Processor??
Fra : Brian Thomsen

Dato : 13-07-03 21:20

Hej alle

Jeg har en PC jeg gerne vil have solgt, men er lidt i tvivl om
størrelsen/navnet på Processoren! Jeg ved det er en AMD Athlon XP, og når
jeg starter op skriver den 1150 Mhz! Men hvad hedder den model? XP 1600 ???
Jeg leder desuden efter et program der kan fortælle mig præcis hvilket
hardware der ligger i min PC. Har fået de fleste oplysninger i
Enhåndshåndtering i Win2k, men kan bla. ikke se hvor meget hukommelse der er
på skærmkortet.

På forhånd tak

Mvh.
Brian Thomsen

Fra : Lundsteen

Dato : 13-07-03 21:37

Måske dette program kan hjælpe dig...
http://aida32.hu Aida32 Personal (Aida32-Bundkort-SPD)

Det giver i hvert fald en del oplysninger om din hardware konfigurationer.

MVH. Andreas

Fra : Michael Kristensen

Dato : 13-07-03 23:12

> jeg starter op skriver den 1150 Mhz! Men hvad hedder den model? XP 1600
???

Fordi den hastighedsmæssig svarer til en P4, der kører 1600 MHz. 1150 MHz er
den reele hastighed.

Fra : Martin Johansson

Dato : 13-07-03 23:31

"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> ???
>
> Fordi den hastighedsmæssig svarer til en P4, der kører 1600 MHz. 1150 MHz
er
> den reele hastighed.

Til trods for mange siger noget andet, så svarer det altså til en Athlon
T-bird på 1600 Mhz og ikke en P4.
Men det er nu ikke nogen særlig fiks måleenhed, men det er nu engang den Amd
har valgt.

De 1150 Mhz svarer dog heller ikke til en 1600+, ved ikke helt hvad det er
for en model du har der.
Tror den skal kører noget hurtigere.
Der er faktisk slet ikke nogen 1150 Mhz Palomino eller Thoroughbred.
Hvad er det for en du har?

Fra : Zulu

Dato : 13-07-03 23:48

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:3f11dd8c$0$76124$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> for en model du har der.
> Tror den skal kører noget hurtigere.
> Der er faktisk slet ikke nogen 1150 Mhz Palomino eller Thoroughbred.

Jeg vil gætte på at det er en 1800+ = 1533 MHz = 11,5 *133 som er indstillet
til 100 MHz i BIOS og derfor kun kører 1150 MHz.
Prøv at ændre FSB i BIOS fra 100 til 133, det skulle give noget mere
performance. Forudsat selvfølgelig at du har et mb om ram, som kan køre 133
MHz.

Zulu

Fra : Martin Johansson

Dato : 13-07-03 23:53

"Zulu" <zulu@toughN-O-S-P-A-Mguy.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> Prøv at ændre FSB i BIOS fra 100 til 133, det skulle give noget mere
> performance. Forudsat selvfølgelig at du har et mb om ram, som kan køre

Ja det var også det jeg regnede mig frem til.
Det må være en 1800+

Fra : Brian Thomsen

Dato : 14-07-03 09:37

"Zulu" <zulu@toughN-O-S-P-A-Mguy.net> skrev i en meddelelse

<SNIP>

> [...]
> Prøv at ændre FSB i BIOS fra 100 til 133, det skulle give noget mere
> performance. Forudsat selvfølgelig at du har et mb om ram, som kan køre

Du har ret! Var inde og kigge i BIOS hvor jeg til min skræk opdagede at den
kun stod på 100Mhz! Den er nu ændret til 133 Mhz. hvilket gjorde at den nu
viste sig som en AMD Athlon XP 1800+ (1533 Mhz). Mange tak for hjælpen

Mvh.
Brian Thomsen

PS: PC'en er udsyret med 512 MB DDR, 266 Mhz.