Fax modem
Fra : Kim

Dato : 14-07-03 15:01

Hejsa

Er her en som ved hvordan jeg får mit compaq data fax modem, til at virke
som fax ??

Modemmet virker fint, har været på nettet med det.

Når jeg åbner fax console i xp siger den blot at der ingen fax er, og så
beder den om at installere en - men her er det kun muligt at installere
printere.

Hvad gør jeg forkert ?

Mvh
Kim

Fra : Kim

Dato : 14-07-03 15:04

Det skal måske lige siges at det er et internt modem.

Fra : Peter Hansen

Dato : 14-07-03 16:06

Når modemet fungerer (internet) og det er et faxmodem, så kan du ikke undgå
at få det til at du.

Du skal installere faxen i XP som en printer, og konfigurere det (det er
let).

Faxer afsendes så ved at "udskrive" til "faxprinteren".

Skriv, hvis det stadig driller.

v.h.

Fra : Kim

Dato : 14-07-03 17:04

Hej ph

Mange tak for dit svar : )

Jeg kan se mit modem under "printers and faxes" så det skulle være
installeret korrekt. Jeg har yderligere hentet en driver til xp for at være
helt sikker (kortet hedder ikke compaq* men conexant chf v90 5k data fax
modem).

1. Når jeg trykker på "fax" under "printers and faxes" kommer "fax console"
frem.
2. Når jeg i "fax console" prøver at tale med det, feks. under "tools/fax
moniter" kommer der blot flg. meddelelse: "communication with the fax cannot
be established"
3. Når jeg prøver at tilføje modemmet som en printer, kan jeg
a) ikke finde modemmet på printer listen
b) når jeg vælger "install driver fra disk" siger xp at filen ikke
indeholder nogle form for hardware info

Hmmmmm

Er det mon den forkerte driver jeg har, eller kan det betyde at xp slet
understøtter kortet, eller har jeg gjort noget galt ?

mvh
Kim

Fra : Kristian Andersen \(~

Dato : 14-07-03 21:15

> [...]
>
> Er det mon den forkerte driver jeg har, eller kan det betyde at xp slet
> understøtter kortet, eller har jeg gjort noget galt ?

Umiddelbart kunne det lyde som om du har installeret modem´et korrekt, men
har du kun installeret hardware driver "tilføj ny hardware" eller har du
også været igennem en installations procedure af fax softwaren hvor du bl.a.
skulle indtaste fax sender ID - dvs. fax nummer samt navn/firmanavn m.m.?

Hvad sker der hvis du højreklikker på fax ikonet (i mappen printere og
faxenheder), vælger egenskaber og klikker på knappen udskriv testside ?

Du kan ikke finde modem´et i printer listen, jeg vil gætte på at fax
softwaren skal installeres separat. Du kan evt. prøve at installere den fax
software der er i windows (jeg ved dog ikke om det er i home edition) - gå
ind i kontrol panel >> tilføj/fjern programmer >> tilføj/fjern windows
komponenter >> marker fax-tjenester.

--
Kristian