Hjælp til køb af lasperprinter
Fra : Simon Selmer

Dato : 09-07-03 11:09

Hej

Jeg skal købe en laserprinter og ville lige stikke fingeren i jorden og
hører her inde hvad folk mener man skal have. Altså hvad er bedst til en
pris mellem 1500 og 3000?

Brother's 5000 serie er umiddelbart mit bedste bud!?!

Mvh. Simon

Fra : Thomas Hansen

Dato : 09-07-03 12:06

On Wed, 9 Jul 2003 12:09:01 +0200, Simon Selmer <encorez@hotmail.com>
wrote:

> [...]
> pris mellem 1500 og 3000?
>
> Brother's 5000 serie er umiddelbart mit bedste bud!?!

Hej Simon
Brother er kendt for at have den bedste print økonomi. Jeg har selv en
ældre 1050 netop af samme grund.

/Thomas

Fra : René Nielsen

Dato : 10-07-03 07:51

Hej Simon,
Jeg har selv en Brother 1250. Den skriver rigtig pænt - og har en god
økonomi. En fordel er, at tonerkassette og tromle er 2 enheder. På nogle
laserprintere er disse 1 enhed, hvilket gør gør tonerkassetten dyr... Du
skal ikke skifte tromle så tit
I min printer er der mulighed for at tilføje mere ram - standard SIMM
moduler... Det er en god ting, hvis du tit skriver "tung" grafik ud, og ved
meget store dokumenter.
Nu ved jeg jo ikke hvor meget du ved om laserprintere, så måske er det
efterfølgende overflødigt. Vær opmærksom på, at hvis du udskriver etiketter
og konvolutter, skal disse være beregnet til laserprintere, da printeren i
et meget kort tidsrum opvarmer emnet til godt 90 grader Celsius...
Som A+ Certificeret, anbefaler jeg generelt HP og Brother til folk. Model
afhængig af behov.
Håber dette er en hjælp, og hvis du har yderligere spm. så skriv blot i
gruppen.
MVH: René

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 10-07-03 08:03

In news:begpjp$2us0$1@news.cybercity.dk ,
Simon Selmer <encorez@hotmail.com> typed:
> [...]
> til en pris mellem 1500 og 3000?
>
> Brother's 5000 serie er umiddelbart mit bedste bud!?!

Jeg kender ikke rigtigt brother, men min OKIpage 8w (kostede vist ca 2500
for 4-5 år siden) virker stadig perfekt.
--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Finn Andersen

Dato : 10-07-03 09:24

> [...]
> pris mellem 1500 og 3000?
>
> Brother's 5000 serie er umiddelbart mit bedste bud!?!

Jeg kan varmt anbefale HP LaserJet 1200 series, godt nok skiftes hele
patronen hver gang du skal skifte toner, men du får den fordel at du altid
har perfekte udskrifter, jeg har selv prøvet Brother laserprintere, patronen
på min skal skiftes efter ca. 6000 sider, og det meget dyrt i forhold til
printerens pris.
HP serien skriver ca. 6000 sider på en patron incl. toner, og koster kun det
halve i forhold til brothers patron uden toner.
Så på sigt er HP udskrifter billigere.

Jeg skiftede min Brother til en HP1200 for ca. 6 md siden, og det har jeg
aldrig fortrudt.

Mvh. Finn