Opgradering
Fra : Daniel J

Dato : 14-07-03 15:23

Hej NG

Jeg skal til at opgradere min AMD T. Bird 900 MHz / ASUS A7V med:

ASUS P4P800 Deluxe
Intel Pentium 4, 2.40 GHz, 800 MHz
512 MB Kingston DDR PC3200, 400 MHz

Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med ovenstående dele?

Nu har jeg 3 harddiske tilsluttet bundkortet, kan man også bruge serial ATA
som ekstra controller ?

På forhånd tak!

Mvh

Daniel J.

---
Man afbrænder 150 kalorier i timen ved at banke sit hoved ind i en mur.

Fra : Madsen

Dato : 14-07-03 15:36

On Mon, 14 Jul 2003 16:23:21 +0200, "Daniel J" <nospam@ozon.lir.dk>
wrote:

> [...]
>Intel Pentium 4, 2.40 GHz, 800 MHz
>512 MB Kingston DDR PC3200, 400 MHz
>
>Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med ovenstående dele?

Det lyder skam fint nok, men hust at dine RAM skal sidde
parvis for at udnytte Hypertreading, altså 2 stk 512 eller
2 stk 256 MB

Jeg ville dog nok vælge den CPU som er et nummer større,
nemlig den på 2.66 GHz. Det er der hvor du får mest ydelse
i forhold til pengene.

mvh MM

Fra : Zulu

Dato : 14-07-03 17:58

> Det lyder skam fint nok, men hust at dine RAM skal sidde
> parvis for at udnytte Hypertreading, altså 2 stk 512 eller
> 2 stk 256 MB

Det er hvis han vil udnytte mb's understøttelse af dual-channel ram at han
skal have to ens klodser.
Hyperthreading har slet ikke noget med det at gøre...

> Jeg ville dog nok vælge den CPU som er et nummer større,
> nemlig den på 2.66 GHz. Det er der hvor du får mest ydelse
> i forhold til pengene.

Nu har han jo netop valgt et mb som understøtter 800 MHz bus og PC3200 Ram,
så det ville være dumt at købe en cpu med 533 bus og uden HT.

Ellers synes jeg at konfigurationen ser fin ud, men overvej om du ikke
skulle købe 2x256 ram klodser i stedet for en 512. På den anden side kan du
jo senere, hvis du får brug for det eller når de er blevet billigere, købe
en ekstra 512 klods og så køre med 2x512 i dual-channel.

Zulu

Fra : Madsen

Dato : 14-07-03 19:44

On Mon, 14 Jul 2003 18:58:04 +0200, "Zulu"
<zulu@toughN-O-S-P-A-Mguy.net> wrote:

>Nu har han jo netop valgt et mb som understøtter 800 MHz bus og PC3200 Ram,
>så det ville være dumt at købe en cpu med 533 bus og uden HT.

Nu skrev jeg jo intet om at han skulle vælge en CPU med 533 MHz FSB
P4 med 800 MHz fåes skam også i en 2.6 GHz udgave, ligesom den
fåes i 2.4 2.4 3 og i 3.2 GHz
Og netop den på 2.6 ligger der hvor priskurven tager et ordentligt
knæk opefter. Altså er det den CPU hvor man får mest for pengene.

mvh MM

Fra : Esben

Dato : 14-07-03 21:26

"Madsen" <Madsen@nomailsplease.com> skrev i en meddelelse

Ram,

> Nu skrev jeg jo intet om at han skulle vælge en CPU med 533 MHz FSB
> P4 med 800 MHz fåes skam også i en 2.6 GHz udgave, ligesom den
> fåes i 2.4 2.4 3 og i 3.2 GHz

Du skrev jo netop 2,66 og ikke 2,6.

--
Esben