Advarsel Performance RAM
Fra : Knud

Dato : 18-07-03 04:24

Hej NG.
Performance RAM (DDR 2700 512MB) kan sikkert være gode, men da de iflg.
nyhedsgrupperne har høj fejlprocent er det vigtigt at købe sådanne RAM hos
en pålidelig leverandør. En bekendt har i 3 uger kæmpet med SHG.DK for at få
byttet defekte ram, der som de eneste RAM ikke kunne køre i 3 forskellige
PC'ere (hvoraf min er den ene) på trods af, at de kunne bestå memtest86 men
ikke køre stabilt i Windows XP. Til sidst fik han de fleste penge refunderet
dog minus såkaldt testgebyr samt flere gange forsendelser, der beløb sig til
over 300 kr. SHG ville ikke godkende rammen var defekt. - Han har nu købt
en billig no-name 2700 i en lokal forretning, og den fungerer fortræffeligt!
Mon han handler mere i SHG?

Mvh,
Knud M.

Fra : Thomas Hansen

Dato : 18-07-03 07:49

On Fri, 18 Jul 2003 05:23:50 +0200, Knud <knud@sol.dk> wrote:

> [...]
> købt
> en billig no-name 2700 i en lokal forretning, og den fungerer
Hekt enig SHG's rma system er ikke på højte med resten af deres service.

/Thomas

Fra : Esben

Dato : 18-07-03 08:30

"Knud" <knud@sol.dk> skrev i en meddelelse news:bf7p8f$t9c$1@sunsite.dk...
> [...]

købt
> en billig no-name 2700 i en lokal forretning, og den fungerer

Så længe at RAM'en ikke er godkendt af bundkortfabrikanten, er der jo ingen
garanti for at de virker i et givent bundkort, selvom ingen af delene
nødvendigvis er defekte.

--
Esben

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 18-07-03 09:15

Knud wrote:

> [...]
> en billig no-name 2700 i en lokal forretning, og den fungerer fortræffeligt

Hvilke bundkort kunne den stang fra shg ikke bruges i?

Fra : Knud

Dato : 19-07-03 01:27

Soltek SL-75DRV5

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 19-07-03 10:07

Knud wrote:
> Soltek SL-75DRV5

Har I allesammen samme bundkort?

Fra : Bernhard Ege

Dato : 18-07-03 09:33

"Knud" <knud@sol.dk> wrote in message news:bf7p8f$t9c$1@sunsite.dk...
> [...]
nu købt
> en billig no-name 2700 i en lokal forretning, og den fungerer

Der er efterhånden mange som har problemer med at returnere varer til
SHG. De er vældig hurtige til at levere og har som regel en god pris,
men når tingene fejler, vil de helst ikke acceptere det. Svineri synes
jeg og vil derfor fremover helst ikke handle hos dem (har handler en del
hos dem tidligere, men gider ikke risikere at havne i sådan en
situation).

mvh Bernhard

Fra : Henning

Dato : 18-07-03 14:36

> [...]

>en billig no-name 2700 i en lokal forretning, og den fungerer fortræffeligt!

Postordre? Så er der ubetinget 14 dages returret, hvad enten rammene
er defekte eller ej! Tager de gebyr for det, henvender du dig blot til
Forbrugerstyrelsen, www.fs.dk

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Leony

Dato : 18-07-03 20:57

> [...]

> ikke kunne køre i 3 forskellige PC'ere (hvoraf min er den ene) på
> trods af, at de kunne bestå memtest86 men ikke køre stabilt i Windows

Memtest86 finder desværre ikke alle fejl ved alle stænger.

Vil nu mene at hvis stangen ikke virker i 3 forskellige computere.

Desværre er det meget nemt for butikkerne, at teste varen OK når køberen
sidder i den anden ende af landet.
Sørgelig service. Dette gælder stort set alle der handler med
computerudstyr - ikke kun SHG.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/