Hvilket kabel mellem Router og Switch?
Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 16-07-03 22:08

Hej Rødder !

Jeg har en ADSL løsning med en router. Dette er installeret på et kontor, i
den ene ende af huset.

Pga helt "exceptionelle omstændigheder" skal jeg have flyttet min computer
ind i stuen hvor
den- sammen med nogle andre computere -skal forbindes i en switch. Meningen
med galskaben er at der så skal være forbindelse til internettet for alle
computerne i stuen. Jeg ønsker altså at køre med et kabel fra routeren i
kontoret, til switchen i stuen.

Så er scenen ridset op, nu mangler bare at få af vide hvilket kabel jeg skal
forbinde routeren og switchen med. Crossed eller alm patch?

Jeg mener at kunne en tommelfingerregel, som siger, at der skal bruges
crossed, når det er to ens enheder der skal forbindes. F.eks en direkte
kabeltilslutning mellem to computere eller lignende.

Kan I hjælpe?

--
Morten Holberg Nielsen
in an interstellaaaaarrr buuuurrssst im baack to saaaavee the

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-07-03 22:22

"Morten Holberg Nielsen" <Holberg19@DELETEofir.dk> wrote:

>Så er scenen ridset op, nu mangler bare at få af vide hvilket kabel jeg skal
>forbinde routeren og switchen med. Crossed eller alm patch?

Du skal bruge et almindeligt kanel.

<mlr>

Fra : David T. Metz

Dato : 17-07-03 09:52

Morten Holberg Nielsen skriblede:

> Så er scenen ridset op, nu mangler bare at få af vide hvilket kabel
> jeg skal forbinde routeren og switchen med. Crossed eller alm patch?

Kommer an på hvilken port i switchen du anvender: Patch til "uplink" eller
crossed til en alm. port.

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Rune Manscher

Dato : 17-07-03 10:22

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk> wrote in message
> Morten Holberg Nielsen skriblede:

> Kommer an på hvilken port i switchen du anvender: Patch til "uplink"
eller
> crossed til en alm. port.

Jeg ville mene det typisk var stik (haha) modsat, men i sidste ende
kommer det an på, hvordan routeren er indrettet. Hvis switchen har en
uplink-port vil man kunne bruge begge typer kabel.

*Rune

Fra : David T. Metz

Dato : 17-07-03 17:07

Rune Manscher skriblede:

> Jeg ville mene det typisk var stik (haha) modsat, men i sidste ende
> kommer det an på, hvordan routeren er indrettet. Hvis switchen har en
> uplink-port vil man kunne bruge begge typer kabel.

Ok, jeg har ikke forstand på routere, men kører selv med patch mellem mit
adsl-modem og min switchs uplink.