Dual Pentium Pro
Fra : Jeppe Ladefoged

Dato : 06-07-03 23:12

Jeg har fået en dual Pentium Pro 200mhz med 512kb cache.

Er det noget, der kan bruges til noget fornuftigt eller er det håbløs
forældet?
Hvordan er hastigheden i forhold til fx en dual Pentium II?

Jeppe Ladefoged
degofedal@NOSPAMunderflow.dk
http://www.underflow.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-07-03 09:09

In dk.edb.hardware, Jeppe Ladefoged <degofedal@NOSPAMunderflow.dk>
says...
> Jeg har fået en dual Pentium Pro 200mhz med 512kb cache.

Sej maskine.

> Er det noget, der kan bruges til noget fornuftigt eller er det håbløs

Jeg har en stående som mail- og webserver. Den keder sig gudsjammerligt

> Hvordan er hastigheden i forhold til fx en dual Pentium II?

Det kommer an på hvad den skal bruges til. Til 32-bit OS og
applikationer og tunge opgaver er den hurtigere end en tilsvarende 3-400
MHz PII. Databaseservere vil jeg foretrække som PPro fremfor PII.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 07-07-03 10:12

Jeppe Ladefoged wrote:
> Jeg har fået en dual Pentium Pro 200mhz med 512kb cache.
>
> Er det noget, der kan bruges til noget fornuftigt

Ja.
Den vil kunne bruges som en ganske acceptabel server.
Største problem er nok RAM'en, hvis den bruger EDO(72-pins).
Man kan måske finde EDO-moduler på 128 MB brugt, til en rimelig pris.

> Hvordan er hastigheden i forhold til fx en dual Pentium II?

Den vil føles væsentlig hurtigere end en dual P2 233 pga. full-speed L2
cache.
Største forskel vil være ved tunge beregninger og/eller gennemtrevling
af store datamængder, f.eks. fil-(de)komprimering med Zip eller Rar,
eller CRC-check af komprimerede filer.

Den vil dog næppe kunne afspille en Divx/Xvid-film uden tab af frames.
DVD-film er jeg lidt i tvivl om.

Fra : Michael Døj

Dato : 14-07-03 12:42

> Jeg har fået en dual Pentium Pro 200mhz med 512kb cache.

Tillykke med det!

> Er det noget, der kan bruges til noget fornuftigt eller er det håbløs
> forældet?
> Hvordan er hastigheden i forhold til fx en dual Pentium II?

Jeg havde en på et tidspunkt en maskine med samme konfiguration (256 MB
RAM).

Den stod og håndterede email, internet og backup på mit private netværk med
4 maskiner.
Den kørte i øvrigt med Win2000 og hvis man ser bort fra opstart/genstart, så
oplevede jeg ingen problemer med hastigheden.

Med venlig hilsen
Michael Døj, Esbjerg