Kingston ram
Fra : Adrian Faqir

Dato : 18-07-03 07:47

Hej NG.

Jeg skal netop i dag ud og købe noget ram til min nye puter og mit budget
ligger desværre ikke højere end 1500kr. Det skal være til en dual channel
opsætning 1024MB ram altså 2x512. Jeg har fået øje på noget Kingston ram som
de fleste siger er udmærket. Ram'en er en 512MB DDR PC3200 CL2,5
(KVR400X64C25/512) blok. Problemet er nu at mit motherboard er et Asus
P4P800 DL og på deres hjemmeside står der at Kingston ram'en kun kan køre i
single channel på boardet. Kan det virkelig passe? Er der nogen der har
denne ram og kører dual channel?

mvh.
Adrian F

Fra : Thomas Hansen

Dato : 18-07-03 08:03

On Fri, 18 Jul 2003 08:46:41 +0200, Adrian Faqir <adfa@post.cybercity.dk>
wrote:

> [...]
> P4P800 DL og på deres hjemmeside står der at Kingston ram'en kun kan køre
> single channel på boardet. Kan det virkelig passe? Er der nogen der har

Hej
Der er jo nok en grund til at de skriver det på deres side. Så jeg ville
ikke gøre forsøget. Min erfaring med ASUS er at man skal tage deres
forbehold seriøst. Kingston er bestemt ok ram til et lowend system. Men man
skal ikke forvente at de køre over hvad de er specificeret til. Problemet
med Kingston er at deres kvalitet svinger utroligt meget. Jeg har haft
enkelte stænger som kørte formidabelt og andre som ikke kunne køre mere end
et par mhz over hvad de var specificeret til. Svjv er det fordi kingston
ikke selv laver ram kredsene men blot køber de billigeste partier op rundt
omkring. Derved kan de holde prisen nede, men det går ud over kvalitets
sikringen. Men det betyder også for dig at selv om der er en her i gruppen
som har fået det til at spinde behøver det ikke nødvendigvis spinde for
dig.

Men hvis du har et Visa kort kan du få kvalitets ram fra Crucial. 2X512mb
til 135 pund fra UK. DEt er ca 1400.-kr med UK moms og porto.
www.crucial.com/uk/store/listmodule.asp?module=DDR+PC3200&Attrib=Package&cat=RAM
Jeg har ikke testet dem i et P4P800, men jeg har endnu ikke set et mobo som
ikke kørte fint med dem.
/Thomas

Fra : Adrian Faqir

Dato : 18-07-03 12:13

Hej Thomas

Øv øv! Jeg havde ellers planlagt at købe Kingston ram'ene i dag, men hvis
det er som du siger, tror jeg nok at jeg vælger noget andet.
Crucial ram'en som du foreslår er jo perfekt, men jeg har desværre ikke
kreditkort Foriøvrigt SKAL jeg også bruge ram'ene i dag.
Efter lidt søgen har jeg fundet frem til eksemplevis Acer 512MB DDR400 CL2,5
745kr (zitech.dk), Infineon 512MB DDR400 CL3 799kr (imw.dk), Noname 512MB
DDR400 CL3 699kr (imw.dk) og Noname 512MB DDR400 609kr (computercentrum.dk).
Af disse ram ved jeg ifølge Asus' hjemmeside at Acer og Infineon godt kan
køre i en dual channel opsætning, men om noname ram'ene kan har jeg ingen
idé, da jeg ikke kunne finde noget om hvem der har lavet chipsene. Andre
forslag er naturligvis velkommne.

mvh.

Adrian F

newsrshu6rzanasjl3@news.image.dk...

Fra : Adrian Faqir

Dato : 18-07-03 12:19

Det er selvfølgelig "Apacer" ram der er tale om og ikke "Acer".

mvh.
Adrian F

Fra : Thomas Hansen

Dato : 18-07-03 13:39

On Fri, 18 Jul 2003 13:19:28 +0200, Adrian Faqir <adfa@post.cybercity.dk>
wrote:

> Det er selvfølgelig "Apacer" ram der er tale om og ikke "Acer".
>
> mvh.
> Adrian F

Hej
Hvis Asus siger god for Apacer så er det et ok køb. Før jeg gik over til
crucial brugte jeg næsten altid apacer.

/Thomas

Fra : AG

Dato : 23-07-03 16:19

> Hej
> Hvis Asus siger god for Apacer så er det et ok køb. Før jeg gik over til
> crucial brugte jeg næsten altid apacer.
>
> /Thomas

Hvor ser I hvilken ram asus anbefaler?

Fra : Sandholt

Dato : 24-07-03 23:17

"AG" <geitner_fjernes_@get2net.dk> wrote in message
> [...]
Prøv dette link: http://www.asus.com/products/mb/mbindex.htm find dit
Bundkort klik på og gå til bunden af siden !

Mvh.

Sandholt