Kan ikke brænde audio efter hw opdatering.
Fra : Preben Pedersen

Dato : 12-07-03 22:15

Hvad er der galt... Har opgraderet til Abit NFS-7 S nforce mobo samt 512 ddr
ram med en barton 2500+. Alt kører fint men da jeg skulle prøve at brænde en
audio cd idag ville nero ikke. det stoppede ved ca. 7% og kom ikke videre
stod og spinnede og der skete ikke mere.

Har kunnet læse mig til at det skulle være noget med DMA der er aktiveret.
men kan ikke finde denne setting på mit nye nforce board hvor det kan
ændres....

Er der nogen der har haft erfaringer fra et lignende problem eller har en
løsning ville det være vildt fedt.

Også postet i hardware.drev.....
Preben

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 12-07-03 22:37

"Preben Pedersen" <preben-r@tiscali.dk> skrev i en meddelelse news:3f107a20$0$24656$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> ændres....
>
> Er der nogen der har haft erfaringer fra et lignende problem eller har en

Da du bruger Outlook til at poste dette indlæg, går
jeg udfra at du bruger Microsoft Windows og ikke linux eller Mac.

Så prøv først at checke at dit drev køre med DMA enable,
Højre klik på denne computer - Egenskaber - Hardware -
enhedshåntering - IDE ATA/ATAPI controler - højreklik på
den kanal dit drev er monteret på og vælg egenskaber -
vælg fanebladet Avanceret indstillinger - du skulle nu kunne
se hvad dine drev køre og du kan vælge DMA.

Hvis du ikke køre windows XP kan ovenstående godt
være en smule anderledes.

Mit DVD-drev gik af sig selv over på PIO i stedet for DMA5 mode
det var umuligt at se film, brugte 90% CPU på en AMD XP1800+
mod normalt 20%, så det er altafgørende at du køre DMA mode.

Jan Rasmussen

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 12-07-03 22:45

Preben Pedersen wrote:
> [...]
>
> Har kunnet læse mig til at det skulle være noget med DMA der er
> aktiveret. men kan ikke finde denne setting på mit nye nforce board

Gætter på du bruger windows

Kontrolpanel - System - Hardware - Enhedshåntering... -
IDE ATA/ATAPI-controllere - Primær IDE-kanal (dobbelklik) - Advanceret
indstillinger

Her kan du se om det er DMA eller PIO. Skal gentages for for Sekundær
IDE-kanal

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Preben Pedersen

Dato : 12-07-03 22:51

Hej søren..og tak for svar..

Nej jeg kunne netop ikke se den primære og sekundære ide channel med nvidias
drivere og derfor kunne jeg ikke indstille dem anderledes .. Der var kun en
overordnet ide driver, det var netop det der var mit problem. men de er der
nu hvor jeg har MS egne nforce drivere... mystisk men sådan er det....
Preben

Fra : Preben Pedersen

Dato : 12-07-03 22:47

Hej ja det er XP jeg bruger . .. har imidlertid selv løst problemet. men
her er det så til andre der måske oplver det sammen.. Det viste sig at
nvidias nforce 2 drivere er sære og en del har åbenbart haft problemer med
at køre cdrw med disse driver på ihvertfald mit mobo (jf. Abit homepage) så
jeg geninstallerede nvidias nforce2 drivere og sagde nej til at installere
ide driverene hvorefter xp efter genstart installerede microsofts ide
driverne til nforce 2... nu brænder den audio selv med dma mode enabled....
Så det er ret fedt...

Men øhh hvordan kunne du se jeg bruger outlook.....
Preben

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 12-07-03 22:57

Preben Pedersen wrote:
> [...]
> er ret fedt...
>
> Men øhh hvordan kunne du se jeg bruger outlook.....

Prøv at markere din meddelse og trykke <Ctrl> F3

Fra : Preben Pedersen

Dato : 12-07-03 23:05

Ahhh kendte jeg ikke.. tak for svar..

Fra : Martin Johansson

Dato : 12-07-03 22:56

> [...]
> ændres....
>
> Er der nogen der har haft erfaringer fra et lignende problem eller har en

Man skal ikke installere nvidia's SW drivere (nogle specielle drivere til
ide som man bliver spurgt om man vi installere under installationen)
Hvis man installerer dem så går alt brænding i kage. Nvidia arbejder på, ja
det regner jeg da med at de gør, at lave nogle helt nye ide drivere.
Men hvornår driverpakken kommer, det står hen i det uvisse.
Jeg havde samme problem og fik fire eller fem coastere(fejlbrændinger) før
jeg fandt fejlen.

Fra : Preben Pedersen

Dato : 12-07-03 23:03

Hej Martin.

Jeg prøvede at læse på nvidias homepage under faq og support men fandt intet
om dette problem.. Dårligt syntes jeg.. det burde de informere om så man
ikke skulle lede al verdens andre steder efter denne potientielle fejl. Men
fedt det er løst...
Vil iøvrigt rose mit nye hw det kører faktisk kanont og dette er den første
egentlige fejl.... Selv efter at have clocket cpuen 2500+@3200+ kører det
kanont stabilt..
Preben

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> skrev i en
meddelelse news:3f1083f7$0$76072$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Martin Johansson

Dato : 12-07-03 23:33

> [...]
Men
> fedt det er løst...
> Vil iøvrigt rose mit nye hw det kører faktisk kanont og dette er den

Jaa NF7-S det er noget der duer.
Bare det at det autounlocker cpu'en er guf guf.

Se evt. her for meget mere info om nforce2 chipsættet.
http://www.nforcershq.com/forum/

Der er både et driver forum og et abit forum til os abit ejere.
Jeg kører også selv med NF7-S og fortryder det ikke et øjeblik.
Var nødt til at købe nyt, mit game KT7A-Raid havde lækkende kondensatorer.