"Onboard" lydkort (xpost)
Fra : Lars [2670]

Dato : 07-07-03 02:13

Hvis man køber en PC med onboard lydkort, kan man så sætte et andet kort i i
stedet, fx et soundblaster, eller vil det give problemer? Det er vigtigt, at
det kører glat, da det bl.a. skal bruges til musikbrug.

Mvh.
Lars

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-07-03 04:40

"Lars [2670]" <yjensenynospam@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:beahk0

> Hvis man køber en PC med onboard lydkort, kan man så sætte et andet kort i i
> stedet, fx et soundblaster, eller vil det give problemer? Det er vigtigt, at
> det kører glat, da det bl.a. skal bruges til musikbrug.

Ja, det kan man godt. Jeg har f.eks. et Asus TUSL2 med onboard lyd og grafik.
De er begge slået fra i bios, fordi jeg har sat to lydkort, to grafikkort og to
netkort i maskinen, og det kører ganske problemløst.

Muligvis kan du få problemer med meget billige bundkort, men jeg har endnu ikke
oplevet nogle problemer, som ikke kunne løses ved at ændre på adresser, irq og
fysiske pcisokler.

Claus

Fra : /Ole

Dato : 07-07-03 11:11

> [...]
at
> det kører glat, da det bl.a. skal bruges til musikbrug.

Det kan godt være, du skal jumpe dit onboardlydkort fra på bundkortet, og så
skulle der ikke være nogle problemer.

Jeg har selv skiftet onboardkortet ud med et (ganske glimragende) Audigy
kort, men havde problemer, indtil jeg fandt ud af at jumpe det gamle væk.

/Ole

Fra : Olesen

Dato : 07-07-03 18:20

> [...]
at
> det kører glat, da det bl.a. skal bruges til musikbrug.

Hvad mener du med musikbrug ?

Hvis du blot skal afspille et par midifiler, så kan et hvilket
som helst lydkort bruges, men skal det bruges
mere proffesionelt, eller du skal lege med
de TOTALT FEDE muligheder der er i
VST-verdenen, så ofre de. 1500,- et no-nonsens
lydkort koster, da du hermed får en meget lav latency,
som er den responstid der går, fra du trykker en tangent
på dit keyboard (midi) til dine vst-lyde høres.

MVH