Er 2 x 256MB RAM siddende dual-channel det~
Fra : Skovmand

Dato : 13-07-03 21:59

Hejsa!

Jeg sidder og leger lidt med nogle priser på en ny spand til en af
mine venner og som det ser ud i øjeblikket bliver det nok noget med en
P4 på et 865PE bundkort. Og her skal der naturligvis noget RAM i
dual-channel til.

Så er mit spørgsmål om 2 blokke på hver 256MB udover at blive
adresseret meget hurtigere også betyder at styresystemet får 512MB at
rykke rundt med eller om de 2 blokke kun bliver opfattet som en enkelt
klods på 256MB så man måske skulle overveje 2 x 512MB i stedet?

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 13-07-03 23:16

> [...]
> rykke rundt med eller om de 2 blokke kun bliver opfattet som en enkelt
> klods på 256MB så man måske skulle overveje 2 x 512MB i stedet?
De bliver 'opfattet' som 512 mb ram

/Morten som også kører Dual DDR