IBM - Personal Computer 300PL
Fra : CFist

Dato : 07-07-03 18:02

Hejsa!!!

Jeg har fået fingerne i en "IBM - Personal Computer 300PL 450mhz" computer.
Som jeg skal opgradere for en ven. Jeg har læst alle de manualler jeg har
kunne finde på ibm.com og google. Og har fundet ud af den max kan ha 384mb
ram (3x128mb). Men en ting har jeg ikke kunne finde. Og det er hvor stor en
HD jeg kan sætte i en "IBM - Personal Computer 300PL". Min ven vil meget
gerne ha en så stor HD i som muligt.

Håber der er en som kan hjælpe mig..

Hygge
CF!

Fra : JK

Dato : 08-07-03 07:42

On Mon, 7 Jul 2003 19:02:05 +0200, "CFist" <cfist@saphire.dk> wrote:

> [...]
>HD jeg kan sætte i en "IBM - Personal Computer 300PL". Min ven vil meget

Du skal bruge mere specifikation end 300PL. F.eks. 6862-N20
Det står med småt under bund af kabinet eller på fronten.

Så går du ind på denne side
http://www-3.ibm.com/pc/support/site.wss/pageRedirect.do?page=IBM+Aptiva;doctype=Downloadable+files;subtype=BIOS

og taster f.eks. 6862-N20 i quick path window

http://www-3.ibm.com/pc/support/site.wss/quickPath.do?quickPathEntry=6862-N20&quickPathEntry.x=10&quickPathEntry.y=7

Så kan du finde at nyeste bios er fra juli 2001.

Så er maksimum harddisk bestemt af hvad man kendte til på det
tidspunkt.

Men en diskmanager kan jo sætte det op uden bios opdatering. Antagelig
op til knap 130 Gbyte.
F.eks. Ontracks diskmanager eller IBMs.

hilsen

John