Mus til USB 1.1 / jeg har USB 2.0 ?
Fra : Peter Heide

Dato : 12-07-03 15:47

Jeg har i Fona købt en Targus Wireless RF Mus til min laptop
der er udstyret med 3 x USB 2.0

I brugsanvisningen står der at der skal bruges en standard
USB v. 1.1 forbindelse til musen !

Jeg har reinstalleret osv 3-4 gange og kan ikke få den
til at virke overhovedet.

Har jeg lavet et fejlkøb ?

mvh Peter

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 12-07-03 15:59

On Sat, 12 Jul 2003 16:46:51 +0200, Peter Heide wrote:

> Jeg har i Fona købt en Targus Wireless RF Mus til min laptop
> der er udstyret med 3 x USB 2.0
>
> I brugsanvisningen står der at der skal bruges en standard
> USB v. 1.1 forbindelse til musen !

En USB 2.0 burde være ligeså god da standarten er bagudkompatibel.

> Jeg har reinstalleret osv 3-4 gange og kan ikke få den
> til at virke overhovedet.

Først installeres driveren og derefter sættes USB stikket i ikke?

Har du prøvet med andet USB udstyr? Hvilket operativsystem bruger du? Fx.
understøtter ikke alle Windowsversioner USB 2.0 "out of the box"... vist
nok ingen faktisk. Måske skal der en opdatering til.

--
Lars

Fra : Peter Heide

Dato : 12-07-03 16:14

> Først installeres driveren og derefter sættes USB stikket i ikke?

Der følger ikke driver med musen da,efter hvad der står i guiden,Win XP
er udstyret med den.
Så jeg har slukket PCen . Sat receiveren i. Får beskeden "ny hardware
fundet"........og så sker der ikke mere. Efter hvad jeg kan se er der ikke
blevet installeret noget som helst.

> Har du prøvet med andet USB udstyr? Hvilket operativsystem bruger du? Fx.
> understøtter ikke alle Windowsversioner USB 2.0 "out of the box"... vist
> nok ingen faktisk. Måske skal der en opdatering til.

Har haft en anden mus installeret via USB. No problemos i den forbindelse.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 12-07-03 16:20

On Sat, 12 Jul 2003 17:13:52 +0200, Peter Heide wrote:

> [...]
> Så jeg har slukket PCen . Sat receiveren i. Får beskeden "ny hardware
> fundet"........og så sker der ikke mere. Efter hvad jeg kan se er der ikke

Sært. Jeg er lidt blank så.

Hør evt. i news:dk.edb.system.ms-windows Det tyder lidt på at det "bare" er
Windows der driller.

--
Lars

Fra : Peter Jespersen

Dato : 12-07-03 18:04

> [...]

>USB v. 1.1 forbindelse til musen !
>
>Jeg har reinstalleret osv 3-4 gange og kan ikke få den

USB 2.0 - Highspeed (Tidligere USB 2.0) er på hardwareniveau bagudkompatibelt
med USB 2.0 - Lowspeed (Tidligere USB 1.x) - så det burde ikke være noget
problem. Om musen er trådløs eller er med hale er fuldstændigt irrelevant,
det er alligevel transparent for den bærbare.

Spørgsmålet er nok nærmere softwarebaseret, dvs enten bundet til
styresystemet og/eller styreprogrammerne - der kræves jo at der er
installeret USB base styreprogrammer, før man kan begynde på at hive fat i
styreprogrammer til de enkelte enheder.

Nu ved jeg ikke hvilket styresystem det drejer sig om, men de fleste kan
femvise en liste over de hardwareenheder der findes og/eller der er
installeret styreprogrammer til - figurerer USB controllerne og USB-hubben
her ?

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
To err is human. To moo, bovine.

Fra : Peter Heide

Dato : 12-07-03 16:23

WinXP

Der står noget med :
USB-rodhub ( 4 gang efter hinanden )
og : SiS 7001 PCI til USB-åben værtscontroller ( 3 gange )

Er det det du mener ?

Fra : Peter Jespersen

Dato : 12-07-03 18:32

On Sat, 12 Jul 2003 17:22:49 +0200, Peter Heide wrote:

>WinXP
>
>Der står noget med :
>USB-rodhub ( 4 gang efter hinanden )
>og : SiS 7001 PCI til USB-åben værtscontroller ( 3 gange )
>
>Er det det du mener ?

OK, den finder altså EHCI og OHCI controllerne - det begynder at ligner noget
Windows snavs, især da den går død når den forsøger at installere
styreprogrammet.

This message is for external use only!

Fra : Peter Heide

Dato : 12-07-03 16:48

jeg vil skrive et indlæg omkring dette i en windows-gruppe,
selvom jeg sikkert bliver bedt om at skride tilbage til denne
gruppe.

fandens ! at der skal være så meget besvær med at installere
en skide mus

men for 350 kr SKAL jeg have den til at virke.

Fra : Johnny

Dato : 12-07-03 17:31

> fandens ! at der skal være så meget besvær med at installere
> en skide mus
>
> men for 350 kr SKAL jeg have den til at virke.

Der skulle vel tilfældigvis ikke være en knap på enten mus eller fjernenhed
som du skal trykke på/connect.

Det gælder i hvert fald visse Logitech mus

Johnny

Fra : Peter Heide

Dato : 12-07-03 17:50

det har jeg også prøvet.

kan måske også tænkes at musen er defekt. for i guiden står der:

efter man har trykket på en knap under selve musen og
lige sådan på fjernenheden skulle et lys blinke, på samme,
indtil et codec er fundet.

og der er sgu ikke noget lys der blinker.

Fra : Peter Heide

Dato : 12-07-03 19:00

Tak for hjælpen !

Har fået den til at virke.

I må godt kalde mig en båtnakke.

Det viser sig at man skal forbinde receiveren med et ekstra USB-stik
der er vedlagt. Men i manuelen er fjernmodtageren plucket direkte i
USB-porten på den bærbare. Så det regnede jeg også med jeg skul-
le gøre.

mvh Peter

Fra : Holger

Dato : 12-07-03 20:00

Næh, det er snarere de taiwanesere, der skriver manualen, der er båtnakker.