systemlag
Fra : S.G

Dato : 17-07-03 16:31

Min bærbare (2,6Ghz, 512mbram) lagger i hele systemet med cirka 2minutters
interval.
Jeg har WinXP Home edition.
Jeg har slået alt fra i system tray, inkl antivirus, samt under egenskaber
for denne computer sat den til bedste ydeevne osv.
Jeg har forsøgt alt, men ligemeget hvad så er det umuligt at fx spille et
online spil nogenlunder normalt, da lagget medfører at graffikydelsen bliver
markant nedsat (= 8fps eller lign.)
Når jeg trykker ctrl/alt/del, kan jeg se at "aktiv system process" står på
99-100% i selve lagget.
Men hvordan får jeg det lag fjernet så jeg kan spille?

Fra : Leony

Dato : 17-07-03 19:38

"S.G" <diller@mbox301.get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Når jeg trykker ctrl/alt/del, kan jeg se at "aktiv system process"
> står på 99-100% i selve lagget.

Det er ganske normalt.
Aktiv systemproces er lav hvis cpu arbejder og høj hvis cpu ikke
arbejder.
I dit tilfælde laver din cpu ikke så meget.

Der er i øvrigt en gruppe som omhandler bærbare computere
Du finder den her: news:dk.edb.hardware.baerbar måske er der en eller to
i den gruppe som kan hjælpe dig.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : S.G

Dato : 17-07-03 21:16

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> skrev i en meddelelse.

> Det er ganske normalt.
> Aktiv systemproces er lav hvis cpu arbejder og høj hvis cpu ikke

Forstår jeg ikke. Den står omkring 0% når jeg spiller normalt. Når lagget
begynder er den på 100%, og når lagget stopper igen går den ned på omkring
0% igen.
Det er ved de 100% jeg har MEGET lave fps og ikke kan øre noget som helst
under spillet

Fra : Leony

Dato : 18-07-03 20:41

> [...]
> ned på omkring 0% igen.
> Det er ved de 100% jeg har MEGET lave fps og ikke kan øre noget som

Jeg forstår det heller ikke.

Varme kunne være en mulighed, som Steven er inde på.
Svjks så er din bærbare med desktop processor og ikke Mobile processor.

Du er sikker på at det grafikkort der sidder i, er et der kan levere en
ordentlig fps i de(t) spil du spiller.

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 18-07-03 00:12

> [...]
> 99-100% i selve lagget.
> Men hvordan får jeg det lag fjernet så jeg kan spille?

Du har måske et varmeproblem med din bærbar, der ikke kan komme af med
varmen hurtigt
nok. Har du prøvet andre O/S og var det samme fejl du e.v.t. havde i disse?
Har din bærbar lufthuller eller blæser i bunden og / eller i siden og sidder
du måske og blokerer disse når du spiller?

Steven

--
Motorola Flare, Nokia 2110i, Alcatel One Touch Easy HF, Alcatel One Touch
Com, Nokia 9000, Nokia 9110 og nu Nokia 7650.

Fra : Brian Thomsen

Dato : 18-07-03 21:34

> [...]
> 99-100% i selve lagget.
> Men hvordan får jeg det lag fjernet så jeg kan spille?

Hvilken PC drejer det sig om? Venligst oplys lidt mere detaljeret specs.
evt. link....

Mvh.
Brian Thomsen