Stem på CPU.
Fra : Hagman

Dato : 10-07-03 23:15

Jeg vil gerne ha' jer til at stemme her:
http://www.mpetersen.dk/stem1.html

Håber i gider stemme, og håber ikke i betegner de som noget fis, da jeg skal
bruge afstemmningen til et projekt.
Jeg takker for jeres evt. interesse.

MVH.

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 10-07-03 23:50

Hagman wrote:
> [...]
>
> Håber i gider stemme, og håber ikke i betegner de som noget fis, da
> jeg skal bruge afstemmningen til et projekt.

Jeg vil da godt stemme, men det er et temlig unuanceret spørgsmål. Ingen
tvivl om at en AMD barton er bedre end en Pentium 100, så siden du ikke
stiller spørgsmålet mere præcist op kan jeg ikke se hvad du kan bruge
fordelingen af stemmer til.

Du spørger hvilken CPU som er bedst, men svaret går ikke på hvilken CPU der
er bedst, men hvilket firma som laver den?

De svar du får kan ca. bruges til lige så meget som når en jornalist spørger
en fodbold fan som er klædt i rødt og hvidt hvad resultatet at en landskamp
bliver.... Intet.

Hvad er det for et projekt?
--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Hagman

Dato : 11-07-03 00:06

Jep, korrekt, men jeg er nu ret sikker på folk ved at fx en AMD 2000+ er
hurtigere end en Intel 1000 Mhz.
....Men du har ret, jeg skal rette den til noget i stil med "Hvilken CPU er
bedst - AMD 2400+ eller P4 2,4 Ghz".
........er det bedre, synes du ?
Det skal være så enkelt så muligt, altså spørgsmålet :)

Jeg takker for din interesse.

MVH.

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 11-07-03 00:28

Hagman wrote:
> [...]
> ...Men du har ret, jeg skal rette den til noget i stil med "Hvilken
> CPU er bedst - AMD 2400+ eller P4 2,4 Ghz".

Ja.

> Det skal være så enkelt så muligt, altså spørgsmålet :)

Klart, men det kan du vel se ud fra test eksempelvis hos onkel tom:
http://www6.tomshardware.com/cpu/index.html

der er blandt andet en test mellem P4 3,2GHz vs. AMD Athlon XP 3200+
her er lidt grafer :
http://www6.tomshardware.com/cpu/20030623/p4_3200-07.html
hvor det ses at Intel vinder på hastighed, men hvis prisen tages med er det
vist ikke så klart mere.
(har ikke lige kigget på priserne, men tror at AMD giver mest for pengene)

> Jeg takker for din interesse.

var så lidt

Fra : D9N

Dato : 11-07-03 00:37

"Hagman" <hagman@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> ...Men du har ret, jeg skal rette den til noget i stil med "Hvilken CPU er
> bedst - AMD 2400+ eller P4 2,4 Ghz".
> .......er det bedre, synes du ?
> Det skal være så enkelt så muligt, altså spørgsmålet :)

det er jo ikke et logisk spørgsmål ???
for er det en game maskine er det klart AMD og er det en kontor maskine er
det Intel, er det en grafisk maskine er det Barton, og sådan kan man blive
ved, du er nok nødt til at specificere dit spørgsmål.

D9N

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-03 08:41

> [...]
>det Intel, er det en grafisk maskine er det Barton, og sådan kan man blive
>ved, du er nok nødt til at specificere dit spørgsmål.
Hvis man er oppe over 2,4GHz mener jeg det er ligemeget hvilken processer
mærke du bruger, så burde der være masser af cpu kraft i overskud til
privat forbrug( ikke renderfarm osv).

THF
Brøndby
http://home13.inet.tele.dk/thf/

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-03 15:37

> [...]
>bedst - AMD 2400+ eller P4 2,4 Ghz".
>.......er det bedre, synes du ?
>Det skal være så enkelt så muligt, altså spørgsmålet :)

Du kan eventuelt kigge på min lille private benchmark som jeg bruger til at
udvælge min cpu når der skal opgraderes, cpumark kan jeg overfører næsten
direkte til Strata3D, altså hvis Cpumark viser så og så meget i point, så
passer det rimeligt med tiden på en rendering af en scene i Strata3D.
Cpumark er dog simplet i forhold til cahceram og resten af indmaden, men
efter hvor meget din cpu kan udrette er den vældig fin.
http://home20.inet.tele.dk/thf/ under cpumark.

THF
Brøndby
http://home13.inet.tele.dk/thf/

Fra : Jonny Jensen

Dato : 11-07-03 00:13

> [...]
> tvivl om at en AMD barton er bedre end en Pentium 100, så siden du ikke
> stiller spørgsmålet mere præcist op kan jeg ikke se hvad du kan bruge

Ye, eller en P4 3,2 vs en AMD K5...

Specs villle være rart, evt flere valgmuligheder...

Jonny.