Spm: Føniks Computer - o.k. ?
Fra : K

Dato : 07-07-03 21:01

Hejsa

Har en kammerat der overvejede at købe et PC-system ved Føniks Computer
Aarhus [http://www.foeniks-computer.dk].
Dog er han samtidigt faldet over nogle personer der klager over at have
handlet ved dem - spørgsmålet er bare om det er enkelttilfælde eller
om denne butik generelt er under lavmålet?

Input og erfaringer modtages med kyshånd...
pft.
v.h.
Kasper Riis

Fra : fattigrøv

Dato : 07-07-03 21:14

Har handlet der tit ,ingen problemer.

Fra : Michael Kristensen

Dato : 08-07-03 01:53

> [...]
> handlet ved dem - spørgsmålet er bare om det er enkelttilfælde eller
> om denne butik generelt er under lavmålet?

tjek anmeldelser på edbpriser.dk

Fra : K

Dato : 08-07-03 21:45

Tak til begge - han valgte ikke at handle med dem...!

Fra : Peter T

Dato : 09-07-03 02:27

"K" <minmail79@hotmail.com> wrote in message
> Tak til begge - han valgte ikke at handle med dem...!

Klogt valg. Det er ikke noget problem så længe man selv ved hvad man skal ha
og tingene virker. Det er noget helt andet hvis de skal give råd, og
specielt hvis lortet gå i stykker. Nøj hvor har jeg sloges med dem mange
gange - det kan ikke anbefales.

Bla. min vens brænder som max kunne brænde med 10 på trods af det var en
32x. Det var ikke skiverne, fordi de var testet i min brænder, som er den
samme. Efter de havde kigget på den, konstaterede de den intet fejlede, og
jeg gerne måtte få de skiver de havde test brændt. Ja, god morgen ! De havde
ikke brændt over 50Mb på nogen af skiverne ! (Hvilket i følge dem var
rigeligt til at konstatere at den virkede som den skulle) Jeg måtte betale
deres teknikker tid for at få brænderen tilbage fordi den jo intet fejlede.

Gik direkte til importøren og de konstaterede den var defekt, fik en ny og
en skrivelse om at Føniks bare havde og hoste op med pengene for teknikker
tiden.

Det er bare en af mange historier... Nej, jeg handler der aldrig selv, men
min venner som absolut skal spare 100 kr gør, på trods af mine advarsler, og
når lortet så ikke virker, skal jeg hjælpe dem.

Lidt galde fra min side, som forhåbentligt kan forhindre andre i at ende i
samme situation.

Peter

Fra : K

Dato : 09-07-03 10:00

Hej igen

> [...]
> og tingene virker. Det er noget helt andet hvis de skal give råd, og
> specielt hvis lortet gå i stykker. Nøj hvor har jeg sloges med dem mange

Nej sådan forstår jeg det ogsaa efterhånden. Og det er egentligt ikke fordi
vi ikke har forstand på tingene - men man kan jo som du selv antyder ikke
gardere sig imod at noget går istykker, og hvis de så er så modvillige som
folk skriver - så er det absolut ikke besparelsen værd. De virkede billigst,
men det skal siges at efter lang tids søgen fandt vi nogenlunde samme pris
for den computer han kiggede på hos HS-data [www.hsdata.dk] - så der er det
nu bestilt...

igen - tak for svar.
v.h.