Test af hardware
Fra : Kenneth Schiøtt

Dato : 15-07-03 16:51

Hejsa

Jeg har sådan lidt på fornemmelsen at en af mine ramblokke er defekt, samt
måskr processoren er færdig. Findes der programmer der kan teste ens ram og
processor

Kenneth Schiøtt

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 15-07-03 17:17

On Tue, 15 Jul 2003 17:51:09 +0200, Kenneth Schiøtt wrote:

> Jeg har sådan lidt på fornemmelsen at en af mine ramblokke er defekt, samt
> måskr processoren er færdig. Findes der programmer der kan teste ens ram og
> processor

Hent MemTest86 http://www.memtest86.com/ Lav bootdisken og lad maskinen
tygge på den. Hvis den går fejlfrit er RAM'en ret sikkert ok.

Hvis programmet fejler er der sikkert fejl på RAM'en, men test for en
sikkerhedsskyld i en anden maskine. MemTest86 _kan_ i sjældne tilfælde tage
fejl.

--
Lars

Fra : Leony

Dato : 15-07-03 19:04

"Lars Jørgensen" <not@real.one> skrev i en meddelelse

> Hvis programmet fejler er der sikkert fejl på RAM'en, men test for en
> sikkerhedsskyld i en anden maskine. MemTest86 _kan_ i sjældne
> tilfælde tage fejl.

I gruppen har der efterhånden været en del rapporter om Memtest og dens
manglende evne til at finde fejlbehæftede RAMstænger.
Derfor bør man altid prøve i et andet board - eller låne en stang og
prøve i ens eget board.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Kenneth Schiøtt

Dato : 15-07-03 22:36

Hej

Jeg har testet dem med memtest86 og fandt fejl på den ene af de ramblokke
jeg har i min computer, den anden var ok....