Hvordan måler man PSU Watt forbrug
Fra : Edmund

Dato : 12-07-03 10:49

Min PSU er vist kun på 180 W

Det er vel ikke nok at måle watt forbruget på 220 volt siden
F.eks hvis den bruger 170 w og så sige at det er ok.

Man skal vel ind og måle Watt / Amp på 5 og 12 volt siden skal man ikke.
?

--
Mvh Edmund

Fra : Eric

Dato : 12-07-03 12:22

"Edmund" <edm@os.dk> wrote in

> Min PSU er vist kun på 180 W
>
> Det er vel ikke nok at måle watt forbruget på 220 volt siden
> F.eks hvis den bruger 170 w og så sige at det er ok.

Watt forbruget på 220v siden indikerer ikke noget med mindre man kender
virkningsgraden, da der altid er tab ved konvertering, desuden siger det
ikke noget om hvad strømforsyningen _kan_ levere, men kun det
øjeblikkelige forbrug.

> Man skal vel ind og måle Watt / Amp på 5 og 12 volt siden skal man
> ikke. ?

Jo, du kunne selvfølgelig prøve at belaste udgangen med stigende effekt
og måle indtil sikringen springer eller strømforsyningen brænder af, men
det er ikke så smart. Der er ikke rigtig nogen ikke destruktiv måde at
måle det på, du må prøve at finde nogle data på den.

Mvh
Eric

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 12-07-03 16:01

Edmund wrote:

> [...]
> F.eks hvis den bruger 170 w og så sige at det er ok.
>
> Man skal vel ind og måle Watt / Amp på 5 og 12 volt siden skal man ikke.

Altså en god indikation af om din PSU er presset kan du få ved at checke
voltstyrkerne, og det kan du gøre med fx. Motherboard Monitor så der er
ikke engang brug for at tage låget af dyret.

Mvh

Bruno

Fra : Eric

Dato : 12-07-03 16:17

> Altså en god indikation af om din PSU er presset kan du få ved at
> checke voltstyrkerne, og det kan du gøre med fx. Motherboard Monitor
> så der er ikke engang brug for at tage låget af dyret.

for en sikkerhedsskyld kunne han jo aktivere dit aka før han
presser PSU-en

Eric

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 13-07-03 01:45

Eric wrote:
> for en sikkerhedsskyld kunne han jo aktivere dit aka før han
> presser PSU-en

Virker kun med FPS eller til nød i diverse forums.

gl&hf

Bruno

Fra : Edmund

Dato : 13-07-03 02:54

iddqdATworldonline.dk wrote:

> Altså en god indikation af om din PSU er presset kan du få ved at
> checke voltstyrkerne, og det kan du gøre med fx. Motherboard Monitor
> så der er ikke engang brug for at tage låget af dyret.

Bliver voltstyrkerne mindre når man presser PSU´en.

Øhh. hvad er AKA for noget

--
Mvh Edmund

Fra : Eric

Dato : 13-07-03 11:06

"Edmund" <edm@os.dk> wrote in news:beqe3r$7qium$1@ID-157131.news.uni-
berlin.de:

> Bliver voltstyrkerne mindre når man presser PSU´en.

Ja spændingen falder mere eller mindre på alle strømforsyninger når de
belastes, jeg har dog engang lavet en med så meget modkobling at
spændingen steg ved belastning, men den var ikke just stabil.

> Øhh. hvad er AKA for noget

_A_lso _K_nown _A_s, det var en intern joke for Doom-freaks, "ddqd" er en
god skjorte at have på når man løber ind i problemer, "idclev" når man
skal hurtigt på arbejde, "idkfa" når dørmanden siger neeej.

Mvh
Eric

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 13-07-03 14:26

Eric wrote:

> _A_lso _K_nown _A_s, det var en intern joke for Doom-freaks, "ddqd" er en
> god skjorte at have på når man løber ind i problemer, "idclev" når man
> skal hurtigt på arbejde, "idkfa" når dørmanden siger neeej.

Oversættelse udbedes..

Fra : Eric

Dato : 13-07-03 20:06

"Jens C. Hansen [Odense]" <greylion@gmx.net> wrote in

> Oversættelse udbedes..

Det er noget så knaldhamrende of-topic som snydekoder til Doom, burde slet
ikke skrive sådan noget gylle i denne gruppe, men Doom 3 udkommer altså her
sidst på året så der hypes..
Men iddqd er usårlighed
idclev warpe til andre baner
idkfa alle nøgler til døre + rygsækken fuld
Hold kæft hvor har jeg brugt mange timer på det spil, og har jeg måske
taget skade?...igårenskid

Mvh
Eric

Fra : Morten Wulff Nielsen

Dato : 14-07-03 21:27

> [...]
> voltstyrkerne, og det kan du gøre med fx. Motherboard Monitor så der er
> ikke engang brug for at tage låget af dyret.

Jeg er ikke helt sikker på om du har helt ret her.... !? Det er jo en Switch
Mode Power Surply
der sidder i en comp. og hvis sådan en virker som den skal, burde den give
fuld knald på spændingen hele tiden. Det er jo ligesom derfor man bruger en
Switch Mode...... Ikk !?

MVH

Morten

Fra : Brille

Dato : 15-07-03 20:26

"Morten Wulff Nielsen" <wulffnielsen@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
give
> fuld knald på spændingen hele tiden. Det er jo ligesom derfor man bruger

Nej, en SMPS største fordele er at trafoens fysiske størrelse nedsættes,
samt en bedre virkningsgrad.

Dette var den (meget) korte version, men er sikker på at vi kan fortsætte i
news:dk.teknik.elektronik hvor
spørgsmålet hører hjemme.

Fut: dk.teknik.elektronik

Ovenstående betyder at svar kommer i dk.teknik.elektronik

Håber det hjalp en smule :)

MVH.

Brille