fax modem
Fra : Kim

Dato : 05-07-03 15:21

Hejsa

Jeg skal have en fax og have egentlig regnet med at jeg bare ville købe en
internt kort istedet for en "rigtig" faxemaskine, men nu kommer jeg
pludselig i tvivl om hvordan det er med forbindelsen for kortet er jo ikke
"online" hele tiden.

Hvad sker der når der kommer en fax ind via tlfforbindelsen, modtager det
interne faxkort så faxen uden at "der først ringes op og skabes en
forbindelse". Og hvordan er det når der skal sendes en fax ?

Måske et åndsvagt spørgsmål, men jeg har aldrig prøvet det : )

Tak for de svar der måtte komme

Mvh
Kim

Fra : jpc

Dato : 05-07-03 18:55

"Kim" <removeXkim@cybercode.dk> wrote in message
> Hvad sker der når der kommer en fax ind via tlfforbindelsen, modtager det
> interne faxkort så faxen uden at "der først ringes op og skabes en
> forbindelse". Og hvordan er det når der skal sendes en fax ?

Din fax kan stå og afvente et faxopkald (altså tlf-forbindelse afbrudt). Den
"tager telefonen" i så tilfælde og modtager faxen. Hvis der ikke er
"faxlyd", kan du tage den i stedet.
Du kan sende en fax fra pc ved at lade den ringe op til faxnummeret, den er
kun koblet på, mens faxen sendes, bagefter afbryder den selv forbindelsen.
Men i begge tilfælde skal pc'en være tændt og faxprogrammet skal være
aktivt.
(Den interne fax kan dog have besvær med at sende til visse kombinerede
telefon/fax - d.v.s. på samme nummer, hvor den modtagende afgør i hvert
tilfælde, om det er en fax eller ej).
Håber det er tilfredsstillende.
jpc

Fra : Kim

Dato : 05-07-03 19:28

Hej jpc

Tusinde tak, det var lige den info jeg søgte : )

Sagen er opklaret, et faxkort, virker på samme måde som en "alm" fax.
Computeren og faxprogram skal bare være tændt.

Takker og bukker.

Mvh
Kim