Billig kobberkøler, socket A ?
Fra : Jakob M

Dato : 11-07-03 13:58

Hej

Jeg skal have fat i en billig kobberkøler (socket), mens jeg renoverer mit
vandkøling. Den skal bare være billig og max 60mm bred !. Støjniveauet er
underordnet da det er en midlertidig løsning. Den billigste jeg umiddelbart
kunne finde, var denne her
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724587914

Er der en køler jeg har overset ?.

Mvh
Jakob

Fra : Thomas Hansen

Dato : 11-07-03 20:06

On Fri, 11 Jul 2003 14:57:39 +0200, Jakob M <fandens@klog.dkXXXXX> wrote:

> [...]
> vandkøling. Den skal bare være billig og max 60mm bred !. Støjniveauet er
> underordnet da det er en midlertidig løsning. Den billigste jeg

Hej
Hvorfor skal det være kobber? Hvis det er midlertidigt betyder det vel ikke
det store? Hvilken cpu skal den køle?

/Thomas

Fra : Jakob M

Dato : 12-07-03 09:51

> Hvorfor skal det være kobber? Hvis det er midlertidigt betyder det
> vel ikke det store? Hvilken cpu skal den køle?

Det er til en Tbird 1400, og grunden til at jeg helst vil have kobber er at
jeg gerne vil genbruge den til et grafikkort, når jeg får råd til et nyt.

Mvh
Jakob

Fra : Leony

Dato : 12-07-03 12:57

"Jakob M" <fandens@klog.dkXXXXX> skrev i en meddelelse

> Er der en køler jeg har overset ?.

NoiseControl har 4 kobberkølere på EDBpriser.
Swiftech MCX462 er vist delvis kobber.
Zalman CNPS6000-CU er vist også kobber.

Det er dog kølere i den dyre ende af skalaen og de vil være overkill til
et grafikkort - imo.

Spire laver gode, billige kølere og de skulle nemt kunne køle et
grafikkort på et senere tidspunkt.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jakob M

Dato : 14-07-03 09:08

> NoiseControl har 4 kobberkølere på EDBpriser.
> Swiftech MCX462 er vist delvis kobber.
> Zalman CNPS6000-CU er vist også kobber.

De er alle sammen for store, den må ikke være bredere end 60mm.

> Det er dog kølere i den dyre ende af skalaen og de vil være overkill
> til et grafikkort - imo.

Enig.

> Spire laver gode, billige kølere og de skulle nemt kunne køle et
> grafikkort på et senere tidspunkt.

De er desværre også for store.

Mvh
Jakob

Fra : Leony

Dato : 14-07-03 19:59

> De er alle sammen for store, den må ikke være bredere end 60mm.

> De er desværre også for store.

Micro-micro-micro ATX eller hvordan

Hvis du vil have en lille køler, så kig efter Coolermaster. Det støjer
dog en del, men de kan jo modificeres til stilhed, sådan næsten da.
De laver vist desværre ikke nogen af kobber.

Fra : Jakob M

Dato : 15-07-03 12:04

> Micro-micro-micro ATX eller hvordan

Næh, bare 60x60mm.