sql-syntaks
Fra : Rikke Nyland Christe~

Dato : 01-04-01 20:07

Jeg har et lille problem med en sqlsætning til tabellen "tabel1". Jeg har en
søgefunktion hvor et søgeordindtastningsfelt (varName) skal være afhengig af
valget i en listemenu (varDept). Listemenuen er databasens overkategorier
dvs. fx. navn, adr. mm. mens søgeordet skal være specifikke navne, adresser
mm.
Jeg er klar over hvordan syntaksen er hvis de to inputforme er "på samme
niveau" men hvordan får man varName til at være afhengig af valget i
varDept?

SELECT
FROM Tabel1
WHERE 'varDept' LIKE 'varName' ?????

Variabler:
varName % Request("txtName")
varDept % Request("mnuDept")

MVH

Thomas

PS. Jeg håber dette er det rette forum at spørge i?

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 01-04-01 21:17

> [...]
> Jeg er klar over hvordan syntaksen er hvis de to inputforme er "på samme
> niveau" men hvordan får man varName til at være afhengig af valget i

Den skal se således ud:

SELECT * FROM Tabel1 WHERE varDept LIKE '%" & varName & "%';"

/jesper/

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 01-04-01 21:18

> SELECT * FROM Tabel1 WHERE varDept LIKE '%" & varName & "%';"

rettelse:
SQL = "SELECT * FROM Tabel1 WHERE varDept LIKE '%" & varName & "%';"

/jesper/

Fra : René Jensen

Dato : 01-04-01 21:33

Rikke Nyland Christensen wrote:
> [...]
>
> MVH
>
> Thomas
>
> PS. Jeg håber dette er det rette forum at spørge i?

Prøv med den her SQL i stedet for.

SELECT * FROM Tabel1 WHERE varDept LIKE '%varName%'

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"