Audigy 2 - Støj...
Fra : Nic

Dato : 10-07-03 20:32

Hej!

Andre med dette (efter sigende fremragende lydkort)

Ved høje volumer på anlægget, hører jeg en konstant baggrundsstøj, selvom intet musik spiller.

Under boot af winXP kommer den støj faktisk først ved initialisering af kortet - det er tydeligt det 'åbner' for et
eller andet.

Nogen forslag? jeg er løebt lidt tør for ideer...

--

Med venlig hilsen / Best regards
Nic

(Remove the x from my email adress to reply)

Fra : Morten L.

Dato : 10-07-03 20:35

"Nic" <nifonewsx@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Med venlig hilsen / Best regards
> Nic
>
> (Remove the x from my email adress to reply)

Har du prøvet det samme med din CD-afspiller - eller andet udstyr - ALT
støjer - mere eller mindre
Hvis ikke støjen er hørbar ved normalt lydtryk, så er det vel ikke generende
??

/Morten

Fra : Hans

Dato : 10-07-03 20:46

"Morten L." <morten.lyckegaard.nonospam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> støjer - mere eller mindre
> Hvis ikke støjen er hørbar ved normalt lydtryk, så er det vel ikke

Det vil jeg ikke håbe bliver standarden fremover. Hvad skal vi så bruge data
til hvor der angives rask væk værdier på over 100dB i S/N?

Jeg har et Audigy kort sammen med et sæt Creative Digital 5700, og der er
ikke et kvidder nogen steder før volumekontrollen står i max. hvor man skal
lægge øret til en af højttalerne for at høre en svag mumlen. Allerede i kl.
14.00 position er jeg røget ud i haven af lydtrykket, og der er højttalerne
stadigvæk sus-frie.

Det må være et specifikt problem med Audigy 2, eller lokal opsamling af
støj.

/ Hans

Fra : Nic

Dato : 10-07-03 21:06

> [...]
> stadigvæk sus-frie.
>
> Det må være et specifikt problem med Audigy 2, eller lokal opsamling af

Damn. Så må der være noget forkert. Som sagt øges det med et, ved initialisering af kortet under boot.

Fra : Hans

Dato : 10-07-03 21:13

> Damn. Så må der være noget forkert. Som sagt øges det med et, ved
initialisering af kortet under boot.

Har du checket om der skulle være en indgang på Audigy kortet som står fuldt
opskruet?

/ Hans

Fra : Nic

Dato : 11-07-03 07:31

> initialisering af kortet under boot.
> >
> Har du checket om der skulle være en indgang på Audigy kortet som står fuldt
> opskruet?

Ja - det gør ingen forskel

Fra : Simon Kamber

Dato : 11-07-03 01:27

On Thu, 10 Jul 2003 21:45:34 +0200, "Hans"
<kvik@NOSPAMmail.tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg har et Audigy kort sammen med et sæt Creative Digital 5700, og der er
>ikke et kvidder nogen steder før volumekontrollen står i max. hvor man skal
>lægge øret til en af højttalerne for at høre en svag mumlen.
Sjovt, det forsøgte jeg også, men hovedet helt nede i højttaleren fik
jeg en besked på ICQ :D

Men jeg har opdaget at CMSS effekten der mixer stereo-lyd op til 6
kanaler på mit audigy 2 lydkort giver en del baggrundsstøj, kan være
det er det der er problemet (er det muligt at få den til bare at
duplikere signalet så den bare spiller det samme i de to bagerste
side-højttalere som i de to forreste?)

Fra : Nic

Dato : 11-07-03 07:32

> [...]
> det er det der er problemet (er det muligt at få den til bare at
> duplikere signalet så den bare spiller det samme i de to bagerste

God ide. Så må jeg prøve at finde ud af hvordan ;)

Fra : Nic

Dato : 10-07-03 21:06

> Har du prøvet det samme med din CD-afspiller - eller andet udstyr - ALT
> støjer - mere eller mindre
Ja, men slet ikke i samme grad.

> Hvis ikke støjen er hørbar ved normalt lydtryk, så er det vel ikke generende
Jo, for jeg hører / ser ofte film osv, og der er ofte perioder med lav lyd...

Fra : pondus

Dato : 10-07-03 20:48

> [...]
>
> Med venlig hilsen / Best regards
> Nic
>
> (Remove the x from my email adress to reply)

hvad bruger du af kabel imellem kortet og anlæg ??
har selv et audigy 2 og bruger lysleder = ingen støj.
før det brugte jeg et normalt phonokabel og der var heler ikke nogen støj

mvh
kuno

---

Fra : Nic

Dato : 10-07-03 21:07

> hvad bruger du af kabel imellem kortet og anlæg ??
Har brug et alm jack -> stereo, men har anskaffet et xtra skærmet for at se om det var det. Uden resultat.

> har selv et audigy 2 og bruger lysleder = ingen støj.
Ja, men jeg har ingen steder at putter det hen - kun en stereo-receiver - finder der en brugbar løsnign til det?
adaptor?

> før det brugte jeg et normalt phonokabel og der var heler ikke nogen støj

Netop. Audigy 2?

Fra : Coach [4130]

Dato : 10-07-03 21:55

Jeg mener at kunne huske at de gamle Live 5.1 kort også havde nogle
problemer med støj (baggrundsbrummen).
Og det var Microsofts egne drivere der var årsagen. Løsningen var at
opdatere med Creatives egne drivere.

Visse USB enheder kan også give dette fænomen.

Måske er det samme problem her???

mvh
Bri@n

Fra : Nic

Dato : 11-07-03 07:32

> Måske er det samme problem her???

Tak for forslaget, men bruger creatives.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-07-03 21:59

"Nic" <nifonewsx@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
kortet - det er tydeligt det 'åbner' for et
> eller andet.
>
> Nogen forslag? jeg er løebt lidt tør for ideer...

Ja, du må have skruet op for noget du evt ikke bruger...

Prøv at gå i lydinstillingere, under opsætning og vælg alle.... Mute så
samtlige indgange, og lad kun WAVE/mp3 være tændt.. Det er næsten kun den
der bruges....

Mikrofon og audio in kan jo nemlig godt støje lidt...

Fra : BorreBoy

Dato : 11-07-03 06:56

> [...]
> der bruges....
>
> Mikrofon og audio in kan jo nemlig godt støje lidt...

Ja. Deaktiver mikrofon. Det hjalp hos mig. Du skal naturligvis også opdatere
driverne...

--
Med venlig hilsen,
Thomas Borre.

Fra : Nic

Dato : 11-07-03 07:33

> [...]
>
> Prøv at gå i lydinstillingere, under opsætning og vælg alle.... Mute så
> samtlige indgange, og lad kun WAVE/mp3 være tændt.. Det er næsten kun den
Volumer på kortet gør ingen forskel.

> Mikrofon og audio in kan jo nemlig godt støje lidt...

Ja, en åben mic med boost er en klassiker, men det er ikke det :)