Hvor kan man købe Shuttle bundkort
Fra : Thomas Klosowski

Dato : 10-07-03 12:54

Hej jeg kunne godt tænke mig selv at bygge mig en mini-computer og vil gerne
købe et "mini" bundkort.

Jeg har set nogle små shuttle maskiner, men også at man kun har kunnet købe
mere eller mindre hele maskiner til alt for høje priser. Er der nogen der
ved hvor man kan købe et lille bundkort som dem der sidder i
shuttlemaskinerne.

PS: Jeg kender godt til VIA's mini-ITX, men jeg vil gerne lave en maskine
med noget bedre specs end dem som de har.

Mvh Thomas

Fra : Holger

Dato : 10-07-03 14:15

Prøv www.vdg.dk. De har lidt forskelligt.

Fra : Thomas Klosowski

Dato : 10-07-03 14:57

Der er desværre ikke noget lille bundkort........

Fra : Dennis Nimand

Dato : 10-07-03 15:49

> Der er desværre ikke noget lille bundkort........

Hvad så med det her fra Asus (nforce2!):

http://www.prc-data.dk/ProduktFrame.asp?Produktid=29168327

Det kigger jeg selv på...ser ganske interessant ud!

/nimand

Fra : Nil nisi cruce

Dato : 11-07-03 07:39

Thomas Klosowski wrote:
> [...]
>
> PS: Jeg kender godt til VIA's mini-ITX, men jeg vil gerne lave en
> maskine med noget bedre specs end dem som de har.

Måske ikke helt det du spurgte om, men en Shuttle SN45G har en nForce2
bundkort der i specs svarer til de fleste nyere bundkort. Så vidt jeg husker
koster den 2700,-, hvilket vel egentlig er en relativt konkurrencedygtig
pris, da et standard nforce2 MB koster omkr. 1.000, og et standard (pænt)
kabinet omkring 700,-.

Se evt. http://www.lostcircuits.com/motherboard/shuttle_sn45g/

- Nil nisi cruce