "ledige" = Pr. default: 9, 10, 11. Har du
kun een fysisk HDD, har du også IRQ 15 ledig. Husk: Jo lavere IRQ, jo højere
prioritet. Igen tjek Enhedshåndtering og vælg vis enheder efter ressource.
Mit eget lydkort bruger IRQ 10 - men det er forskelligt fra PC til PC...
Håber dette er en hjælp - ellers skriv igen.
MVH: René
(A+ Certificeret)

Fra : René Nielsen

Dato : 19-07-03 07:15

RETTELSE:
Jeg mener naturligvis at hvis du bruger BEGGE IDE kanaler, dvs 3 eller 4
HDD. da er IRQ 15 ikke ledig. Har du 2 HDD på den samme kanal, bruger de kun
een ressource... Undskyld fejlen.
MVH: René