Langsom harddisk
Fra : Jesper Andersen

Dato : 12-07-03 18:41

Hej alle....

Hvor stor en betydning for en computer har det at den har en Langsom
harddisk (4500 rpm) ellers er det en 2000+ AMD.. 512 ddr-ram.. Geforce 4 mx
420.. Kan det være derfor at den til tider føltes langsom????

På forhånd tak!!!

MVH.

Jesper

Fra : sniper_Nolight

Dato : 12-07-03 18:53

> [...]
mx
> 420.. Kan det være derfor at den til tider føltes langsom????
Ja!
Jeg har en SCSI dsik til windows = hurtig
En seagate barracuda ata 100 til programmer = hurtig
så satte jeg en gammel 6 gb ide hd på basre for lidt ekstra plads og
maskinen var næsten ved at dø!
så købte jeg en ny maxtor diamondplus 9 og satte i den seagates plads og det
var som at få en ny pc!

--
VH sniper_Nolight
www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Holger

Dato : 12-07-03 19:58

Lige et godt råd: På de fleste (alle ?) Athlon motherboards kan du i BIOS'en
vælge en indstilling, der hedder noget i retning af "Load options for best
performance" e.l. (det varierer fra motherboard til motherboard).

Jeg kan ikke gennemskue, hvornår motherboardet IKKE bruger de bedste
indstillinger, men jeg har flere gange oplevet en betydelig bedre ydelse med
denne indstilling. En vigtig cache-indstilling var f.eks. som standard slået
fra på et nyt motherboard, jeg købte for nylig.

Og med 512 MB RAM skal Windows jo ikke på hardisken hele tiden.

v.h.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 12-07-03 22:47

"Jesper Andersen" <Jesper.kyhn@tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3f10482e$0$13177$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Hvor stor en betydning for en computer har det at den har en Langsom
> harddisk (4500 rpm) ellers er det en 2000+ AMD.. 512 ddr-ram.. Geforce 4 mx
> 420.. Kan det være derfor at den til tider føltes langsom????

Når først eks. et spil er loaded op og køre så betyder det ikke
noget for frame raten, nu er "langsom" et vidt begreb så hvad
er det præsist du følger der er langsomt, er det frame raten
, load tider, opstart af os ?

4500rpm ,,hmm er det ikke 5400 eller 7200rpm harddiske køre med

Jan Rasmussen

Fra : Jesper Andersen

Dato : 13-07-03 07:22

Det troede jeg også det var, men fik det af vide (4500 rpm) for ca.
halvandet år siden.....

Jesper

Fra : sniper_Nolight

Dato : 13-07-03 10:36

> Det troede jeg også det var, men fik det af vide (4500 rpm) for ca.
> halvandet år siden.....

jeg synes du skal skrotte den og købe en hurtigere (med mere plads)... det
tør jeg godt påstå uden at have siddet foran din maskine

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 13-07-03 14:30

Jesper Andersen wrote:

> Hvor stor en betydning for en computer har det at den har en Langsom
> harddisk (4500 rpm)

Det er normalt kun harddiske til bærbare der kører med 4500 rpm.

Fra : Jens Petersen

Dato : 13-07-03 14:44

On Sun, 13 Jul 2003 15:29:43 +0200, "Jens C. Hansen [Odense]"
<greylion@gmx.net> wrote:

>Det er normalt kun harddiske til bærbare der kører med 4500 rpm.

Du har ikke haft computer så længe, vel?

4500 var da helt normalt for hurtige harddiske for nogen år siden.
Tidligere kørte de 3600.

--
Jens

Most asked question: Huh?

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 13-07-03 16:05

"Jens Petersen" <jp@c.dk> wrote in message

> 4500 var da helt normalt for hurtige harddiske for nogen år siden.
> Tidligere kørte de 3600.

Er der lavet nogle 3½" diske på over 420 MB der kun kører 4500?

Selv ikke kæmpen bigfoot gjorde det.

\MK

Fra : Jens Petersen

Dato : 13-07-03 16:55

On Sun, 13 Jul 2003 17:05:05 +0200, "Morten Klostergaard"
<mgk@teraDOTdk> wrote:

>Er der lavet nogle 3½" diske på over 420 MB der kun kører 4500?

Ja jaaah, Fujitsu lavede en 1,091GB til mig:
http://hdd.fujitsu.com/global/drive/m161xt/catalog.html

>Selv ikke kæmpen bigfoot gjorde det.

Før Fujitsu havde jeg en 332MB Seagate SCSI 5¼" som larmede lige så
meget som en støvsuger, 3600RPM selvfølgelig
http://www.seagate.com/support/disc/scsi/st2383n.html

--
Jens

Aren't kids wonderful? I don't have any myself.