Compaq model 7950, åbning af kabinet
Fra : Jørgen Thorsgaard

Dato : 09-07-03 08:40

Hej.
Jeg skal skifte harddisken i sådan en "skumpak" for min søster.
Nogen der ved, hvordan kabinettet åbnes?
Det ser ikke lige særlig logisk ud!
--
Mvh.
Jørgen

Fra : D9N

Dato : 09-07-03 09:39

"Jørgen Thorsgaard" <joergen.thorsgaard@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Jeg skal skifte harddisken i sådan en "skumpak" for min søster.
> Nogen der ved, hvordan kabinettet åbnes?
> [...]

mener du skal trække fronten af, så sidder skruerne bag frontcoveret..

D9N

Fra : Jørgen Thorsgaard

Dato : 09-07-03 09:45

> mener du skal trække fronten af, så sidder skruerne bag
> frontcoveret..
>
> D9N

Tak, jeg prøver
--
Mvh.
Jørgen

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 09-07-03 10:04

Jørgen Thorsgaard wrote:

> Jeg skal skifte harddisken i sådan en "skumpak" for min søster.
> Nogen der ved, hvordan kabinettet åbnes?

På min søsters Scumpaq ledte jeg også længe efter hvor man åbnede.
De bageste fødder var skruet fast, og skruerne gik op i den del af
kabinettet man kan trække ud af bagsiden.
Hver skrue var dækket af et stykke skumgummi som umiddelbart bare
lignede en del af foden.

Yderligere var der 5 skruer på bagsiden som også skulle løsnes.
Så kunne man trække hele indmaden ud gennem bagsiden.

Fra : Jørgen Thorsgaard

Dato : 09-07-03 12:10

> [...]
>
> Yderligere var der 5 skruer på bagsiden som også skulle løsnes.
> Så kunne man trække hele indmaden ud gennem bagsiden.

Tak for rådet.
Jeg får den først i morgen.
Så vil jeg prøve
--
Mvh.
Jørgen

Fra : Martin Berentzen

Dato : 10-07-03 09:58

> Nogen der ved, hvordan kabinettet åbnes?
> Det ser ikke lige særlig logisk ud!

Har selv haft sådan en fætter... det er faktisk temmeligt nemt...

Der sidder 3 skruer bag på kabinettet, dem skruer du bare af... så griber du
fat om det montere håndtag som ligeledes sidder bagpå og trækker faktisk
hele indmaden ud af kabinettet. Det er meget smart og jeg tror bestemt ikke
du får problemer med det....

Mvh

Martin

Fra : Jørgen Thorsgaard

Dato : 12-07-03 12:32

> [...]
> fat om det montere håndtag som ligeledes sidder bagpå og trækker faktisk
> hele indmaden ud af kabinettet. Det er meget smart og jeg tror bestemt

Tak for tippet.
Det var lige sådan, bortset fra, at der er 5 skruer
--
Mvh.
Jørgen