Blæser kører efter nedlukning??
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 09-07-03 12:09

Jeg har lagt mærke til, at efter jeg lukker Windows 2000 på min PC, så
fortsætter CPU blæser + den almindelige blæser med at køre, samt lyset i
HD'en bliver ved med at lyse (det har det ikke gjort før, når jeg har lukket
ned)

Hvis jeg vil slukke helt for PC'en, så er jeg faktisk nødt til at afbryde
strømmen på knappen bagpå PC'en, efter jeg har lukket ned på normal vis.

Butikken mener, at det måske er strømforsyningen den er gal med, og skal
bruge en uge på at finde ud af det.

Hvad mener I?

PC'en virker faktisk som den skal, bortset fra det her lidt underlige
problem, som har stået på i en uges tid.

Vh. Thomas

Fra : sls

Dato : 09-07-03 12:19

> Hvis jeg vil slukke helt for PC'en, så er jeg faktisk nødt til at afbryde
> strømmen på knappen bagpå PC'en, efter jeg har lukket ned på normal vis.

Du kan også bare holde powerknappen inde i 5 sekunder, så skulle maskinen
også slukke.

> Butikken mener, at det måske er strømforsyningen den er gal med, og skal
> bruge en uge på at finde ud af det.
>
> Hvad mener I?

Det er nok windows den er gal med, og det går nok over når du engang skal
re-installere igen.

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 09-07-03 12:31

"sls" <sls@FJERNsol.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan også bare holde powerknappen inde i 5 sekunder, så skulle maskinen
> også slukke.

Det har jeg lige prøvet, men det hjalp heller ikke; PC'en slukker godtnok,
men blæserne bliver ved med at køre, og der er lys i HD'en.

> Det er nok windows den er gal med, og det går nok over når du engang skal
> re-installere igen.

Jeg har ligeså lige geninstalleret Windows 2000, for et par timer siden, og
problemet er der stadig.

I don't get it.

Hjælp please

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 09-07-03 17:05

Thomas Mouritsen wrote:

> Jeg har ligeså lige geninstalleret Windows 2000, for et par timer siden,
> og problemet er der stadig.
>
> I don't get it.
>
> Hjælp please

Så kunne det godt være stræmforsyningen, det rareste ville jo være hvis du
har mulighed for at låne en at teste med af en kammerat eller noget, så kan
du tjekke det inden du sender din ind til rep.
--
Mvh. Peter.
___________________________________

Fra : J. Jensen

Dato : 09-07-03 15:48

"Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> strømmen på knappen bagpå PC'en, efter jeg har lukket ned på normal vis.
>
> Butikken mener, at det måske er strømforsyningen den er gal med, og skal

Lyder lidt som om den går i standby mode istedet for at lukke.
Er APM korrekt sat i BIOS samt Power Options i Win2k ?
http://is-it-true.org/nt/nt2000/atips/atips42.shtml

Skal dog ikke udelukke at strømforsyningen reelt er i stykker.

Jesper

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 09-07-03 19:07

"J. Jensen" <ElkogeRjes_jen@email.dk> skrev i en meddelelse

> Lyder lidt som om den går i standby mode istedet for at lukke.
> Er APM korrekt sat i BIOS samt Power Options i Win2k ?
> http://is-it-true.org/nt/nt2000/atips/atips42.shtml

De eneste beskeder jeg får er, at APM ikke er nødvendigt på denne maskine,
da det er en ACPI maskine.

Jeg kan iøvrigt ikke finde noget med APM i BIOS, og ej heller i Power
Options - som jeg går ud fra er Strøm Styring i den danske udgave af Win2K?

> Skal dog ikke udelukke at strømforsyningen reelt er i stykker.

Vil det betyde at strømforsyningen helt holder op med at virke, hvis det er
den der er noget med?

Det har stået på i ca. 14 dage nu, fandt jeg ud af.

Fra : Leony

Dato : 09-07-03 20:38

> [...]

> fortsætter CPU blæser + den almindelige blæser med at køre, samt
> lyset i HD'en bliver ved med at lyse (det har det ikke gjort før, når

Du er helt sikker på at du lukker maskinen.

I suspend kan man netop indstille maskinen til at opføre sig som du
beskriver - i hvert fald på min.
Dette gøres i BIOS. Hvor afhænger lidt af BIOS.

Har du installeret software/hardware lige før den begyndte at opføre sig
mærkeligt?
Er det en ny maskine eller har du haft den et par måneder?

Der er jo altid
"geninstaller-Windows-for-at-udelukke-den-som-mulig-fejlkilde"metoden.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 10-07-03 00:11

> Du er helt sikker på at du lukker maskinen.

Helt sikker. Jeg lukker maskinen ned som jeg altid har gjort, og den har
altid slukket af sig selv, når Windows er lukket ned.

Det er først indenfor ca. 1-2 uger, at den er begyndt med det her.

> Har du installeret software/hardware lige før den begyndte at opføre sig
> mærkeligt?

Jeg har opdateret den med Windows Update, og det er vist det eneste.

> Er det en ny maskine eller har du haft den et par måneder?

Den er lidt over 1 år gammel.

> Der er jo altid
> "geninstaller-Windows-for-at-udelukke-den-som-mulig-fejlkilde"metoden.

Jeg har geninstalleret Windows i dag, og den gør stadig det samme.

Fra : Coach [4130]

Dato : 10-07-03 07:07

Prøv at resette din BIOS,
hvistnok noget med nogle jumpere på boardet samt fjerne strømstikket på
boardet?

Det skulle sætte din maskine tilbage til fabriksindstillingen, og hvis det
løser problemet?, var det en BIOS relateret fejl.

mvh
Bri@n