Usb og ps2 mus samplingrate?
Fra : Thorvald

Dato : 11-07-03 17:20

Er der noget som helst man kan gøre for at ændre "sampling rate" på en usb
mus tilsluttet usb 1.1 port ?
Den viser 44hz med et testprogram, ikke særlig meget og det er også
tydeligt at se at musen hakker meget mere end en ps2 med 200hz.
Virker en usb mus som en ps2 mus hvis man bruger en usb=>ps2 adaptor ?
Vil det gøre at man kan øge raten, og har det nogen andre fordele,ulemper?

Gælder det alle usb mus?
Det er en optisk trådløs i mit tilfælde

Kører windows XP PRO

På forhånd tak!

Fra : Madsen

Dato : 11-07-03 17:34

Thorvald skrev:

> Det er en optisk trådløs i mit tilfælde

Og det er årsagen. Den eneste trådløse mus som kører med nogenlunde
samme opdateringshastighed som en USB-mus med hale er mig bekendt en
MX700 fra Logitech. Ældre trådløse mus fra Logitech, og sikkert også
fra andre producenter, kører kun 40-50 Hz og det uanset om du kobler
den på USB 1.1 eller USB 2.0. Det er med andre ord den trådløse teknik
i din mus som sætter begrænsningen og ikke USB-porten

Madsen.