Fix til joystick
Fra : Ukendt

Dato : 13-07-03 21:43

Hello.

Jeg har et Logitech Wingman Force(usb), og har ikke indtil nu haft problemer
med det, men jeg kan ikke længere kalibrere rudder akslen.

De andre aksler er ok, men joystikker(JS) er ubrugeligt når den ene aksel
(rudder) pludselig springer vildt frem og tilbage.
Jeg har prøvet geninstallering af driversoftware, profiler,
wingman.reg.clean, men og uden force, jeg har andre enheder på usb portenene
men det skulle da ikke kunne gøre det vel.

Kender i et måde at ordne det på, eller må jeg ud og købe et nyt, der er
mere kompatibel med WinXP.

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 13-07-03 23:19

<boing> skrev i en meddelelse news:3f11c26a.8039656@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> wingman.reg.clean, men og uden force, jeg har andre enheder på usb
portenene
> men det skulle da ikke kunne gøre det vel.
Har du prøvet det i en anden PC?

/Morten

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-03 09:15

>portenene
>Har du prøvet det i en anden PC?
Hej.
Nej dog ikke, det er max 1 år gammelt og næsten ubrugt.

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-03 12:44

>Hej.
>Nej dog ikke, da det er max 1 år gammelt og næsten ubrugt.

Nu har jeg låst rudder/twist via den indbygget drejeknap på håndtaget
så nu kan jeg igen flyve i msfs, men der mangler lidt twisten, det kan dog
klares på det nummeriske tastatur ligesom trimmen.
Det må holde sådan indtil en løsming findes.

Fra : Jens G

Dato : 14-07-03 17:30

On Sun, 13 Jul 2003 20:42:54 GMT, boing wrote:

>Jeg har et Logitech Wingman Force(usb), og har ikke indtil nu haft problemer
>med det, men jeg kan ikke længere kalibrere rudder akslen.

Mon ikke det er potmeteret der er slidt op/beskidt?

Min erfaring med Logitechs joysticks siger at de er dårlig
kvalitet.(2*Wingman extreme digital, et knækket og dårlige potmetre i
begge + 2*Wingman force 3d der begge brændte af).

Mit nuværende MS Sidewinder precision2 har holdt i over 2 år, uden at
vise svaghedstegn. Og det til trods for intens CFS2 flyvning.

--
Hilsen/Best Regards
Jens G