Ingen billed på skærmen, ny maskine...
Fra : Jonny Jensen

Dato : 10-07-03 20:50

Hejsa :)

Jeg sidder og roder med en hjemmesamlet maskine, men jeg har et stort
problem her...

Kun ca. hver 5 gang jeg tænder maskinen kommer der billed på skærmen, og
bip'et fra bundkortet. De resterende gange tænder maskinen som sådan godt
nok, bortset fra at der ikke kommer noget bip, ikke engang fejlkoder, og
skærmen forbliver sort. Tænder & slukker man så et par gange, så kommer den
pludselig...

Har prøvet med en større PSU, da jeg troede det var den der var skyld i
(originalt en 300 watts noname, nu en 350 watts AOpen).

Kan seriøst ikke finde ud af hvor fejlen kan ligge. Er elelrs ikke ligefrem
grøn, har samlet 200+ maskiner, og troede jeg snart havde set alle
finurligheder :(

Nogen bud?

Maskinen består af flg.:

AMD Athlon XP 1800+
256 MB Apacer ram
ECS K7SOM+
ExcelStore 60 GB HD
AOpen 52x CD-rom
Lite-On CD-RW 48x24x48x

På forhånd tak for hjælpen.

Jonny.

Fra : emj

Dato : 10-07-03 21:22

On Thu, 10 Jul 2003 21:49:51 +0200, "Jonny Jensen"
<jonny_jensenNOSP@Mmail.dk> wrote:

>Nogen bud?
med din erfaring, tør man jo næsten ikke komme med et bud, men har du
prøvet at bruge et andet skærmkabel?
Hilsen emj

Fra : Jonny Jensen

Dato : 10-07-03 22:06

> med din erfaring, tør man jo næsten ikke komme med et bud

:)

> men har du
> prøvet at bruge et andet skærmkabel?

Nope, men har prøvet med en anden skærm :(

Jonny.

Fra : emj

Dato : 10-07-03 22:27

On Thu, 10 Jul 2003 23:05:43 +0200, "Jonny Jensen"

>Nope, men har prøvet med en anden skærm :(

Det hjælper jo ikke meget at skifte skærmen ud, hvis der er løse
forbindelser i kablet.
Hilsen emj

Fra : Jonny Jensen

Dato : 11-07-03 00:11

> Det hjælper jo ikke meget at skifte skærmen ud, hvis der er løse
> forbindelser i kablet.

Begge skærme virker på anden maskine, og ingen på den med fejlen... Anyways,
bip'et som betyder "alt ok" kommer heller ikke, hvilket det normalt gør,
selv hvis du ikke har din skærm sat til (fx på en server).

Jonny.

Fra : Klaus

Dato : 11-07-03 14:22

"Jonny Jensen" <jonny_jensenNOSP@Mmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ligefrem
> grøn, har samlet 200+ maskiner, og troede jeg snart havde set alle

Har du været inde i BIOS, en af de gange det er lykkedes for dig at
starte op?
Kan du komme ind, så prøv lige at loade default-værdierne.
Klaus

Fra : Jonny Jensen

Dato : 11-07-03 16:02

> Har du været inde i BIOS, en af de gange det er lykkedes for dig at
> starte op?
> Kan du komme ind, så prøv lige at loade default-værdierne.

Har været i bios og forsøgt diverse indstillinger, og har også loaded
defaults, reset'et med jumper og flashet til nyeste.

Ellers tak for svaret.

Jonny.

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 11-07-03 15:54

> [...]
ligefrem
> grøn, har samlet 200+ maskiner, og troede jeg snart havde set alle

prøv at checke om alt er samlet ordentligt.. det kan godt være et
indstikkort der ikk sidder ordentligt i soklen ;)

Fra : Jonny Jensen

Dato : 11-07-03 16:02

> prøv at checke om alt er samlet ordentligt.. det kan godt være et
> indstikkort der ikk sidder ordentligt i soklen ;)

Tak for det, men der er ingen indstikskort, alt er onboard. Rammen sidder
også rigtigt.

Jonny.